Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-07-14, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dorothygal3
Var familjen aldrig misstänkt för detta? Jag kom över hans mammas Facebook-podcast-sida och den 29 november gjorde hon ett så kusligt inlägg. Det ser ut som någon kult.

https://www.facebook.com/reel/3192093881085897

https://annalarsson.org/

''När vi skapat något nytt, eller gör något vi aldrig gjort förut, så måste vi till slut släppa taget. Vi måste ge det till livets flod.'' Vem pratar så?
Så flummigt man ger sig hän åt vattnets flod så löser sig allt.
Citera
2024-07-14, 05:59
Medlem
Citat:
Det är bara konstigt för mig att han försvann den 28 och den 29 postar hans mamma något sådant. Bildtexten är det som mest verkade så konstigt.
På hennes sida står det också att hon håller "kurser" som kallas måncirkel i några stugor i Lövånger. Självklart säger jag inte att alla som njuter av och älskar naturen är hjärntvättade eller kapabla till kriminella aktiviteter. Jag älskar naturen och njuter av varje minut jag spenderar utomhus.
Men om Elliots försvinnande inte är en olycka så borde familjen undersökas noggrant. De flesta brott begås av närmaste omgivningen.

Det står mycket om fullmånar på hennes sida. Måndagen den 27 november 2023 var det fullmåne. Månne vilken dag filmen från Storforsen kom till?
Citera
2024-07-14, 11:24
Medlem
landbandys avatar
Han kan inte åkt till en utav de där stugorna i Lövånger ?
Utan att lära sig om månens kretslopp....

(Spekulation)
Citera
2024-07-14, 13:00
Medlem
Citat:
Var familjen aldrig misstänkt för detta? Jag kom över hans mammas Facebook-podcast-sida och den 29 november gjorde hon ett så kusligt inlägg. Det ser ut som någon kult.

https://www.facebook.com/reel/3192093881085897

https://annalarsson.org/

''När vi skapat något nytt, eller gör något vi aldrig gjort förut, så måste vi till slut släppa taget. Vi måste ge det till livets flod.'' Vem pratar så?

Ja, hon är skum. En märklig person. Man undrar ju hur mycket psykologisk inverkan hon haft på Elliots psykiska ohälsa. Har hon fått honom att köra genom isen, dränka sig?
Citera
2024-07-14, 16:25
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Ja, hon är skum. En märklig person. Man undrar ju hur mycket psykologisk inverkan hon haft på Elliots psykiska ohälsa. Har hon fått honom att köra genom isen, dränka sig?
Jämfört med att kristna hem där barnen får lära sig mumsa på kristi kropp och dricka hans blod (nattvardssymbolik) och gå i kyrkan där det hänger en torterad, död man på ett avrättningsredskap (krucifix), så verkar mammans spiritualitet inte så illa.
Citera
2024-07-14, 17:36
Medlem
Ingenting sånt där är bra om man mår psykiskt dåligt och grubblar på få ett svar.
Senast redigerad av mmoollyy 2024-07-14 kl. 18:12. Anledning: Blev fel
Citera
2024-07-14, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmoollyy
Så flummigt man ger sig hän åt vattnets flod så löser sig allt.

Tanken om det spirituella orden, floden etc. och att E mammas livsfilosofi känns sväva iväg en smula utanför det sk. "normala" land-fasta tankegångarna har slagit mig med. 🤔
Hon gjorde flodinlägget på fb. dagen efter Elliots försvinnande (29 Nov. 2023).
Citera
2024-07-14, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Tanken om det spirituella orden, floden etc. och att E mammas livsfilosofi känns sväva iväg en smula utanför det sk. "normala" land-fasta tankegångarna har slagit mig med. 🤔

Märkligt
Citera
2024-07-14, 21:34
Medlem
Det är så tragiskt att en ung människa försvinner utan ett spår. Jag hoppas av hela min själ att han skall hittas innan vintern.
Citera
2024-07-15, 08:59
Medlem
Finns det något gammalt militärt i något berg där? Eller gruvhål?
Citera
2024-07-15, 09:43
Medlem
Om Elliot har åkt ner i nåt farvatten i Jävre är det ev möjligt på Sandholmen där lotsbåten är stationerad.
Vägen dit plogas hela vintern, där är det betydligt djupare än i småbåtshamnen vid Jävre fyren och om det ens låg nån is den 28 nov - 23 var den nog tunn.

Men om det är en möjlighet var nog inte lotsbåten ankrad vid kajen den aktuella kvällen.
Vet ej om Missing people har sökt med undervattensdrönare och ekolod där
Citera
2024-07-15, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie

Det tar åtminstone 1,5-2 h att köra till Storforsen från Skellefteå. Som jag frågat om tidigare, månne vilken dag filmsekvensen är tagen? Går det att utreda det utifrån Facebook?

Det hela är märkligt tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in