Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-06-24, 23:55
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Är det fakta?
Nej det är vilda fantasier från någon som borde skriva en bok... men den skulle säkert inte antas av något förlag.
Bara jävla idiotier
Citera
2024-06-25, 00:00
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Bilder på bilen som måste vara från då Elliot köpte denna https://www.autouncle.se/se/d/169221...graphite-140hk
Ja det är Elliots bil, regnummer WFH 242. Han köpte den 2023-10-01.
Citera
2024-06-25, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ja det är Elliots bil, regnummer WFH 242. Han köpte den 2023-10-01.
Hm..en månad innan han försvann? Om jag förstått det rätt så var Elliot 19 år när han köpte bilen. Ponera att han fick sitt körkort när han va 18 år, varför vänta tills han blivit 19 med att köpa bil för att en månad senare försvinna?
Det troliga svaret borde rimligtsvis vara att han väntade med att köpa bil tills han gått ur gymnasiet och fått ett jobb.
(Jag tänker högt nu så kommer många ideer både högt och lågt)
Citera
2024-06-25, 04:24
Medlem
Citat:
Jag anser nog att det är märkligt att han inte hittats, nog för att han kan ha åkt långt, men så extremt långt kan han ju inte ha kommit. Hur ser vägnätet ut däruppe? Är det många småvägar?

Det finns massor av småvägar/skogsvägar, sen va de kusten söder om Skellefteå som fick absolut mest snö vid försvinnandet även om de kom en del vid Jävre/Piteå också. 10-15 mil väster/innåt landet kom inte alls några mängder snö och vissa inget alls dessa dygn kusten hade ovädret, snön som föll va även extremt lätt/fluffig nysnö. Jag va ute med en liten vw polo denna dag och inga problem att ploga sig fram med denna fast de va 30 cm snö på gatan då jag kom hem efter nån timme.
Ja märkligt försvinnande minst sagt där jag tycker iaf bilen borde varit hittad nu.
Citera
2024-06-25, 04:35
Medlem
Citat:
Hm..en månad innan han försvann? Om jag förstått det rätt så var Elliot 19 år när han köpte bilen. Ponera att han fick sitt körkort när han va 18 år, varför vänta tills han blivit 19 med att köpa bil för att en månad senare försvinna?
Det troliga svaret borde rimligtsvis vara att han väntade med att köpa bil tills han gått ur gymnasiet och fått ett jobb.
(Jag tänker högt nu så kommer många ideer både högt och lågt)

Nästan 2 månader hade han haft bilen sen vet jag inte om han haft annan bil innan, inte mycket som kommit fram vad de gäller Elliots intressen.
Citera
2024-06-25, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Är det inga nya sök på gång?

Inte vad jag sett, de sista jag såg va att de skulle göras fler sök när snösmältningen va över med bland annat sök i vatten men om det gjorts ännu har jag inte sett något om.
Den 12e maj va senaste kända söket med 37 bilar och 100 personer där man sökte från Piteå-Haparanda utan resultat, många vägar gick inte åka då pga för mycket snö eller att vägarna va för leriga för att köra bil på.
När isarna va borta skulle de göras nya sök i vattendrag men verkar inte gjorts än, nu är de ingen is och småvägarna är farbara så vägar som inte sökt tidigar borde redan gjort innan vegetationen vaknat men men bör göras nu iaf.
Senast redigerad av 2an 2024-06-25 kl. 05:12.
Citera
2024-06-25, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Eftersom han slutade jobbet vid 16-tiden började han sannolikt jobba tidigt dagen han försvann. Han kan ha varit upp sedan kl 6 på morgonen. Det är tänkbart att han var trött och ville sova vid halvtiotiden på kvällen. Kanske stängde han av telefonen då? Men var var han i så fall?

