Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-11, 20:06
  #1
Medlem
Vi har nyligen startat en mcbutik på nätet och undrar vilka verktyg som är viktiga att använda sig av när man försöker växa på nätet? Samt vilka åtgärder man behöver ta för att typ bli framgångsrik?

Detta har vi gjort hittills:

Kopplat Google Analytics till sidan
Indexerat via Google
Använder Google Trends
Google Ads pro max
Semrush
Kopplat och skaffat alla kända social media appar/konton
Vi kommer marknadsföra via socialmedia som fb,insta,x,youtube,tiktok
Skaffat Reco och Trustpilot
Fixat adress på Google och samt for omdömen
Seo anpassat hemsidan med backlinks
Citera
2023-12-11, 20:11
  #2
Medlem
olasvenssons avatar
Sökoptimera bilder. Det gör jag alltid.
Punktlistor (gillar Google).
Nytt tema (gillar Google).
Citera
2023-12-11, 21:13
  #3
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diodo
Vi har nyligen startat en mcbutik på nätet och undrar vilka verktyg som är viktiga att använda sig av när man försöker växa på nätet? Samt vilka åtgärder man behöver ta för att typ bli framgångsrik?

Detta har vi gjort hittills:

Kopplat Google Analytics till sidan
Indexerat via Google
Använder Google Trends
Google Ads pro max
Semrush
Kopplat och skaffat alla kända social media appar/konton
Vi kommer marknadsföra via socialmedia som fb,insta,x,youtube,tiktok
Skaffat Reco och Trustpilot
Fixat adress på Google och samt for omdömen
Seo anpassat hemsidan med backlinks
Allt det där låter väl bra, men hur ser sidan och sidkoden ut?

Ser sidan ut som fan rent visuellt kan ni koppla på allt i världen och ändå inte förvänta er nån större tillväxt, om någon. Glöm inte att första intrycket är det viktigaste och ett seriöst intryck är ju a och o i sammanhanget.
Citera
2023-12-13, 15:59
  #4
Medlem
Undvik allt som har med Google Analytics/Fonts att göra.

Det är svårt att svara exakt vad du behöver, det beror på hur sidan är byggd. Jag har alltid byggt mina egna sidor från grunden och då är det fritt fram att välja och man kan optimera sidan in i minsta detalj, vilket man inte annars kan om man använder färdiga lösningar som t.ex. WooCommerce eller Shopify.

Mycket på din lista är totalt onödigt. Vad är målet? Vill du ha en säker, snabb och framgångsrik ehandelssida? Skriv lite om vilka mål ni har och hur sidan är byggd, hur mycket ni kan kontrollera (är det egenbyggt?) så kan jag ge er raka svar. Har skapat fem framgångsrika ehandelsbolag från grunden, varav två som blev enorma på den globala marknaden - inkl. sociala medier m.m.

Är expert inom:
- System- och webbutveckling
- Ehandel
- Marknadsföring och sociala medier
- Cybersäkerhet
- Prestandaoptimering
- Serveradministration

Så kom med en lista på exakt vad ni behöver så hjälper jag gärna till.
Jag respekterar alltid kundernas integritet och personuppgifter. Därför undviker jag allt som trackar kunder, t.ex. Google-produkter. Citera gärna mitt inlägg här så jag får notis.
__________________
Senast redigerad av Ehandel 2023-12-13 kl. 16:03.
Citera
2023-12-13, 19:36
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Allt det där låter väl bra, men hur ser sidan och sidkoden ut?

Ser sidan ut som fan rent visuellt kan ni koppla på allt i världen och ändå inte förvänta er nån större tillväxt, om någon. Glöm inte att första intrycket är det viktigaste och ett seriöst intryck är ju a och o i sammanhanget.

Sidan är bra enligt flera experter som gick igenom den samt att koderna är bra och optimerade.

Är det en bra ide att sälja via Tradera och Blocket när det kommer till nya produkter som delar och kläder?
Citera
2023-12-13, 19:50
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ehandel
Undvik allt som har med Google Analytics/Fonts att göra.

Mycket på din lista är totalt onödigt. Vad är målet? Vill du ha en säker, snabb och framgångsrik ehandelssida? Skriv lite om vilka mål ni har och hur sidan är byggd, hur mycket ni kan kontrollera (är det egenbyggt?) så kan jag ge er raka svar. Har skapat fem framgångsrika ehandelsbolag från grunden, varav två som blev enorma på den globala marknaden - inkl. sociala medier m.m.

Varför är dom onödiga? Målet är att sälja så mycket det går för att göra det så behöver vi självklart en bra hemsida, vilket vi tycker att vi har. Kunden är prio nr1. Ha en otrolig bra support allt vad det kan innebära. Om allt går i sin ordning så kommer det att förhoppningsvis öka våra omdömen på olika plattformar som leder till ökad förtroende. Sen finns det mycket mer att göra, absolut.
Citera
2023-12-13, 20:57
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diodo
Varför är dom onödiga? Målet är att sälja så mycket det går för att göra det så behöver vi självklart en bra hemsida, vilket vi tycker att vi har. Kunden är prio nr1. Ha en otrolig bra support allt vad det kan innebära. Om allt går i sin ordning så kommer det att förhoppningsvis öka våra omdömen på olika plattformar som leder till ökad förtroende. Sen finns det mycket mer att göra, absolut.

Google Analytics bidrar inte med någonting mer än att spåra dig och din webbplats besökare. Varför ska du ge dem insyn i hur din webbplats fungerar och vilka besökare du har? På vilket sätt anser du att det är nödvändigt?

Statistik kan du se via din hosting provider eller skapa ett eget specifierat script som kan åstadkomma samma resultat, eller mer, än vad Google Analytics kan göra - utan att du och dina besökare spåras. Undvik att köra tredjepartskod på din webbplats. Äg din verksamhet och dess data utan att dela med dig till andra (som t.ex. Google eller Facebook).

Att ha Google Analytics eller något annat inbäddat från Google/Facebook/m.fl. kommer inte att öka din försäljning eller något sådant. Den enda som tjänar på det är de företagen eftersom de nu får direkt åtkomst till information om alla dina kunder/besökare.
Citera
2023-12-13, 22:22
  #8
Moderator
Siegfrids avatar
Bra produkter och djup kunskap om din bransch och de nischer ni verkar inom. Tät kontakt med kundkretsen så att de kommer tillbaka och köper igen, skicka epost till dem hela jävla tiden. Om du jobbar med en webhandelsplattform så finns det applikationer som skickar ut epost om glömda varukorgar och på minner dem om att gå in på sidan igen.
Vad gäller statistik och spårning så finns det t ex Matomo som du kan följa dina besökare i detalj utan att sälja ut dom till Google.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback