Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-05, 17:14
  #1
Medlem
carminaburanas avatar
Nu har de släppt sprint race för nästa år.

2 stycken i USA, de försöker verkligen få de där amerikanarna att kolla på ett helt race!

Kina 19 - 21 april

Miami 3-5 maj

Austria 28 juni - 30 juni

Austin 18 Oct - 20 oct

Brasilien 1 nov - 3 dec

Quatar. 29 nov - 1 dec

Intressant även att sista loppet för året är en sprint.

Personligen tycker jag att sprint racet är kul, MEN jag skulle mycket hellre sett att det var en practise fredag, sen sprint quali, lördag en practice, sen sprint på kvällen där resultatet av sprinten satte griddet för gp på söndagen, som också hade practice före. Just nu tycker jag att sprint quali och sprint race känns som en distraktion.
Citera
2023-12-05, 20:45
  #2
Medlem
Tycker inte om sprinterna alls. Vill att de ska bort. Men förstår det underhållande syftet på vissa banor. Speciellt för att göra tex Miami mer show så att det drar folk eftersom banan är så förbannat tråkig och det enda som kan locka är mer race.

Ska man tvunget ha sprint borde man ha någon form av handikap i poängskalan för tex top 3 från föregående race eller liknande. Dock inte i racet, enbart själva sprinten.

Har det skett någon förändring på banan i Kina? Eller har man bara adderat en sprint?
Citera
2023-12-26, 09:05
  #3
Medlem
Misslyckadministers avatar
Håller med är inte heller ett stort fan av sprint.
Hade ju varit intressant om man gjort om reglerna för sprint. Ingen DRS ingen ERS bara hårda däck. Så slipper man få en spoiler hur grand prix på söndag blir.
Men det verkar ju tyvärr vara här för att stanna.
Annars kan man ju göra som Sergio Perez sa vända på start griden långsammaste längst fram.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback