Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-30, 10:24
  #1
Medlem
Allah.VallhAlla...s avatar
Jag har varit lite stressad på sista tiden. I natt drömde jag att det var vinter, min vän planterade mat på en åker istället för att festa, min andra vän ville utnyttja kompisen$ "jacht" då kompisen slutat festa/ragga brudar/åka båt osv. Plantera mat var viktigare för kompis 1.

Då tyckte jag att min kompis (1) borde få plantera på åker själv utan att behöva bli utnyttjad av kompis (2) för det. Jag blev arg på kompisen (2), som ville utnyttja den tråkiga kompisen (1), samtidigt så kände jag just att kompis (1) var tråkig som bara ville plantera själv på åkern mitt under vintern (vilket inte ens går men...)

Vintern var kall o jag satt naken, i snön, ensam mitt i skogen framför solen som gömde sig bakom trädens gripande grenar med sina strålar som lyste upp den vita snön som jag satt i lite hopplöst.

Då, reser jag mig upp helt plötsligt från marken med mina kalla knän från snöns kyla, och plötsligt börjar jag skrika helhjärtat från tårna:
"KOOM DÅÅ GUUD!!??".

sen vaknar jag...

Jag fattar ingenting av den här drömmen. Blev jag sur på kompisarna? En som var tråkig, o en, som endast utnyttjar? Varför var jag själv i skogen? Varför konfronterade jag Gud helt plötsligt?

Kan nån tyda drömmen? Vad tror ni?
Drömmar är konstiga, men detta e en av de konstigare drömmarna jag haft, vad jag minns.

Jag är på sjukhus, är sjukskriven o försöker "fixa livet". Kan det ha med saken att göra?
__________________
Senast redigerad av Allah.VallhAlla... 2023-11-30 kl. 11:05.
Citera
2023-11-30, 11:01
  #2
Medlem
grungewhores avatar
Jag gissar att du är i ett s k vägskäl i livet, dina vänner börjar forma sin liv och därmed lämna ungdomen bakom sig (brukar ske i 25-årsåldern).

Dina vänner i drömmar är oftast flera aspekter av ditt eget liv, du har alltså en del av dig som vill sätta bo, en annan del som inte vill ge upp ungdomslivet.

Eftersom du inte har några yttre krafter som trycker på (flickvän, föräldrar, vänner) vad du borde göra, frågar du därmed en högre makt att göra valet åt dig.
Citera
2023-11-30, 12:34
  #3
Medlem
pn222jws avatar
Förslag: kompis No.1 är viktigare för TS än kompis No.2 - mat är livsnödvändigt - solen kan innebära att det kommer gladare tider.
Citera
2023-11-30, 12:55
  #4
Medlem
Ballooonies avatar
Vad för slags varelser får skriva här? Sker det nån kontroll om det är riktiga människor med fysiska kroppar av kött och blod?

Nej det kan man förstås inte kontrollera.

Är det "rättvist"?

Är vi på samma nivå alla skribenterna här, menar jag?

Det kanske är änglar som skriver här? Olika slag av änglar. Ja så är det.

Känns lite onaturligt. Men det finns en "gudomlig natur där ute"

Hoppas du fick lite klarhet så änglarna kan uppdateras

Det här är relevant.
Citera
2023-11-30, 17:20
  #5
Avstängd
Loveletter666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allah.VallhAlla...
Jag har varit lite stressad på sista tiden. I natt drömde jag att det var vinter, min vän planterade mat på en åker istället för att festa, min andra vän ville utnyttja kompisen$ "jacht" då kompisen slutat festa/ragga brudar/åka båt osv. Plantera mat var viktigare för kompis 1.

Då tyckte jag att min kompis (1) borde få plantera på åker själv utan att behöva bli utnyttjad av kompis (2) för det. Jag blev arg på kompisen (2), som ville utnyttja den tråkiga kompisen (1), samtidigt så kände jag just att kompis (1) var tråkig som bara ville plantera själv på åkern mitt under vintern (vilket inte ens går men...)

Vintern var kall o jag satt naken, i snön, ensam mitt i skogen framför solen som gömde sig bakom trädens gripande grenar med sina strålar som lyste upp den vita snön som jag satt i lite hopplöst.

Då, reser jag mig upp helt plötsligt från marken med mina kalla knän från snöns kyla, och plötsligt börjar jag skrika helhjärtat från tårna:
"KOOM DÅÅ GUUD!!??".

sen vaknar jag...

Jag fattar ingenting av den här drömmen. Blev jag sur på kompisarna? En som var tråkig, o en, som endast utnyttjar? Varför var jag själv i skogen? Varför konfronterade jag Gud helt plötsligt?

Kan nån tyda drömmen? Vad tror ni?
Drömmar är konstiga, men detta e en av de konstigare drömmarna jag haft, vad jag minns.

Jag är på sjukhus, är sjukskriven o försöker "fixa livet". Kan det ha med saken att göra?
också haft en liknande dröm

Fann mig själv i kylan och bland snö, uppenbart kallt och mörkt

Men drömmen tog slut rätt som det var

Kan varit en dröm från satan som lade av så fort han förstod att jag skulle prisat Jesus Kristus
Citera
2023-11-30, 17:25
  #6
Medlem
Allah.VallhAlla...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveletter666
också haft en liknande dröm

Fann mig själv i kylan och bland snö, uppenbart kallt och mörkt

Men drömmen tog slut rätt som det var

Kan varit en dröm från satan som lade av så fort han förstod att jag skulle prisat Jesus Kristus


Jaså? Konfronterade du också Gud kanske? Jag såg aldrig Satan, men jag vaknade när jag stod upp för mig själv när "Gud testade, om jag vågade möta han".

Då flippade jag, naken, I snön. Jag började skrika från hjärtat: KOOM DÅ GUUUD!!??

HAHAHA
__________________
Senast redigerad av Allah.VallhAlla... 2023-11-30 kl. 17:28.
Citera
2023-11-30, 17:35
  #7
Avstängd
Loveletter666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allah.VallhAlla...
Jaså? Konfronterade du också Gud kanske? Jag såg aldrig Satan, men jag vaknade när jag stod upp för mig själv när "Gud testade, om jag vågade möta han".

Då flippade jag, naken, I snön. Jag började skrika från hjärtat: KOOM DÅ GUUUD!!??

HAHAHA
det har jag säkert gjort många gånger. inte i den drömmen vad jag vet iaf. jag förmodar, eller hoppas, att jag hade fortsatt "tänkandet" med typ "jag har iaf Jesus och jag vet att Han är trofast till sitt Ord och kan frälsa en från alla situationer"

den barmhärtige finner alltid nåd, tror jag det står i bibeln. och din dröm kanske du fått för att bekräfta det
Citera
2023-12-01, 15:30
  #8
Medlem
Allah.VallhAlla...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveletter666
det har jag säkert gjort många gånger. inte i den drömmen vad jag vet iaf. jag förmodar, eller hoppas, att jag hade fortsatt "tänkandet" med typ "jag har iaf Jesus och jag vet att Han är trofast till sitt Ord och kan frälsa en från alla situationer"

den barmhärtige finner alltid nåd, tror jag det står i bibeln. och din dröm kanske du fått för att bekräfta det

Jaa ok, mm kanske. Gud väckte mig direkt när jag gjorde den "chesten" mot han.

Gud bah, WTF?

hahhaha
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback