Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-12-08, 09:14
Medlem
Nihennas avatar
Så var nästa mainline-Monster Hunter avtäckt.

https://www.youtube.com/watch?v=zyoBA0aCRNk - trailer.

Dessvärre finns det inte så mycket info än, men jag tycker allt att trailern ger en open world-vibbar. Nästa steg för serien, en stor sömlös värld?

Personligen hoppas jag att Wirebugs, eller i alla fall något som liknar det, är tillbaka. Gillade skarpt att hoppa runt en massa i Rise.
Citera
2023-12-08, 09:37
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Så var nästa mainline-Monster Hunter avtäckt.

https://www.youtube.com/watch?v=zyoBA0aCRNk - trailer.

Dessvärre finns det inte så mycket info än, men jag tycker allt att trailern ger en open world-vibbar. Nästa steg för serien, en stor sömlös värld?

Personligen hoppas jag att Wirebugs, eller i alla fall något som liknar det, är tillbaka. Gillade skarpt att hoppa runt en massa i Rise.

Så djävla hype, lite irriterad över att det är en 2025 release och att man nu måste vänta så djävla länge

Ser riktigt djävla nice ut.

Sen orsaken till att jag citerade dig Nihenna, Wirebugs får gärna finnas i spelet. Däremot hoppas jag att clutch claw inte finns i det här spelet. Jagandet blev tråkigt när folk bara försökte få till wall slams och annat med clutch claws..
Citera
2023-12-08, 09:42
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Så djävla hype, lite irriterad över att det är en 2025 release och att man nu måste vänta så djävla länge

Sen orsaken till att jag citerade dig Nihenna, Wirebugs får gärna finnas i spelet. Däremot hoppas jag att clutch claw inte finns i det här spelet. Jagandet blev tråkigt när folk bara försökte få till wall slams och annat med clutch claws..
Körde aldrig Iceborne då jag inte var så intresserad av serien ännu (det kom i Rise), men jo jag har hört att Clutch claw är rät kontroversiell.

Jag vet inte hur de brukar göra. Brukar de ta saker från tidigare delar som funkat bra och fortsätter ha med det? I Rise fanns det ju inte så mycket från World, men som jag förstår seriens utveckling så är det två team som jobbar med varsitt spel, och detta är samma team som utvecklade World?

Hur som, det blir nog att försöka lära sig Chargeblade i det. jag doppade tårna lite i det i Rise, men gick alltid tillbaka till min Switchaxe för att det var den som "jag alltid använt" i det spelet. Brukar välja ett vapen som jag sedan håller mig till. Ja, om det nu inte kommer något nytt vapen som ser kul ut.
Citera
2023-12-22, 09:56
Medlem
Skribentminimums avatar
Citat:

Jävla hype men orkar fan inte just 2025 när gta6 är året. Såvida det inte är januari release men högst osannolikt.
Citera
2024-08-25, 12:29
Medlem
Nihennas avatar
Börjat komma in massa ny info eftersom att spelet är spelbart på Gamescom. Verkar helt fantastiskt.

https://www.youtube.com/watch?v=HXbFUdA1HaI - en preview

Som rätt ny monsterjägare (Körde World, gjorde dock aldrig high rank av nån anledning, och definitivt inte master rank. Rise körde jag dock igenom Master Rank på, dock inte kollat in de senaste tilläggen av monster, quizo och allt det där) så är jag taggad. Börjar känna mig riktigt bekväm med spelens flyt och system, och har inte längre den där "åh nej, måste lära mig lika många system som en högskolekurs" längre.

Dock är frågan vad man ska spela i Wilds... Jag har börjat köra om World då Iceborne var på rea, och börjat lära mig chargeblade. Rätt kul, men har ärligt roligare med Switchaxe. Min första vända på World körde jag hammer, och kan helt klart tänka mig att köra på det igen då det är kul att slå omkull monster så ofta som det vapnet tillåter, särskilt med lite extra Slugger på det.

I Rise körde jag mer eller mindre enbart Switchaxe, så jag känner mig nästan fortfarande utbränd på det. Jag har dock börjat prova lite Bow där och jag kan ha hittat mitt vapen för Wilds där. Riktigt roligt, och man känner fortfarande att man är med i fighten. Jag hade en fördom om att ranged-vapen skulle vara easy mode, eftersom att man kunde stå på håll och skjuta, men jag blev positivt överraskad när man fortfarande behövde hoppa undan attacker och så konstant.

Provat lite lance men nja, lite väl långsamt och repetitivt med "poke poke poke, hopp, repetera". Greatsword är jag inte bra nog på att läsa av monstren för, så det är inget alternativt heller.

Så just nu lutar det åt antingen bow, eller att gå tillbaka till hammer som var mitt första vapen någonsin.

Nåja, ska bli riktigt kul med ett nytt MH, oavsett vilket vapen man nu hamnar på!
Citera
2024-08-25, 18:08
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna

Dock är frågan vad man ska spela i Wilds... Jag har börjat köra om World då Iceborne var på rea, och börjat lära mig chargeblade. Rätt kul, men har ärligt roligare med Switchaxe. Min första vända på World körde jag hammer, och kan helt klart tänka mig att köra på det igen då det är kul att slå omkull monster så ofta som det vapnet tillåter, särskilt med lite extra Slugger på det.

I Rise körde jag mer eller mindre enbart Switchaxe, så jag känner mig nästan fortfarande utbränd på det. Jag har dock börjat prova lite Bow där och jag kan ha hittat mitt vapen för Wilds där. Riktigt roligt, och man känner fortfarande att man är med i fighten. Jag hade en fördom om att ranged-vapen skulle vara easy mode, eftersom att man kunde stå på håll och skjuta, men jag blev positivt överraskad när man fortfarande behövde hoppa undan attacker och så konstant.

Provat lite lance men nja, lite väl långsamt och repetitivt med "poke poke poke, hopp, repetera". Greatsword är jag inte bra nog på att läsa av monstren för, så det är inget alternativt heller.

Så just nu lutar det åt antingen bow, eller att gå tillbaka till hammer som var mitt första vapen någonsin.

Nåja, ska bli riktigt kul med ett nytt MH, oavsett vilket vapen man nu hamnar på!

Jag kommer nog köra CB, IG och HH som vanligt.

Edit: Kanske skriva ut vapnen iom att alla kanske inte spelat tidigare och känner till vapnen. Charge Blade, Insect Glaive eller Hunting Horn.

Jag har mainat CB sen 4U på 3ds och älskar hur djupt det vapnet går när man börjar lära sig Charge Points och liknande.
Hunting Horn är skoj som fan, gör bra skada och trevliga buffar. Men det beror helt på hur de gör om det i nya versionen, gillade det inte i sista så mycket då det kändes rätt begränsat med vad du kunde göra.
Insect Glaive är alltid skoj, kunna hoppa runt som en galning, göra bra mounts och aerial moves som är flashiga som fan.
Senast redigerad av ^Eaz 2024-08-25 kl. 18:11.
Citera
2024-08-25, 20:00
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Jag kommer nog köra CB, IG och HH som vanligt.

Edit: Kanske skriva ut vapnen iom att alla kanske inte spelat tidigare och känner till vapnen. Charge Blade, Insect Glaive eller Hunting Horn.

Jag har mainat CB sen 4U på 3ds och älskar hur djupt det vapnet går när man börjar lära sig Charge Points och liknande.
Hunting Horn är skoj som fan, gör bra skada och trevliga buffar. Men det beror helt på hur de gör om det i nya versionen, gillade det inte i sista så mycket då det kändes rätt begränsat med vad du kunde göra.
Insect Glaive är alltid skoj, kunna hoppa runt som en galning, göra bra mounts och aerial moves som är flashiga som fan.
Provade på lite CB nu i World men jag vet inte. Tycker den känns som en mer klumpig form av Switchaxe. Först ska phials laddas en gång, sen ska man ladda dem en gång till och göra en attack för att sedan ladda skölden, sen ska man ladda phials en gång till för att få igång yxan ordentligt (som jag förstår det i alla fall? Eller räcker det med att man laddar skölden i och med att den "är" yxan sen?), om man nu inte väljer att buffa svärdet istället. Men visst, pizzaslicer och den där superduper-attacken är ju kul, helt klart och känns som en bra belöning för all möda.

