• 1
  • 2
2023-12-12, 00:56
Medlem
Mohaves avatar
Handelns Utredningsinstitut har utsett sällskapsspel till årets julklapp 2023 med motiveringen

”Att samlas med nära och kära och få en välbehövlig paus från verkligheten är något vi söker oss till i svåra tider. Årets julklapp är en gåva som förenar och skapar samhörighet för svenska folket”.

Vilket spel ska du ge i julklapp?
Citera
2023-12-12, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Handelns Utredningsinstitut har utsett sällskapsspel till årets julklapp 2023 med motiveringen

”Att samlas med nära och kära och få en välbehövlig paus från verkligheten är något vi söker oss till i svåra tider. Årets julklapp är en gåva som förenar och skapar samhörighet för svenska folket”.

Vilket spel ska du ge i julklapp?
Köper en kortlek till mig själv, och lägger patiens. Det lär bli det närmaste sällskapsspel jag kommer i jul.
Citera
2023-12-12, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Köper en kortlek till mig själv, och lägger patiens. Det lär bli det närmaste sällskapsspel jag kommer i jul.

Väljer du att vara ensam eller är det ofrivilligt?

TP är alltid kul, blir alltid hett mot slutet när man ska åt den sista tårtbiten.
Citera
2023-12-12, 01:08
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Så tråkigt att höra. Det du skriver sätter fingret på något förbisett i HUI:s motivering. "Att samlas med nära och kära..." Alla har inte nära och kära att samlas med.
Citera
2023-12-12, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knuttekniv
Väljer du att vara ensam eller är det ofrivilligt?
Frivilligt.
Citera
2023-12-12, 01:14
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knuttekniv

TP är alltid kul, blir alltid hett mot slutet när man ska åt den sista tårtbiten.
Ja, TP funkar alltid. Förra julen var det någon hos oss som köpte Bezzerwizzer Timeline. Också kul.
Citera
2023-12-12, 05:16
Medlem
Luriosans avatar
Yatzy. Alla gånger. Tvingar hela släkten spela det under jul
Citera
2023-12-12, 07:24
Medlem
grungewhores avatar
Klassiskt hockeyspel, Sverige - Finland
Citera
2023-12-12, 12:38
Medlem
Europes avatar
Nackdelen är ju att det är ju ingen idé att köpa en ny Risk varje jul, har man redan den, så har man ju den. Att köpa ett sämre sällskapsspel känns också konstigt.
Citera
2023-12-12, 12:43
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Många nya brädspel går faktiskt att spela på en person också så även de som är ensamma kan slå till på något kul.

Carcassone tycker jag är trevligt om någon vill ha ett tips. Kan inte spelas på en utan kräver minst en kompis.
Citera
2023-12-12, 13:35
Bannlyst
Jag känner inget behov av att köpa något för att ett institut säger åt mig att göra det. Det måste vara vanskligt att vara en så lättledd konsument, inte minst för plånboken med alla köpuppmaningar som finns överallt kring oss.
Citera
2023-12-12, 16:22
Medlem
Blir jakten på den försvunna diamanten till barnbarnen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in