Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-07-15, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inam
För att nå Storforsen passerar man Jävre där telefonen senast pingades. Dagen innan detta inlägg. Ja det är lite underligt, men man bör väl kikat på de närmastes rörelser de här dagarna???

Man behöver inte nödvändigtvis åka förbi Jävre för att nå Storforsen även om den vägen känns som säkrast vintertid. Du kan också krångla dig till Storforsen på små inlandsvägar från Skellefteå men det är nog mer bekvämt att göra det sommartid.
Citera
2024-07-15, 19:24
Medlem
[quote=Konrad|88883959]Det tar åtminstone 1,5-2 h att köra till Storforsen från Skellefteå. Som jag frågat om tidigare, månne vilken dag filmsekvensen är tagen? Går det att utreda det utifrån Facebook?

Det hela är märkligt tycker jag.[/QUOTE

Du gör en intressant och viktig frågeställning. Hoppas någon kan svara på din frågsa....
Citera
2024-07-15, 20:07
Medlem
[quote=jzon8988|88884803]
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Det tar åtminstone 1,5-2 h att köra till Storforsen från Skellefteå. Som jag frågat om tidigare, månne vilken dag filmsekvensen är tagen? Går det att utreda det utifrån Facebook?

Det hela är märkligt tycker jag.[/QUOTE

Du gör en intressant och viktig frågeställning. Hoppas någon kan svara på din frågsa....

Det är svårt att få fram via fb. när filmsekvensen är tagen. Det enda man har att gå på är vilket datum den lades upp. Tiden går ej att få fram. E mor verkar gå i andlighetens tecken. exempelvis avsnitt 24 podden "Skönhetens väg" som publicerades den 30 November. 2 dagar efter försvinnandet, men ingen vet dock när det avsnittet spelades in?.

Elliots försvinnande är ett mysterium och om man ska citera Efterlyst kontra media. "Det är något som inte stämmer".
Om nu en olycka varit framme så känns det som om att det vid det här laget borde ha hittats någon form av spår efter alla massiva sökinsatser. Vilka områden är inte genomsökta nu runt Jävre med omnejd?
Det är som att Elliot med hans bil bara gått upp i rök.
Men som tidigare sagts så förekommer det ju fall där försvunna människor aldrig hittas eller påträffas många år efter att de anmälts försvunna, även om de är få.
Senast redigerad av Artmovie 2024-07-15 kl. 20:17.
Citera
2024-07-15, 20:09
Medlem
[quote=Artmovie|88885296]
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988

Det är svårt att få fram via fb. när filmsekvensen är tagen. Det enda man har att gå på är vilket datum den lades upp. Tiden går ej att få fram. E mor verkar gå i andlighetens tecken. exempelvis avsnitt 24 podden "Skönhetens väg" som publicerades den 30 November. 2 dagar efter försvinnandet, men ingen vet dock när det avsnittet spelades in?.

Elliots försvinnande är ett mysterium och om man ska citera Efterlyst kontra media. "Det är något som inte stämmer".
Om nu en olycka varit framme så känns det som om att det vid det här laget borde ha hittats någon form av spår efter alla massiva sökinsatser. Vilka platser är inte igenomsökta runt Jävre med omnejd?
Det är som att Elliot med hans bil bara gått upp i rök.
Men som tidigare sagts så förekommer det ju fall där försvunna människor aldrig hittas eller påträffas många år efter att de anmälts försvunna, även om de är få.
Citera
2024-07-15, 20:19
Medlem
Citat:
Det tar åtminstone 1,5-2 h att köra till Storforsen från Skellefteå. Som jag frågat om tidigare, månne vilken dag filmsekvensen är tagen? Går det att utreda det utifrån Facebook?

Det hela är märkligt tycker jag.

Hur är tankegångarna här? Att New Age-mamman och E skulle ha besökt Storforsen samtidigt och att E hamnat i forsen? Eller att E kört till Storforsen efter mammans tal om vatten och kastat sig i Storforsen Eller är mammans prilliga ande-lajv ett uttryck för psykisk ohälsa som kan vara ärftlig?

Vad kan vi säga om vi vet när videon är tagen?
Citera
2024-07-15, 20:32
Medlem
Citat:
Ja, hon är skum. En märklig person. Man undrar ju hur mycket psykologisk inverkan hon haft på Elliots psykiska ohälsa. Har hon fått honom att köra genom isen, dränka sig?

Man ska må väldigt dåligt för att köra genom isen och dränka sig. En långsam, kvalfull död som dessutom är osäker eftersom bilen kanske fastnar. Det kräver en brutalt beslutsam person med överjordisk ångest. Passar det in på E?

Sen finns det gråzoner. Han kan ha lekt med tanken och hamnat i vattnet pga halka. Lotshamnen som någon sa verkar kanske vara djup nog (3-9 m), eller definitivt Piteå djuphamn med 10 m djup.

Stängde han av telefonen inom Jävre-mastens område så behöver han inte ha letat efter första bästa småbrygga i närheten. Vad är poängen med det? Vill man köra i vattnet och dö så är det väl säkra kort som gäller? Han hade ju bil med bensin i tanken.
Citera
2024-07-15, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Hur är tankegångarna här? Att New Age-mamman och E skulle ha besökt Storforsen samtidigt och att E hamnat i forsen? Eller att E kört till Storforsen efter mammans tal om vatten och kastat sig i Storforsen Eller är mammans prilliga ande-lajv ett uttryck för psykisk ohälsa som kan vara ärftlig?

Vad kan vi säga om vi vet när videon är tagen?

Fullmåne var den 27 november. Den 28 november försvann Elliot. Vid den tidigare fullmånen månaden före stod kvinnorna i sällskapet tydligen på Parkbron mitt i natten i Skellefteå och iakttog fullmånen.

Verkar det helt ok för er? Brukar ni ofta göra så?
Senast redigerad av Konrad 2024-07-15 kl. 22:05.
Citera
2024-07-15, 22:10
Medlem
Citat:
Fullmåne var den 27 november. Den 28 november försvann Elliot. Vid den tidigare fullmånen månaden före stod kvinnorna i sällskapet tydligen på Parkbron mitt i natten i Skellefteå och iakttog fullmånen.

Hur vet du detta? Känner du till kvinnorna? Isåfall, på vilket sätt gör du det?
Citera
2024-07-15, 22:44
Medlem
Citat:

Står klart och tydligt på hennes hemsida. Finns t.o.m stiliserade foton. Jag har ingen aning om vilka dessa kvinnor är. Jag väljer mycket strikt vilka jag umgås med. 😬
Citera
2024-07-16, 06:48
Citat:

Är dom wiccaner??
Möjligt att dom offrade Elliot i någon ritual.
Kroppen är antagligen styckad och bilen är skrotad.
Senast redigerad av Enotroligkille 2024-07-16 kl. 07:05.
Citera
2024-07-16, 09:19
Citat:

Det går att se på hennes Facebook.
Han har efternamn från mamman och pappan.
Profilen på Facebook verkar hon kalla sig Skönhetens väg.

https://annalarsson.org/?fbclid=IwZX...T65HhbrfhqHaIA

Längtar hon inte efter sin pojke ?
Wiccaner har ett annorlunda sätt att se på döden...

Kan någon ha tjänat ekonomiskt på Elliots död, nu får dom väl inte ut något arv förrän han är dödförklarad så. Polisen måste väl ha checkat om Elliot gjort överföringar av större belopp dagarna före försvinnandet.
Senast redigerad av Enotroligkille 2024-07-16 kl. 09:39.
Citera
2024-07-16, 09:41
Medlem
Citat:

Jag hoppas att du menar att Es mamma betedde sig pinsamt, och att det eventuellt ökade Es vilja att lämna stan. Någon annan betydelse kan jag inte se.

Mammans New Age-daltande kan inte ha påverkat E i någon större utsträckning eftersom han inte bådde hemma. Men förflugna kommentarer, t.ex. när han spelar online, om hur tanterna stod på bron och "dyrkade månen", kan slå hårt mot en ung man.

Men, som sagt, jag ser inga möjliga orsakssamband mellan måndyrkarna och Es försvinnande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in