Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-11-25, 07:28
  #1
Medlem
Gulblendkarringens avatar
Jag har ingen aning vem denna kvinna är, men läste Expressens artikel och intervju med henne. Hon är SDs nya makt och så här svarar hon på frågor med intressanta svar som om det vore 7-klövern vi hade att göra med, samt liten annan fakta om nya SD:

Citat:
Är du feminist?

– Jag vill nog påstå att alla är väl egentligen feminister. Det är ju i grunden självklara saker. Sen har ordet feminism kidnappats av vänsterflanken i svensk politik, som satt vissa narrativ kring feminismen som jag inte alls kan ställa mig bakom.

Citat:
– I vissa delar är vi väldigt lika Socialdemokraterna i sak. Men... nej, jag gillar inte dem. Jag vill nog tycka att Socialdemokraterna är ett maktparti. Det är det viktigaste för dem.

Citat:
Att locka fler kvinnor har länge stått högt upp på SD:s önskelista, men hittills har det misslyckats. Kvinnor röstar i huvudsak rödgrönt.

Citat:
Klart är att hon klättrat snabbt i partiet som hittills i huvudsak haft män på de tunga posterna. Att det är mest män ”bryr hon sig inte om”, slår hon fast. Hon är övertygad om att kvinnorna kommer att bli fler på sikt.
https://www.expressen.se/nyheter/sve...ds-maktigaste/

Detta är alltså det nya SD som Jimmie Åkesson håller på att formera där feminismen och "kvinnofrågor" och "fler kvinnor" är agendan.

Topic: Vad är skillnaden mellan SD och 7-klövern? Feminismen och kvinnomakt är en av anledningarna att Sverige går under. Eller håller ni inte med?
__________________
Senast redigerad av Gulblendkarringen 2023-11-25 kl. 07:36.
Citera
2023-11-25, 07:33
  #2
Avstängd
schizoflenss avatar
Om SD ska ha mer makt och riktigt inflytande till skillnad från idag där dom är en horunge åt M, så måste dom locka till sig fler väljargrupper, detta är vägen framtill det som räknas i politiken, makt!
Citera
2023-11-25, 07:37
  #3
Medlem
Gulblendkarringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schizoflens
Om SD ska ha mer makt och riktigt inflytande till skillnad från idag där dom är en horunge åt M, så måste dom locka till sig fler väljargrupper, detta är vägen framtill det som räknas i politiken, makt!

Men de är ju emot maktpartier som S. Alltså är SD samma skit som S och stora lögnare.
Citera
2023-11-25, 07:51
  #4
Avstängd
schizoflenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Men de är ju emot maktpartier som S. Alltså är SD samma skit som S och stora lögnare.

Men va!?

Politik bygger på makt, utan makt kan du inte göra ett skit inom politiken, som att försöka vinna fotbollsmatcher utan att göra mål….
Citera
2023-11-25, 08:02
  #5
Medlem
Början på slutet för sd.
Citera
2023-11-25, 08:06
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schizoflens
Men va!?

Politik bygger på makt, utan makt kan du inte göra ett skit inom politiken, som att försöka vinna fotbollsmatcher utan att göra mål….


och makt får dom genom att vinna popularitetstävlingen

så det är säkert ett bra val att trycka fram nån käring i fronten
Citera
2023-11-25, 08:08
  #7
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Jag har ingen aning vem denna kvinna är, men läste Expressens artikel och intervju med henne. Hon är SDs nya makt och så här svarar hon på frågor med intressanta svar som om det vore 7-klövern vi hade att göra med, samt liten annan fakta om nya SD:








https://www.expressen.se/nyheter/sve...ds-maktigaste/

Detta är alltså det nya SD som Jimmie Åkesson håller på att formera där feminismen och "kvinnofrågor" och "fler kvinnor" är agendan.

Topic: Vad är skillnaden mellan SD och 7-klövern? Feminismen och kvinnomakt är en av anledningarna att Sverige går under. Eller håller ni inte med?

Ingenting. Vi har numera en 8-klöver.
Citera
2023-11-25, 08:29
  #8
Medlem
Kackotopis avatar
Hon verkar inte ha någon koll på historiken kring uppkomsten av "feminismen" och att det var en medveten skapelse, den har aldrig blivit "kapad".
Citera
2023-11-25, 08:34
  #9
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qnazzibo65
Början på slutet för sd.

Slutet var redan när SD kom in i riksdagen... och att de konservativa förlorarna nu drar till sig feminister är väntat, för om man viker ner sig i sina kärnfrågor och vad man står för då drar man till sig fel slags människor. Inget konstigt.

Lindberg och de andra feministerna kanske tror att SD är ett feministiskt parti numera, vad vet jag...
__________________
Senast redigerad av Kackotopi 2023-11-25 kl. 08:39.
Citera
2023-11-25, 08:38
  #10
Medlem
Musikopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Men de är ju emot maktpartier som S. Alltså är SD samma skit som S och stora lögnare.
Nej. SD drivs av en ideologi och kärna som förenar dem. S har den delen långt bakom sig. Så länge de får sitta vid köttgrytorna låter de gärna MP och C tillaga anrättningen.
Citera
2023-11-25, 08:39
  #11
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Men de är ju emot maktpartier som S. Alltså är SD samma skit som S och stora lögnare.
Det Linda menar är såklart om makten i sig är viktig eller om man använder makten för att skapa förändring.

Dessutom har S en enorm dold makt, där de flesta av våra myndigheter styrs av sossar.
Citera
2023-11-25, 09:14
  #12
Medlem
När kvinnor mer och mer "vaknar upp" och förstår att feminismen i mångt och mycket är mer och mer skräp så närmar sig SD feminismen. Skevt.


Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Hon verkar inte ha någon koll på historiken kring uppkomsten av "feminismen" och att det var en medveten skapelse, den har aldrig blivit "kapad".

Exakt. Läskigt att hon inte har koll marxism m.m. Öppnar upp för att hon kommer anamma mer kulturmarxism.

QUOTE=Gulblendkarringen|86508079]Men de är ju emot maktpartier som S. Alltså är SD samma skit som S och stora lögnare.[/quote]

Bra poäng.
Om man kritiserar S för att böja sig för olika vökhar grupper, så borde man väl inte göra det själv? Hmm
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback