Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-22, 18:35
  #253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Naturvårdsverket har inte missförstått sitt egna förslag. Det borde till och med du begripa.
Naturvårdsverket förtydligar, eftersom vissa har missförstått, bland annat "rovdjursexperten" Gunnar Glöersen och skribenter på Jaktjournalen

Jag har inte heller missförstått. Hur kommer du fram till att jag skulle ha gjort det? På vilket sätt "slingrar" jag mig?

Har du inte gjort bort dig tillräckligt nu?

Det börjar bli tröttsamt att tala om för dig vad du har skrivit tidigare, amatoll. Du kunde ju prova att läsa dina egna inlägg, så hittar du nog svaret. Om du nu är så glömsk. Men så här var det: Du startade en tråd där du hänvisade till en artikel på svt.se som sade att man skulle flytta runt vargar i Sverige (artikeln är ändrad nu, så du kan ju skylla på att den sade något annat). Du köpte nyheten okritiskt och ställde frågor som "Var ska de flyttas ifrån och var ska de placeras?" och "Är det realistiskt att lyckas genomföra idén?" När jag påpekade att det inte var frågan om fysisk flytt av varg så försvarade du dig genom att citera en artikel från jaktjournalen, där missförståndet tydligen levde vidare. Men sen vid någon tidpunkt i tråden så insåg du att jag hade rätt, och du vände då på en femöring och började påstå att du inte har missförstått. När jag hänvisade till naturvårdsverket och skrev att de hade missförstått så var det förstås på skoj, för att göra dig lite löjlig. Det var kanske barnsligt gjort, men jag kunde inte låta bli. För det är ju lite roligt med någon som är så pompös och självupptagen att han inte kan erkänna när han har fel. Men nu började tröttna på att tjafsa med dig. Det är lite som att brottas med en gris: Man blir bara smutsig medan grisen blir glad.

God jul på dig, om vi inte hörs innan dess!
Citera
2023-12-30, 12:26
  #254
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karl17Gustaf
Det börjar bli tröttsamt att tala om för dig vad du har skrivit tidigare, amatoll. Du kunde ju prova att läsa dina egna inlägg, så hittar du nog svaret. Om du nu är så glömsk. Men så här var det: Du startade en tråd där du hänvisade till en artikel på svt.se som sade att man skulle flytta runt vargar i Sverige (artikeln är ändrad nu, så du kan ju skylla på att den sade något annat). Du köpte nyheten okritiskt och ställde frågor som "Var ska de flyttas ifrån och var ska de placeras?" och "Är det realistiskt att lyckas genomföra idén?" När jag påpekade att det inte var frågan om fysisk flytt av varg så försvarade du dig genom att citera en artikel från jaktjournalen, där missförståndet tydligen levde vidare. Men sen vid någon tidpunkt i tråden så insåg du att jag hade rätt, och du vände då på en femöring och började påstå att du inte har missförstått. När jag hänvisade till naturvårdsverket och skrev att de hade missförstått så var det förstås på skoj, för att göra dig lite löjlig. Det var kanske barnsligt gjort, men jag kunde inte låta bli. För det är ju lite roligt med någon som är så pompös och självupptagen att han inte kan erkänna när han har fel. Men nu började tröttna på att tjafsa med dig. Det är lite som att brottas med en gris: Man blir bara smutsig medan grisen blir glad.

God jul på dig, om vi inte hörs innan dess!

Den 25 november skrev du som svar på min trådstart:

"Bra! Vargen är en angelägenhet för hela Sverige. Nu ska vi bara se till att norra Sverige också får sin beskärda del. Och storstadsregionerna skulle ju också kunna hysa vargrevir. Djurgården och Slottskogen är visserligen lite små, men några vargar borde ju kunna bo där."

Sedan, den 27 november, d.v.s. två dygn senare, efter att Länsstyrelsen förklarat att det inte avsågs en fysisk flytt, så skrev du:

"Man ska inte fysiskt flytta några vargar. Det är ett missförstånd av Svt, och även av amatoll (TS) som återigen visar hur lite han vet. Det är en justering av miniminivåer i förvaltningsområdena. En översyn av miniminivåer sker var femte år, och nu är det dags igen. I södra förvaltningsområdet har miniminivån varit 5 vargar medan det mellersta har haft en miniminivå på 285 (och norra 10). Detta vill man nu jämna ut. Man flyttar siffror på ett papper alltså. Vargen har ju redan spridit sig söderut, och genom att höja miniminivån garanterar man att vargen blir kvar där, i åtminstone fem år tills nivåerna ska justeras igen.

Miniminivån är inte det antal som det faktiskt ska finnas. Det säger bara att det inte ska vara färre än en viss nivå."


Så den 25 januari trodde du att man skulle flytta vargar fysiskt
Sen två dygn senare ändrade du dig

Gott nytt år!
Citera
2024-01-20, 13:32
  #255
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karl17Gustaf
Det börjar bli tröttsamt att tala om för dig vad du har skrivit tidigare, amatoll. Du kunde ju prova att läsa dina egna inlägg, så hittar du nog svaret.

Tappade du skrivförmågan då jag visade dig dina egna inlägg?
Citera
2024-01-20, 21:24
  #256
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Tappade du skrivförmågan då jag visade dig dina egna inlägg?

Inte då. Men det blir lite tröttsamt att tjafsa med dig. Du drar ner diskussionen till sandlådenivå, och där är du mästare. Erkänn istället att du hade fel så slipper du fortsätta förnedra dig själv.
Citera
2024-01-21, 15:24
  #257
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karl17Gustaf
Inte då. Men det blir lite tröttsamt att tjafsa med dig. Du drar ner diskussionen till sandlådenivå, och där är du mästare. Erkänn istället att du hade fel så slipper du fortsätta förnedra dig själv.

Det är sandlådenivå att skriva att du den 25 januari trodde att man skulle flytta vargar fysiskt och att du två dygn senare ändrade dig?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback