Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-14, 18:30
  #121
Medlem
Pebbiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facepress
Kvinnan hittades 10-tal meter från sin arbetsplats om man ska följa bilderna från lokaltidningen. Enligt uppgift så påbörjade kollegor HLR men förgäves.
Kfast ”kontor” där hon arbetade ligger på Torsharg sedan en tid tillbaka. Någon form av övergiven värmecentral tror jag.

Bild 1
Cirkeln är avspärrat område, krysset är kontoret.
https://pic8.co/sh/AkYO7B.jpeg

Bild 2
Cirkel vid kvinnans bostad, möjlig gångväg till arbetet.
https://pic8.co/sh/33cFbm.jpeg
Snyggt jobbat. Bra jävla skum händelse. Är det nån blivande seriemördare som härjar?
Citera
2023-12-14, 18:32
  #122
Medlem
Kotte456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Ja, om man vill mörda någon i sin umgängeskrets får man verkligen komma på en originell metod för att kunna avvärja misstankar. Statistiskt sett är mördaren trots allt nästan alltid någon bland umgängeskretsen när en kvinna som inte är missbrukare, kriminell, politiker eller dylikt dödas.
Jo, att någon har väntat på henne är nog det troligaste, och att de känner varandra.
Citera
2023-12-14, 18:35
  #123
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facepress
Kvinnan hittades 10-tal meter från sin arbetsplats om man ska följa bilderna från lokaltidningen. Enligt uppgift så påbörjade kollegor HLR men förgäves.
Kfast ”kontor” där hon arbetade ligger på Torsharg sedan en tid tillbaka. Någon form av övergiven värmecentral tror jag.

Bild 1
Cirkeln är avspärrat område, krysset är kontoret.
https://pic8.co/sh/AkYO7B.jpeg

Bild 2
Cirkel vid kvinnans bostad, möjlig gångväg till arbetet.
https://pic8.co/sh/33cFbm.jpeg

Intressant! I så fall skulle jag nog titta på kollegor eller fd kollegor.
Citera
2023-12-14, 18:50
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Dessutom dör man väl (oftast) inte om man skulle bli träffad av ett enstaka förlupet hagel? För att döda en människa med hagelgevär krävs väl att man skjuter på kort avstånd? Och då blir det ordentliga skador som inte går att missa? En vanlig kula kan ju träffa och döda en oskyldig person på lite avstånd men att bli skjuten på det sättet på den platsen vid den tiden måste vara extremt osannolikt.

Ja, du dör antingen av att du får enorma ingångshål om du blir skjuten på mycket nära håll, eller så dör du av chockverkan när svärmen träffar dig. Det hänger dock såklart på vilken sorts hagel du blir skjuten av också, fågelhagel t ex kommer bara ha ihjäl dig på extremt korta avstånd, om ens det. Varghagel betydligt längre.
Citera
2023-12-14, 19:02
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wildbutgone
Red flags för en annan är när en 20-åring uppdaterar facebook direkt om dödsfallet....
Fine snapchat och/eller hädelse på instagram men facebook 2023 som 20-åring? Nej.

Vad vet vi om svärsonen? W*lliam J*hansson??
Citera
2023-12-14, 19:15
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle
Jäpp

Någon som skrivit ut det? Isåfall har jag missat det. Om du vet kan du gärna få skriva det 😅
Citera
2023-12-14, 19:23
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retrolink
Någon som skrivit ut det? Isåfall har jag missat det. Om du vet kan du gärna få skriva det 😅

M*ria *riksson
Citera
2023-12-14, 19:26
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoodermen
Vem då? Dottern?

Exakt.

Citat:
Ursprungligen postat av 13teckenlangt
Vem tänker du på?

Dottern.
Flera som får dåliga vibbar av BO's fästman men jag får nog sämre vibbar av både dottern och hennes sambo.

Citat:
Ursprungligen postat av jabra
Vad vet vi om svärsonen? W*lliam J*hansson??

Förekommande på lexbase iaf, kan ju dock vara för vad som helst men vad man kan läsa av via facebook så verkar han vara någon wannabe gangster.
Skulle inte förvåna mig om fallet skulle vara att det var något drama mellan mamma och dotter att han steppade in för att visa sig "macho" för bruden sin.

(Tillägg; han har dubbla efternamn Willi*m Jh*nsson Lehtol*)
*a
Citera
2023-12-14, 19:28
  #129
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Intressant! I så fall skulle jag nog titta på kollegor eller fd kollegor.

Jag tänkte samma först men nu funderar jag på om en kollega skulle dra misstankar åt sitt håll genom att mörda i närheten av arbetsplatsen?
Citera
2023-12-14, 19:36
  #130
Medlem
Någon som blivit vräkt och vill hämnas på kfast? Men det här var vid något mindre kontor och inte huvudkontoret.
Citera
2023-12-14, 19:41
  #131
Medlem
Hur svårt kan det vara för Polisen i Eskilstuna o dra kopplingen.
På tisdag står det i tidningen att dom har en misstänkt, bra reaktionstid, man kanske ska sluta fokusera på enkla saker som LOB osv på random svennar bara för man kan o lägga resurserna och skapa sig erfarenhet osv av saker som har högre värde o lösa o se samband mellan saker o ting i sådana här fall.
Citera
2023-12-14, 19:59
  #132
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superduck
Hur svårt kan det vara för Polisen i Eskilstuna o dra kopplingen.
På tisdag står det i tidningen att dom har en misstänkt, bra reaktionstid, man kanske ska sluta fokusera på enkla saker som LOB osv på random svennar bara för man kan o lägga resurserna och skapa sig erfarenhet osv av saker som har högre värde o lösa o se samband mellan saker o ting i sådana här fall.
Det är inte samma personer som utreder mord som de som kör IGV och lobbar alkisar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback