Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-07-16, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Jag hoppas att du menar att Es mamma betedde sig pinsamt, och att det eventuellt ökade Es vilja att lämna stan. Någon annan betydelse kan jag inte se.

Mammans New Age-daltande kan inte ha påverkat E i någon större utsträckning eftersom han inte bådde hemma. Men förflugna kommentarer, t.ex. när han spelar online, om hur tanterna stod på bron och "dyrkade månen", kan slå hårt mot en ung man.

Men, som sagt, jag ser inga möjliga orsakssamband mellan måndyrkarna och Es försvinnande.

Ingen i E familj verkar heller ej tidigare vara straffad eller förekomma i något register.
Sedan kan man ju anse att E mor är lite Väl "uppe i det blå" med sina sk. måncirklar m.m. Jag drar lite öronen åt mig när man som i mammans fall bland annat plockat namnet "Skönhetens väg" från en boktitel skapad av Martha Hall Kelly och inte vad man kan se har någon direkt utbildning i professionellt ledarskap.

Det är dessutom väldigt tyst kring personen Elliot, vilken typ av kille han är/var, intressen och vilka vänner han umgås/umgicks med.??
Citera
2024-07-16, 13:42
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Ingen i E familj verkar heller ej tidigare vara straffad eller förekomma i något register.
Sedan kan man ju anse att E mor är lite Väl "uppe i det blå" med sina sk. måncirklar m.m. Jag drar lite öronen åt mig när man som i mammans fall bland annat plockat namnet "Skönhetens väg" från en boktitel skapad av Martha Hall Kelly och inte vad man kan se har någon direkt utbildning i professionellt ledarskap.

Det är dessutom väldigt tyst kring personen Elliot, vilken typ av kille han är/var, intressen och vilka vänner han umgås/umgicks med.??

Ser inte att föräldrarna uttalat sig någonstans.
Om att dom saknar pojken??
Polisen verkar mer frustrerad än föräldrarna om man säger så.

Annars brukar det ju vara vanligt att föräldrarna uttalar sig i media om att dom hoppas att man hittar sitt barn snart. Det var samma sak med Marcus G i Kramfors när han försvann, ingen som verkar brytt sig.

Möjligt att Elliot inte var ett önskat barn.
Citera
2024-07-16, 14:32
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:

Fast hon verkar rätt skärpt och välutbildad ändå. Har tydligen läst till socionom och tidigare jobbat som socialsekreterare samt inom IT, och har studerat typ modern shamanism, vilket kan verka lite flummigt för de som inte är lagda åt det hållet, men som kanske ändå har positiva aspekter av att känna samhörighet med naturen och hitta styrka och mening den vägen. För att vara new age-ig verkar hon vara av den mer seriösa och balanserade sorten. Jag får ett rätt gott helhetsintryck av henne. Jämfört med traditionella patriarkaliska religioner importerade från mellanöstern (kristendom och liknande) verkar hennes livsåskådning mer positiv, dessutom kanske ganska naturlig för personer från norra norrland med de samiska traditioner som finns i länet.
Citera
2024-07-16, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enotroligkille

Annars brukar det ju vara vanligt att föräldrarna uttalar sig i media om att dom hoppas att man hittar sitt barn snart. Det var samma sak med Marcus G i Kramfors när han försvann, ingen som verkar brytt sig.

Man behöver väl inte skriva allt på Fb/media.
Jag är övertygad om att dom saknar och sörjer hela tiden. <3
Citera
2024-07-16, 17:44
Medlem
Anledningen till att jag postade klippet och hennes webbplats var att jag fann det väldigt, väldigt märkligt med bildtexten på just det klippet och datumet då det postades. Med det sagt, jag är inte själv andlig men jag respekterar och tror att de flesta religiösa/andliga människor är kärleksfulla individer.

Det finns dock vissa fall där människor har blivit för fanatiska eller hjärntvättade och har satt andra människors liv i fara. Det är lättare att gömma en kropp än en bil. Var är den här bilen? Mest troligt under vatten. Kanske hände en olycka som kostade Elliot livet och det var inte ens han som körde bilen, utan någon som försökte täcka sina spår. Kanske en olycka som involverade familjemedlemmar om det inte var avsiktligt.

Jag har svårt att tro att någon utanför familjen har skadat Elliot om han faktiskt inte gick vilse i snön. Så vitt jag har läst var han en vanlig ung kille, gamer, hade ett jobb så gäng och andra skumma individer kan uteslutas.
Citera
2024-07-16, 18:30
Medlem
Timeouts avatar
Citat:

Det är något som verkar vara typiskt för Skellefteå. Väldigt lite skvaller om personer som är aktuella där. Tystnadskultur...
Citat:

Du och dina fantasier som inte har något med verkligheten att göra. Lägg ner ditt skitsnack
Mamman har över 10 offentliga inlägg på sin facebook om Elliots försvinnande.
Flera av dom är citerade i tråden.
https://www.facebook.com/anna.larsson.1690

Det finns över 20 artiklar bara i Norran om Elliot och mamman intervjuas i flera av dom och hon vädjar om hjälp med att hitta honom.
Andra tidningar har tagit upp försvinnandet också och Elliots mamma intervjuas där med.

Kan inte citera dom alla, men några.
Föräldrarnas vädjan: ”Snälla – åk och kolla”
20-årige Elliott är fortfarande försvunnen. Nu vädjar hans föräldrar om hjälp från hus-, stug- och markägare i ett stort område kring Jävre, där Elliotts mobil senast positionerades.

Elliotts mamma: "Vi väntar på att han ska komma hem"
Skelleftebon Elliott har varit försvunnen i över en vecka. Missing people är ute och söker via bil och polisen begärde i tisdags en helikopter i sökandet. Förhoppningen är att den ska vara i luften på torsdag. "Väldigt många har hjälpt oss på olika sätt vilket vi är tacksamma för", säger Elliotts mamma Anna Larsson, som nu vädjar om hjälp att hitta bilen.
Citera
2024-07-17, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Fast hon verkar rätt skärpt och välutbildad ändå. Har tydligen läst till socionom och tidigare jobbat som socialsekreterare samt inom IT, och har studerat typ modern shamanism, vilket kan verka lite flummigt för de som inte är lagda åt det hållet, men som kanske ändå har positiva aspekter av att känna samhörighet med naturen och hitta styrka och mening den vägen. För att vara new age-ig verkar hon vara av den mer seriösa och balanserade sorten. Jag får ett rätt gott helhetsintryck av henne. Jämfört med traditionella patriarkaliska religioner importerade från mellanöstern (kristendom och liknande) verkar hennes livsåskådning mer positiv, dessutom kanske ganska naturlig för personer från norra norrland med de samiska traditioner som finns i länet.

Ja, absolut & E mor lyfter fram viktiga frågor , så ingen skugga över just det och ämnena runt livsbejakandet.
(Håller dock med om att inlägget vid storforsen känns smått märkligt både i text och tiden).
Sedan hur de familjära banden ser/sett ut vet ju bara de själva.

Man skulle önska att mer fakta (om det finns) kom fram om ex. dagarna före försvinnandet m.m. för att kunna hjälpa till mer då E mamma nu gått ut och vädjat till allmänheten.
Senast redigerad av Artmovie 2024-07-17 kl. 09:51.
Citera
2024-07-17, 11:22
Citat:
Ja, absolut & E mor lyfter fram viktiga frågor , så ingen skugga över just det och ämnena runt livsbejakandet.
(Håller dock med om att inlägget vid storforsen känns smått märkligt både i text och tiden).
Sedan hur de familjära banden ser/sett ut vet ju bara de själva.

Man skulle önska att mer fakta (om det finns) kom fram om ex. dagarna före försvinnandet m.m. för att kunna hjälpa till mer då E mamma nu gått ut och vädjat till allmänheten.

Det inlägget är jättemärkligt.
Det var dagen efter Elias försvann, den 29e November som hon skrev inlägget.

När vi skapar något nytt, eller gör något vi aldrig gjort förut, så måste vi se till att till slut släppa taget. Vi måste ge det till livets flod.
https://www.facebook.com/reel/3192093881085897

Ett sånt där inlägg skriver man inte hux-flux.

Jag får iaf känslan av att mamman vet någonting, eller såg vad som hände, eller var med när det hände.
Senast redigerad av Enotroligkille 2024-07-17 kl. 11:25.
Citera
2024-07-17, 13:03
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Det inlägget är jättemärkligt.
Det var dagen efter Elias försvann, den 29e November som hon skrev inlägget.

När vi skapar något nytt, eller gör något vi aldrig gjort förut, så måste vi se till att till slut släppa taget. Vi måste ge det till livets flod.
https://www.facebook.com/reel/3192093881085897

Ett sånt där inlägg skriver man inte hux-flux.

Jag får iaf känslan av att mamman vet någonting, eller såg vad som hände, eller var med när det hände.
Fast onsdag 29 november visste ingen att han saknades. Det var först på torsdagen då han inte kom på middag hos mamman och hennes man som de märkte något. Det är i efterhand man fått fram kl. 21.21 tisdag som sista gången hans mobil registrerades, sista livstecknet.

Han bodde själv i egen lägenhet och hade förmodligen inte daglig kontakt med familjen. Onsdagen var en dag då han skulle "jobba hemifrån" med att läsa in sig på en kurs för jobbet.
Citera
2024-07-17, 13:38
Medlem
E mamma har tidigare uttalat/skrivit på.fb att E inte alltid är/var så bra på att tala om var han var som barn & i tonåren. Fam. gissade sig till var och vem han var med genom sina vänner.
Mamman M verkar även rätt övertygad om att Elliot ej utsatts för något brott refererat utifrån det polisiära arbetet och att polisen tydligen gjort allt de kan för att utesluta brott.
Hon skriver att hon tror att Elliot ev. åkte ut i stormen "bara för att rensa huvudet" & för att han visste att han var "ledig" från jobbet dagen efter. På Fredagen dök han aldrig upp på jobbet.

Jag vill minnas att det berättats att E skulle hem till fam. på middag dagen efter (Onsdag 29 nov), men kom aldrig till middagen. Var det först på Torsdagen E anmäldes försvunnen?

Enl. en källa: Några dagar efter försvinnandet (typ första veckan) gick telefonsignalerna till E mobil fram men ingen svarade?.
Efter några månader går inga signaler fram. Är det enbart batteri-död det beror på trots den påvisade avstängningen/pingningen samma kväll?
Citera
2024-07-17, 15:10
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
E mamma har tidigare uttalat/skrivit på.fb att E inte alltid är/var så bra på att tala om var han var som barn & i tonåren. Fam. gissade sig till var och vem han var med genom sina vänner.
Mamman M verkar även rätt övertygad om att Elliot ej utsatts för något brott refererat utifrån det polisiära arbetet och att polisen tydligen gjort allt de kan för att utesluta brott.
Hon skriver att hon tror att Elliot ev. åkte ut i stormen "bara för att rensa huvudet" & för att han visste att han var "ledig" från jobbet dagen efter. På Fredagen dök han aldrig upp på jobbet.

Jag vill minnas att det berättats att E skulle hem till fam. på middag dagen efter (Onsdag 29 nov), men kom aldrig till middagen. Var det först på Torsdagen E anmäldes försvunnen?

Enl. en källa: Några dagar efter försvinnandet (typ första veckan) gick telefonsignalerna till E mobil fram men ingen svarade?.
Efter några månader går inga signaler fram. Är det enbart batteri-död det beror på trots den påvisade avstängningen/pingningen samma kväll?
Som jag förstått det så var det torsdag kväll han skulle äta middag hos mamman, men inte dök upp. Sista gången han sågs var tisdag då han lämnade jobbet ca kl 16.

Att signaler skulle ha gått fram till telefonen vet jag inget om. Om telefonen är avstängd kanske den som ringer uppfattar det som att signalen går fram på normalt sätt?
Citera
2024-07-17, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Som jag förstått det så var det torsdag kväll han skulle äta middag hos mamman, men inte dök upp. Sista gången han sågs var tisdag då han lämnade jobbet ca kl 16.

Att signaler skulle ha gått fram till telefonen vet jag inget om. Om telefonen är avstängd kanske den som ringer uppfattar det som att signalen går fram på normalt sätt?

Ok.Tack för info. 👌
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in