Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-16, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
På många vägsträckor räcker det att bilen voltar/kanar 10+ meter från asfalten för att den ska slukas permanent av vegetationen, så det är inte Science Fiction direkt

Så länge man inte hittat något bevis kan man bara spekulera.

Om bilen dessutom brunnit upp vid en olycka kan det bli väldigt svårt att hitta något.

Tycker det finns vissa omständigheter som gör att man inte kan utesluta ett brott.

Snart kommer det en vinter till där uppe, hoppet om att få reda på vad som hänt är nog ute. Om ett brott har begåtts så tror jag alla bevis är borta nu.
Senast redigerad av BerraSWE 2024-11-16 kl. 11:47.
Citera
2024-11-17, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE

Snart kommer det en vinter till där uppe, hoppet om att få reda på vad som hänt är nog ute. Om ett brott har begåtts så tror jag alla bevis är borta nu.

Ja kommande vecka kan de komma 30-50 cm snö.
Citera
2024-11-19, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Så länge man inte hittat något bevis kan man bara spekulera.

Om bilen dessutom brunnit upp vid en olycka kan det bli väldigt svårt att hitta något.

Tycker det finns vissa omständigheter som gör att man inte kan utesluta ett brott.

Definitivt. En teoretisk GM skulle dessutom ha haft väldigt gott om tid att städa upp efter sig.
Citera
2024-11-19, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Definitivt. En teoretisk GM skulle dessutom ha haft väldigt gott om tid att städa upp efter sig.

Man kan iaf leka med tanken på att OM bilen stått i parkerat ett garage, där gärningsmannen plockat ner bilen bit efter bit, alternativt eldat upp bilen i skogen på något helt annat ställe.

Om det hela först var ett dråp som mörkades som ett försvinnande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in