Fan att man måste jobba... spelat betan halva natten
Greatsword är fortfarande ingenting för mig, trots att de har gjort det lättare att sikta med den där true charged slash. Kul med stora siffror, men tycker vapnet är för långsamt fortfarande, och enformigt.
Switchaxe däremot. Min kära, kära switchaxe som jag mainat sen World. Wow! Den är inte lika anime där man flyger runt i luften och bombarderar monstret (tyvärr då jag tyckte det var barnsligt roligt), men den känns sååååå mycket bättre än i World. Mycket smidigare och "fluid" om man kan beskriva det så. Jag hade hoppats få hoppa på ett annat vapen som min main i Wilds men vettefan alltså, den känns så bra att använda!
Efter jobbet ska jag prova på Gunlance. Jag började köra lite GL i Rise, och det var kul till en början men sen kändes det som att skadan började halka efter andra vapen. Visst för att det är ett defensivt vapen, men det började liksom ta mig dubbla tiden mot vad det tog med Switchaxe. Känns lite väl. Jag har hört att explosionerna ska scalea på ett helt annat sätt än tidigare spel nu, så mycket möjligt att vapnet hänger med i endgame på ett helt annat sätt vilket vore bra, för det var ett kul vapen.
Jag hag jagat tre olika monster. Chatacabra (grodan), Bha...något, i alla fall ödlan som man sett i videos, och den där stora buffeln eller vad det nu är. Roliga fighter alla tre, men ödlan är min favorit hittills då den har roliga gimmicks där man får använda screamer pods, dra ner den från klippor den klättrar upp i och grejer.
Faaan, nu vill jag bara sluta jobba så man kan spela mer
En nackdel dock är att det är bekräftat att spelet är 30 fps på konsoll
, men det är inget som stör mig jättemycket då jag spelar Rise på Switch, och World körde jag på PS4. Lite tråkigt dock. Hade hoppats på 60 fps.