Citat:
Ursprungligen postat av
cern
Har den p hela tiden hmm..
Okej!
Hr kan du lsa om problemet med Notes, om det mot frmodan skulle vara det. Jag hll p att bli galen p det, tills jag med lite googlande och funderande kom p vad jag tror var problemet, och det var att jag hade en massa anteckningar utan ngon rubrik/titel. Det verkar som att Notes d tolkar hela anteckningens innehll (inklusive bilder och eventuellt filer) som titeln p den anteckningen, och d klarar inte macOS av att indexera anteckningarna korrekt utan fastnar i en loop.
Som ngon annan kommenterade s tror jag det kan vara s att fina filer hller p att indexeras om. Normalt ska det ju inte ta s lng tid s kanske r det ngon korrupt fil som stller till det vid denna indexering.
Citat:
Ursprungligen postat av
cern
Har kikat nu och verkar bara som musik-appen ligger p topp som drar mest sen r det Safari d. Ska frska hlla s f appar som mjligt igng samtidigt. Batteriet brjar bli klenare ocks.
r det hr taktik fr Apple med uppdateringarna fr att fasa ut gamla datorer m tro?
Om du klickar p batterisymbolen i menyraden verst till hger s ska det st om det r ngra appar som drar verdrivet med batteri, om inte s str det "No Apps Using Significant Battery". Kolla dr nsta gng datorn blir varm.
Jag tror inte det r en medveten taktik av Apple att gra datorn lngsammare med uppdateringar. Dremot prioriterar de knappast att tgrda de buggar och problem som uppkommer fr bara en liten grupp anvndare efter uppdateringar, srskilt inte om problemet bara drabbar de med datorer som r ett par r gamla.