Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-26, 20:11
  #121
Medlem
Herregud. Efter att ha läst den här tråden förstår jag varför vi har en massa gängkriminella som springer runt och skjuter folk här. Inte ens när vi bokstavligen talar om vargar kan mupparna erkänna att de är farliga och inte borde vara här

Det här är djur som springer runt i flock och dödar saker. Det stämmer att de inte främst riktar in sig på människor men att de skulle vara ofarliga är trams. Här har ni en intressant artikel:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/v...k-pa-kolmarden

Det var alltså 8 vargar som vants vid att umgås med människor sen födseln. Ändå sliter de en skötare i stycken. Vargar är vilda mördarmaskiner för helvete. Det är ingen slump att bröderna Grimm skriver om stora stygga vargen eller att folk i alla tider dödat dem. Att de ofta är skygga och lättskrämda gör inte att vi kan bortse från detta faktum.

Det här är samma jävla människor som sitter och säger att pitbulls som är framavlade för att slåss och döda är fina hundar och att människor är elaka för att de inte vill ha sina hundar eller barn ihjälbitna:

https://coloradoinjurylaw.com/blog/d...ities-by-breed

Citat:
From 2010 to October 2023, there were 478 fatal dog bites, with 196 of those coming from pit bulls, and another 49 that were pit bull mixes.

60% had pit bull in their bloodlines (either full-blooded or a mix)
7% had Rottweiler in their bloodline
4% had German shepherd in their bloodline

Er avsaknad av självbevarelsedrift och empati för er egen art är äcklande.
Citera
2023-11-26, 20:12
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
Det kommer att sluta att vargarna skjuts med helmantlad kula av förbannade jägare.
Förhoppningsvis kan de utrota vargen igen.
Citera
2023-11-26, 20:14
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Alternativt kan miljöveganerna adoptera dem som husdjur. De är ju helt ofarliga!
Det är förbjudet att ha varg som husdjur. Det är även förbjudet att ha varghybrid, alltså hund med gener från varg.
Citera
2023-11-26, 20:17
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mananas
Herregud. Efter att ha läst den här tråden förstår jag varför vi har en massa gängkriminella som springer runt och skjuter folk här. Inte ens när vi bokstavligen talar om vargar kan mupparna erkänna att de är farliga och inte borde vara här

Det här är djur som springer runt i flock och dödar saker. Det stämmer att de inte främst riktar in sig på människor men att de skulle vara ofarliga är trams. Här har ni en intressant artikel:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/v...k-pa-kolmarden

Det var alltså 8 vargar som vants vid att umgås med människor sen födseln. Ändå sliter de en skötare i stycken. Vargar är vilda mördarmaskiner för helvete. Det är ingen slump att bröderna Grimm skriver om stora stygga vargen eller att folk i alla tider dödat dem. Att de ofta är skygga och lättskrämda gör inte att vi kan bortse från detta faktum.

Det här är samma jävla människor som sitter och säger att pitbulls som är framavlade för att slåss och döda är fina hundar och att människor är elaka för att de inte vill ha sina hundar eller barn ihjälbitna:

https://coloradoinjurylaw.com/blog/d...ities-by-breed



Er avsaknad av självbevarelsedrift och empati för er egen art är äcklande.

De vargarna på kolmården kan liknas vid Palestinier eller kurdkontrollerade IS-fångar i koncentrationsläger. Då blir det detta utfall.

Psykist sjuka vargar med naiva skötare som tror på lågaffektivt bemötande. Nån blir dödad för man inte bet ifrån.

Betyder inte att de bör utrotas. Men förstå att vi har olika sätt att leva på.

Tyvärr.är ju muslimen och islam ett långt värre hot än vargen är, men tar väl ett tag för folk att förstå det igen här i norden.
__________________
Senast redigerad av Vargtickare 2023-11-26 kl. 20:24.
Citera
2023-11-26, 20:17
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
Det kommer att sluta att vargarna skjuts med helmantlad kula av förbannade jägare.
En populär myt. Jägare vill inte bli av med rätten att jaga eller vapenlicenser genom jaktbrott. Det är bara sorgliga incel-norrlänningar som dricker för mycket urskogens tårar som trillar dit ibland.
Citera
2023-11-26, 20:32
  #126
Medlem
Staten får väl begära remiss från ägare av tamboskap och jägare i södra Sverige. Bäst att låta dom som påverkas avgöra om åtgärden ska genomföras. Det är ingen i övrigt som bör ha någon talan.
Citera
2023-11-26, 20:35
  #127
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orellanin
En populär myt. Jägare vill inte bli av med rätten att jaga eller vapenlicenser genom jaktbrott. Det är bara sorgliga incel-norrlänningar som dricker för mycket urskogens tårar som trillar dit ibland.

Du tror inte att det är därför h*n skrev helmantlad?

Sen är ju förekomsten av "SGT" något som även brukar lyftas fram i officiell statistik när det kommer till vargstammens utveckling i Sverige. Inget jag över huvud taget sulle kunna tänka mig att ägna mig åt själv, men jag känner flera jägare, i bland annat södra Sverige, som definitivt inte skulle tveka om möjligheten gavs.
Citera
2023-11-26, 20:39
  #128
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Vilket ansvar bär de som beslutat om flytten och genomfört den när vargarna börjar döda tamboskap i Sydsverige? Vem bär ansvaret om de dödar ett barn?

Men vadå dom bor ju redan i mellansverige... Det är inte så att man utökar stammen med 60 st
Citera
2023-11-26, 20:44
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Du tror inte att det är därför h*n skrev helmantlad?

Sen är ju förekomsten av "SGT" något som även brukar lyftas fram i officiell statistik när det kommer till vargstammens utveckling i Sverige. Inget jag över huvud taget sulle kunna tänka mig att ägna mig åt själv, men jag känner flera jägare, i bland annat södra Sverige, som definitivt inte skulle tveka om möjligheten gavs.
Det är väl mer ett uttryck för frustration, knappast så att något okänt är vanligt förekommande. Hur kan man ens veta det? Visst är många jägare frustrerade och vill skjuta, gräva och tiga, men jag tror inte det är så. Med helmantlad trodde jag att man ville plåga djuret först och främst, sedan låta det självdö.
Citera
2023-11-26, 20:49
  #130
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klagan
Märklig tanke kring fördelningen då norra Sverige, där det bor minst folk och finns minst tamdjur per capita borde vara den naturliga platsen att öka stammen på-om man nu prompt har har den ambitionen? Är helt övertygad om att vargen trivs bäst i vildmarken - långt ifrån människorna och inte i de hårt urbaniserade landskapen söderut...

Är väl lappjävlarna som gnällt.
Citera
2023-11-26, 20:56
  #131
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mananas
Herregud. Efter att ha läst den här tråden förstår jag varför vi har en massa gängkriminella som springer runt och skjuter folk här. Inte ens när vi bokstavligen talar om vargar kan mupparna erkänna att de är farliga och inte borde vara här


Fast den jämförelsen håller inte. Vargen har hemortsrätt i Sverige. Det har inte negern.
Citera
2023-11-26, 20:56
  #132
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orellanin
Det är väl mer ett uttryck för frustration, knappast så att något okänt är vanligt förekommande. Hur kan man ens veta det? Visst är många jägare frustrerade och vill skjuta, gräva och tiga, men jag tror inte det är så. Med helmantlad trodde jag att man ville plåga djuret först och främst, sedan låta det självdö.

Ja, till viss del.
Men utöver missnöjet så gör ju en träff med helmantlad kula något som inte lämnar mycket att gå på om kroppen hittas. Men om vargen stannar på plats så är det troligtvis "SGT" som gäller oavsett kula.

Det är dessvärre för många vargar myndigheterna har någorlunda koll på via DNA som försvinner utan tydliga spår för att det skulle ske på helt naturlig väg.

Det är delvis på grund av sånt som den faktiska populationen aldrig kommer att vara den som riksdagsbeslutet säger. Det "behövs" helt enkelt en buffert att ta från för att den nivån aldrig ska underskridas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback