2023-12-01, 05:43
Medlem
Skarparattarns avatar
Då lägger vi 2023 åt sidan och kör en ny säsong!

Kommer AIK och Blåvitt floppa igen?

Hur går det för nykomlingarna?

Vilka tar guld?
Citera
2023-12-01, 05:55
Medlem
Fred Friendlys avatar
2024 - return of the Mikkelsen
Citera
2023-12-01, 05:56
Medlem
Windows12s avatar
Malmö FF vinner i vanlig ordning eftersom Malmö i praktiken bara har ett lag och är det med störst upptagningsområde av fotbollsspelare. Stockholm och Göteborg (tveksamt angående upptagningsområdet) har fler invånare men fördelade på fler lag. Man kan kolla läktarstatistiken så får man en bra uppfattning om vad Svensson/Muhammed gör en vanlig söndag - de ollar sin fotboll.
Citera
2023-12-01, 09:08
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Kommer AIK och Blåvitt floppa igen?
Är "mittenplacering" att likställa med flopp?

Citat:
Hur går det för nykomlingarna?
En kommer överraska stort under vårsäsongen för att sedan falla tillbaka, och en kommer slåss i botten hela säsongen.

Citat:
Vilka tar guld?
Som vanligt så är det märkligt varje år MFF inte lyckas ta guldet.
Citera
2023-12-01, 12:31
Avstängd
lemmy124s avatar
Går nog bättre för AIK och Göteborg nästa år. Häcken blir antagligen bäst i stan. Gais vinner derbyn.

Tror Gais klarar sig över kvalsträcket. Västerås åker ur med Värnamo. Djurgårn lägger ner med anledning av lågt intresse.

Lennart Johanssons pokal it's coming home till Södermalm.
Citera
2023-12-01, 13:36
Medlem
kompjuters avatar
*Djurgår'n gör aldrig ett sånt här pissår igen!
*råtta lär gå bättre, inte så svårt dock.
*vrak är som vanligt....vinner aldrig något och
publiken drar, de har fattat.
*Nöff vinner nog tyvärr.
*sill kommer gå bättre
Citera
2023-12-01, 18:11
Medlem
Med risk för att jag inte kan räkna, men Allsvenskan startade väl 1924 som "Storserien", så är den här säsongen något sorts jubileum då? Eller det blir kanske säsong 101 i ordningen? Nåväl.

Västerås och Hammarby åkte ur den gången till förmån för IK City och IFK Uddevalla iaf. Något år senare dök väl Elfsborg och Westermalm upp. På den tiden var ju inte Kungsholmen en del av staden utan snarare bondemarker och stugor, men ska trots det ha varit en populär klubb vad jag förstår.

Nu får vi dras med prestigefyllda BP istället... Å andra sidan är första allsvenska seriesegrarna GAIS tillbaka.
Citera
2023-12-01, 18:23
Medlem
SameOldStorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Är "mittenplacering" att likställa med flopp?

För en klubb som AIK, ja. Då är det en flopp. Tror jag fått miljontals gråa hårstrån efter årets säsong.
Citera
2023-12-01, 19:47
Medlem
JunkerWolands avatar
1. Hammarby IF
2. Malmö FF
3. IFK Göteborg
4. Djurgårdens IF
5. BK Häcken
6. IF Elfsborg
7. IK Sirius
8. Kalmar FF
9. Mjällby AIF
10. AIK
11. GAIS
12. IFK Norrköping
13. IF Brommapojkarna
14. IFK Värnamo
15. Halmstads BK
16. Västerås SK
Citera
2023-12-01, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Med risk för att jag inte kan räkna, men Allsvenskan startade väl 1924 som "Storserien", så är den här säsongen något sorts jubileum då? Eller det blir kanske säsong 101 i ordningen? Nåväl.

Västerås och Hammarby åkte ur den gången till förmån för IK City och IFK Uddevalla iaf. Något år senare dök väl Elfsborg och Westermalm upp. På den tiden var ju inte Kungsholmen en del av staden utan snarare bondemarker och stugor, men ska trots det ha varit en populär klubb vad jag förstår.

Nu får vi dras med prestigefyllda BP istället... Å andra sidan är första allsvenska seriesegrarna GAIS tillbaka.

Stämmer. Ryktas att alla lag ska spela en match i retrotröjor under säsongen.
Citera
2023-12-03, 16:25
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Går nog bättre för AIK och Göteborg nästa år. Häcken blir antagligen bäst i stan. Gais vinner derbyn.

Tror Gais klarar sig över kvalsträcket. Västerås åker ur med Värnamo. Djurgårn lägger ner med anledning av lågt intresse.

Lennart Johanssons pokal it's coming home till Södermalm.

Citera
2023-12-03, 17:33
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SameOldStory
För en klubb som AIK, ja. Då är det en flopp. Tror jag fått miljontals gråa hårstrån efter årets säsong.

Du får ju sätta placeringen i paritet med utgångsläge/förutsättningar. Att AIK toppar publikligan och har fina tifon alla hemmamatcher utom tre förvandlar tyvärr inte JG till skyttekung eller Durmaz till en toppmittfältare i serien. Därför är jag nöjd med en mittenplacering denna säsong om fotbollen ser ut att röra sig framåt etc och vi gör oss av med alla lallare á Zach o dyl. Självklart ska inte AIK nöja sig med att vara ett mittenlag på sikt men det är ju klart nödvändigt att räkna med att utvecklingen är en process som tar tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in