• 1
  • 2
2006-08-06, 15:26
Medlem
Jag är uppväxt i Åkersberga och det är en riktig håla. Faktiskt är det en del av de A-lagare som jag såg redan i början av 70-talet som fortfarande håller igång. Men många har gått bort förstås. En klassisk A-lagare i Åkersberga är Lasse V. Jag minns att han låg avsvimmad på skolans fotbollsplan 1972 och han sitter med gänget fortfarande, åldrad men ändå. På senare år har det tillkommit en del fruntimmer. Bl.a sägs det att en högt uppsatt f.d moderat politiker är med i gänget... Men sammanfattningsvis kan jag säga att de oftast håller till nere vid stationen och gärna kommenterar avstigande och påstigande. Ett jävla pack eller ett pittoreskt inslag? Bestäm själva...

Den här är några år när det varit börsras men ändå...

Om Du köpte Ericsson-aktier för 100.000 svenska kronor
för ca. två år sedan så är de värda ca 4.600 kronor
idag.

Om Du istället tyckte att teleoperatörsaktier var en
bättre investering och köpte SONG NETWORKS aktier för
100.000 Svenska kronor har Du idag ca 791 kronor kvar.

Om Du var klok och för två år sedan gick på
Systembolaget och köpte STARKÖL för 100.000 svenska
kronor drack ur dem, hade trevligt och idag går och
pantar tomflaskorna så får Du 6741 kronor.

Frågan är om det är därför grabbarna på torget kallas
A-laget???
Citera
2006-08-07, 00:01
Medlem
Void Hackers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bofredrik
Jag är uppväxt i Åkersberga och det är en riktig håla. Faktiskt är det en del av de A-lagare som jag såg redan i början av 70-talet som fortfarande håller igång. Men många har gått bort förstås. En klassisk A-lagare i Åkersberga är Lasse V. Jag minns att han låg avsvimmad på skolans fotbollsplan 1972 och han sitter med gänget fortfarande, åldrad men ändå. På senare år har det tillkommit en del fruntimmer. Bl.a sägs det att en högt uppsatt f.d moderat politiker är med i gänget... Men sammanfattningsvis kan jag säga att de oftast håller till nere vid stationen och gärna kommenterar avstigande och påstigande. Ett jävla pack eller ett pittoreskt inslag? Bestäm själva...

Den här är några år när det varit börsras men ändå...

Om Du köpte Ericsson-aktier för 100.000 svenska kronor
för ca. två år sedan så är de värda ca 4.600 kronor
idag.

Om Du istället tyckte att teleoperatörsaktier var en
bättre investering och köpte SONG NETWORKS aktier för
100.000 Svenska kronor har Du idag ca 791 kronor kvar.

Frågan är om det är därför grabbarna på torget kallas
A-laget???

Hahahahahaha, Du e ju för jävla rolig.
Citera
2006-08-07, 11:03
Medlem
On Steroidss avatar
Hahaha! Det var fan den bästa ekonomi tips jag sett i hela mitt liv...
Du är nog betydligt smartare än den finansminister vi har i styret idag!!!
Citera
2006-08-07, 12:07
Medlem
Gott&Blandats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av On Steroids
Hahaha! Det var fan den bästa ekonomi tips jag sett i hela mitt liv...
Du är nog betydligt smartare än den finansminister vi har i styret idag!!!
vadå han? Det där är ju från en 100 år gammal txt-fil
Citera
2006-08-07, 13:13
Medlem
chekiuss avatar
Där jag bor finns det gott om dom. Men det är en speciell som ligger mig "varmt" om hjärtat. Det är en kärring med röda rastaflätor ser helt jävla crasy ut. Har alltid svintajta läderbyxor och kraxar när hon pratar.

Första gången jag såg henne var när hon slog sönder en annan a-lagare som flydde fältet när han insåg att slaget för förlorat.

Denna kärring skrämmer mig!
Citera
2006-08-07, 13:40
Medlem
javla_bajss avatar
Vi har en jäkla massa,

Mordbrännarn: En fet gubbe som alltid cyklar och har keps. Såg honom jaga en annan alkis med skruvmejsel inne på hemköp för ett tag sen.
Shi (stavning?): Gubbe med svart skägg och svart skinnjacka som har varit knarklangare för längesen.
Gubben som liknar shi: En gubbe som är nästan identisk med föregående, han brukar åka med min buss, och han har en jäkla rökhosta. Han har även fru/flickvän och dom har barn. Hon brukar gå med barnvagnen och han brukar dricka öl.
Röskägg: Gubbe med stort rött skägg som hallucinerar. Har kissat på sig på bussen så han inte fick åka mer. Han åker numer eu-moppe.
Mördar-sture (cykel-sture): Gubbe som var misstänkt för ett mord förut. Han cyklar alltid och är konstig. Typ går omkring i diken och sånt.

Det finns fler också, men jag orkar inte skriva mer
Citera
2006-08-07, 13:44
Medlem
andfrekas avatar
Finns en hel del som brukar hänga utanför mataffären där jag bor. En brokig samling helt klart. Den som är värst är en finne som för jämnan går omkring barfota och pratar obegripligt. Till hans senaste eskapader kan nämnas: Pinkande mot husvägg i motlut (kom ihåg att han är barfota) .
Ätandes ur en rödbetssalladsburk med händerna .
Citera
2006-08-07, 13:45
Medlem
javla_bajss avatar
Här har ni förresten ett gäng sköna a-lagare http://video.google.com/videoplay?do...5947&q=snigeln
Citera
2006-08-07, 16:49
Medlem
Geils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av javla_bajs
Här har ni förresten ett gäng sköna a-lagare http://video.google.com/videoplay?do...5947&q=snigeln
haha jävla torsbybor
Citera
2006-08-07, 17:19
Medlem
kaxig katts avatar
I parken utanför lägenheten har vi en alkis som har piratlapp och sitter i rullstol. Kan det bli mycket tuffare?
Citera
2006-08-07, 17:41
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av javla_bajs

Sköna lirare.
Citera
2006-08-07, 17:56
Medlem
Farbror Bosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bofredrik

Mycket bra spartips Bofredrik! Kommer att investera min trissvinst direkt enligt ditt mycket klarsynta råd!

F.ö. vill jag meddela att det synits mycket nya A-lagare i år i min hemstad. Jag tror att det är ett väderfenomen. Det är skönare att vara ute och supa än inne, och när man väl är ute kan man väl bjuda på lite "A-lags-show" i tätbefolkade områden också...

Att våra vänner A-lagarna blir yngre och yngre gör mig dock lite beklämd. Vet inte varför, men som sagt beklämd. Tror det har att göra med min Homoerotiskt-kristna uppväxt att göra...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in