Han jobbade förmiddag och slutatde halv 4 och ca 6 timmar efter han slutat stängs mobilen av 6 mil norr om Skellefteå, men inget har framkommit om han va hemma några timmar efter arbetet eller åkte han nån annanstans direkt efter jobbet. De har framkommit att han tankade bilen med 30 liter 2 dar innan försvinnandet men ingen vet om han hade 40 liter i bilen och tankade fullt eller om den va tom då han tankade, bränsle fanns således för ca 30-90 mil beroende på körsätt men aktuell dag va hastigheten längst e4 60-80 km/h så förbrukningen va låg denna dag. Verkar som senast tankningen är de sista inköpet Elliot gjorde av vad som framkommit iaf.
Citera
2024-06-25, 11:36
Medlem
Liberty75s avatar
”Hata slumpen”.
Jag tror inte det är en tillfällighet att han var ledig dagen efter han försvann. Som någon skrev är provet för gaffeltruck enkelt och det tar kanske 2 - 3 timmar att plugga in teorin.

Nej, han hade bestämt sig. Antingen besöka en tjej/kille som han tänkte sova över hos. Eller sticka sin väg, försvinna till ett annat land. Och han skulle kunna komma långt innan nån upptäckte att han var borta.
Citera
2024-06-26, 09:27
Medlem
totto30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atcjoooo
För ca tio år sedan hittades en bil som i snöstormen flugit över viltstängslet och fastnat bland en jävla massa småträd, björkar etc. Bilen syntes inte från vägen utan upptäcktes först flera år senare när vägsträckan skulle ändras.
Så ett tips är att kolla utmed viltstängslet men innanför då så klart.

Förhoppningsvis så samkör MP/polis med Trafikverket och kollar av där stängsel o.d. reparerats enligt deras system från och med dagen E försvann.

Detta borde vara långt ifrån troligt, men inte omöjligt:
En bil far ut mot ett viltstängsel och klipper detta i överkant nära/på en stolpe. Stolpen går då av vid markhöjd men stolparna till höger & vänster om denna är hela och gör så att stängslet "fjädrar tillbaka" igen och ser helt ut om man inte synar noga. Har själv sett staket/stängsel med EN stolpe av genom åren, som har hållits på plats av de närliggande.

Som sagt inte troligt men inte heller omöjligt.
Citera
2024-06-26, 11:03
Citat:
Ursprungligen postat av totto30
Förhoppningsvis så samkör MP/polis med Trafikverket och kollar av där stängsel o.d. reparerats enligt deras system från och med dagen E försvann.

Detta borde vara långt ifrån troligt, men inte omöjligt:
En bil far ut mot ett viltstängsel och klipper detta i överkant nära/på en stolpe. Stolpen går då av vid markhöjd men stolparna till höger & vänster om denna är hela och gör så att stängslet "fjädrar tillbaka" igen och ser helt ut om man inte synar noga. Har själv sett staket/stängsel med EN stolpe av genom åren, som har hållits på plats av de närliggande.

Som sagt inte troligt men inte heller omöjligt.

Kan mycket väl vara som detta fallet ?
https://www.ljusnan.se/2013-10-08/lag-dod-i-tva-ar

Kan ligga på ett ställe där man minst anar det, speciellt om du totalt tappat kontrollen över fordonet och hamnat på fel sida vägen. Någonstans inom Jävre kommun ligger Elliot och hans bil, kanske i skogen eller i vattnet kring hamnen.
Citera
2024-06-26, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enotroligkille
Kan mycket väl vara som detta fallet ?
https://www.ljusnan.se/2013-10-08/lag-dod-i-tva-ar

Kan ligga på ett ställe där man minst anar det, speciellt om du totalt tappat kontrollen över fordonet och hamnat på fel sida vägen. Någonstans inom Jävre kommun ligger Elliot och hans bil, kanske i skogen eller i vattnet kring hamnen.
Men borde inte närliggande vatten vara genomsökta nu vid det här laget?
Citera
2024-06-26, 16:02
Citat:
Men borde inte närliggande vatten vara genomsökta nu vid det här laget?

Nej inte hört något om det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in