Folk på Reddit verkar riktigt exalterade över gunlance av det de sett. Man kanske ska ge den en chans? Provade vanlig lans, men det kändes bara segt och tråkigt. Möjligt att lite explosioner gör det roligare.
Citera
2024-08-26, 15:50
Medlem
zBr9s avatar
Kommer (också) köra CB och IG som mains och försöka lära mig lance denna gång, IG var det första jag fastnade för och under world tränade jag på CB och det blev en stor favorit efter att ha kört Switch Axe typ halva spelet. Lance är nog det vapnet jag testat minst och sett minst av när jag spelat med andra, så vore skoj att prova på. Har nog inte kört mer än ett par timmar totalt med något range vapen.

Ser väldigt mycket fram emot det här spelet, MHW är nog det multiplayerspel jag kört mest, och jag tyckte Sunrise var bra men det fyllde inte riktigt hålet som World lämnade efter sig. Det är något jävla speciellt med den här serien, hur mäktiga och varierande alla vapen och fiender är, och hur det verkligen känns som att man "träffar" där man träffar, det går inte att bara träffa någonstans utan man måste hela tiden kämpa med att se till att nöta ner vissa punkter på varje fiende om man ska ta sig nånstans och lista ut bästa taktiken för varje fiende. Lite som Dark Souls fast med bara bossfighter
Citera
2024-08-26, 19:56
Medlem
Nihennas avatar
Blir nog bannemig gunlance ändå i Wilds. Provade lite nu i Riseboch det var riktigt riktigt kul. Flest blockera ett monsters superattack som ingenting och sedan plantera några granater i dess käft
Citera
2024-10-23, 17:17
Medlem
diseuses avatar
Trailer som släpptes för en timme sedan:

https://youtu.be/ahy0AO8WwRc
Citera
2024-10-23, 17:47
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Trailer som släpptes för en timme sedan:

https://youtu.be/ahy0AO8WwRc

+ Open Beta nästa helg.

https://www.monsterhunter.com/wilds/en-uk/obt/
Citera
2024-10-29, 08:25
Medlem
Nihennas avatar
Fan att man måste jobba... spelat betan halva natten

Greatsword är fortfarande ingenting för mig, trots att de har gjort det lättare att sikta med den där true charged slash. Kul med stora siffror, men tycker vapnet är för långsamt fortfarande, och enformigt.

Switchaxe däremot. Min kära, kära switchaxe som jag mainat sen World. Wow! Den är inte lika anime där man flyger runt i luften och bombarderar monstret (tyvärr då jag tyckte det var barnsligt roligt), men den känns sååååå mycket bättre än i World. Mycket smidigare och "fluid" om man kan beskriva det så. Jag hade hoppats få hoppa på ett annat vapen som min main i Wilds men vettefan alltså, den känns så bra att använda!

Efter jobbet ska jag prova på Gunlance. Jag började köra lite GL i Rise, och det var kul till en början men sen kändes det som att skadan började halka efter andra vapen. Visst för att det är ett defensivt vapen, men det började liksom ta mig dubbla tiden mot vad det tog med Switchaxe. Känns lite väl. Jag har hört att explosionerna ska scalea på ett helt annat sätt än tidigare spel nu, så mycket möjligt att vapnet hänger med i endgame på ett helt annat sätt vilket vore bra, för det var ett kul vapen.

Jag hag jagat tre olika monster. Chatacabra (grodan), Bha...något, i alla fall ödlan som man sett i videos, och den där stora buffeln eller vad det nu är. Roliga fighter alla tre, men ödlan är min favorit hittills då den har roliga gimmicks där man får använda screamer pods, dra ner den från klippor den klättrar upp i och grejer.

Faaan, nu vill jag bara sluta jobba så man kan spela mer

En nackdel dock är att det är bekräftat att spelet är 30 fps på konsoll , men det är inget som stör mig jättemycket då jag spelar Rise på Switch, och World körde jag på PS4. Lite tråkigt dock. Hade hoppats på 60 fps.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in