Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2023-11-26, 00:09
  #73
Avstängd
Haha SD är ett urvattnat skitparti !
Om tio år kommer man vara helt HBTQ verifierade också.
Man bara följer kulturmarxismen likt alla andra borgerliga skitpartier.
Smuts!
Citera
2023-11-26, 03:30
  #74
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Lindberg menar första vågens feminism. Dvs inte den moderna feminismen. Men hon borde ha svarat rakt nej på frågan om hon är feminist, eftersom när folk hör feminism tänker de inte på första vågen.

Hon har dock en poäng att SD behöver fler (fertila) kvinnor. Har du någonsin undrat varför det mest är unga kvinnor som är med i Riks? Det är för att unga kvinnor är ett starkt "vapen" att visa upp, där unga kvinnor går går samhället var det någon flashbackare (Naknekejsaren) som sa.

Jag vet vad hon syftar till och hon har fel, det är INGEN skillnad på den så kallade "första vågens feminism" och den "moderna feminismen" då målet och resultatet är det samma i slutändan. När ska de konservativa förlorarna inse att globohomo har dom i sitt grepp?

Citat:
'We, the Rockefeller Foundation, supported and funded the Women’s Liberation Movement. Why do you think we did it? There were two primary reasons for this: One was that before women’s right to work, we could only tax HALF of the population.

The other was so that with women going out to work it would break up families. Women would have to spend all day at work away from the family. The children would begin to see the state and teachers as their family and this would make it easier to indoctrinate and control them.'
~ Nick Rockefeller to Aaron Russo

För att läsa upp nyheter ja, annars har hon ingen poäng och det är en dålig idé att sätta kvinnor på fronten inom politiken (sista vi behöver just nu är mer kvinnligt tänkande). Sedan har Riks blivit/gjort sig av med alla bra kvinnor... (Denice, Emmie och Rebecka) att Daniella och Monika är kvar är ett under.
Citera
2023-11-26, 08:55
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Varför tycker Du det?
När ett parti med sunda värderingar tar in feminism i partiprogramet är början på slutet för för detta parti.
Citera
2023-11-26, 08:58
  #76
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qnazzibo65
När ett parti med sunda värderingar tar in feminism i partiprogramet är början på slutet för för detta parti.

Kan Du definiera "feminism"?
Citera
2023-11-26, 10:50
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Kan Du definiera "feminism"?
Du kan googla på feminism om du vill veta vad det är.
Citera
2023-11-26, 10:53
  #78
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qnazzibo65
Du kan googla på feminism om du vill veta vad det är.

Jag frågade inte för att jag inte vet; jag frågade för att jag vill veta hur DU definierar feminism.
Citera
2023-11-26, 10:59
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Jag frågade inte för att jag inte vet; jag frågade för att jag vill veta hur DU definierar feminism.
Som sagt googla.
Citera
2023-11-26, 11:13
  #80
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qnazzibo65
Som sagt googla.

Tror Du att det finns feminism i utanförskapsområden?
Citera
2023-11-26, 11:22
  #81
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Tror Du att det finns feminism i utanförskapsområden?
Tror du?
Citera
2023-11-26, 13:54
  #82
Medlem
Hörde Linda Lindbergs tal. Hon stör sig på att hon får frågor om hur det är att vara kvinna i det mansdominerade SD. Ja varför har man då ett kvinnoförbund om inte den frågan är relevant?
Citera
2023-11-26, 14:57
  #83
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Hörde Linda Lindbergs tal. Hon stör sig på att hon får frågor om hur det är att vara kvinna i det mansdominerade SD. Ja varför har man då ett kvinnoförbund om inte den frågan är relevant?

Jag har känslan av att floristen från Svalöv snart kommer att få erfara vad som händer när en kvinna tar för mycket plats i SD´s partiledning. Tippar på att grabbarna skickar fram grisen Linus Bylund för att trycka upp några fingrar i musen på henne när tillfälle ges och samtidigt viskar några väl valda ord om att veta sin plats.
Citera
2024-04-07, 17:00
  #84
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag har känslan av att floristen från Svalöv snart kommer att få erfara vad som händer när en kvinna tar för mycket plats i SD´s partiledning. Tippar på att grabbarna skickar fram grisen Linus Bylund för att trycka upp några fingrar i musen på henne när tillfälle ges och samtidigt viskar några väl valda ord om att veta sin plats.

Eller inte.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback