Flashback bygger pepparkakshus!
2024-06-19, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Du undrar inte varför ingen annan har ifrågasatt det jag skriver?

Alla som följt debatten vet precis vad jag skriver om. Du har helt enkelt för dåliga baskunskaper och allmänbildning för att hänga med i denna diskussion.

Vad fan tror du återställa jordbruksmark betyder?

Nu besvarade du inte en enda av mina frågor. Det får du gärna göra, om du kan. Tolkar dock svaret ovan som om du inte och försöker ducka frågorna.
Citera
2024-06-19, 13:14
Avstängd
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Nu besvarade du inte en enda av mina frågor. Det får du gärna göra, om du kan. Tolkar dock svaret ovan som om du inte och försöker ducka frågorna.
Nej, jag försöker inte ducka. Men du sakna de grundläggande baskunskaperna. Det är ingen ide att förklara gymnasiets matematik för en lågstadieelev.

Det skulle bli ett för långt inlägg och jag är varken din mamma eller din lärare.

Jag förstår att det är kul att sitta med oss vuxna och prata. Och att vi pratar om mycket som du inte kan och förstår. Du är helt enkelt tvungen att acceptera sakerna du inte kan och förstår och vara tyst och utgå ifrån att vi kan mer än du. Vi kan inte bära dig. Det är inte vår uppgift.
Citera
2024-06-19, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Nej, jag försöker inte ducka. Men du sakna de grundläggande baskunskaperna. Det är ingen ide att förklara gymnasiets matematik för en lågstadieelev.

Det skulle bli ett för långt inlägg och jag är varken din mamma eller din lärare.

Jag förstår att det är kul att sitta med oss vuxna och prata. Och att vi pratar om mycket som du inte kan och förstår. Du är helt enkelt tvungen att acceptera sakerna du inte kan och förstår och vara tyst och utgå ifrån att vi kan mer än du. Vi kan inte bära dig. Det är inte vår uppgift.

Det handlar inte om att bära någon, det handlar om att man ska kunna uppbära sina argument i en argumentation. Om du hävdar att Holland ska läggas under vatten, vilket du absurt nog gör i denna tråd, så är det rimligt att du både får vara förberedd på följdfrågor och bör kunna hänvisa till någonting som understödjer din övertygelse. Annars ser det bara ut som att du medvetet sprider osanningar, alternativt lider av vanföreställningar.
Citera
2024-06-19, 15:38
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Tanken är väl att vi skall få Ukraina som lydrike som säljer billig mat till oss.

Det scenariot hade jag missat. Den operationen kan givetvis aldrig under några omständigheter gå snett.
Citera
2024-06-19, 16:23
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Vad betyder "återställa jordbruksmark"?
Citera
2024-06-23, 03:43
Medlem
allt.o.ingets avatar
Hur återställer man natur? Naturen skapas och formas genom tusentals år. Och den slutar aldrig formas. Att "återställa" naturen tror jag snarare blir att man river upp sår i naturen ännu en gång. Man skapar livsförutsättningar för en art, men samtidigt försvinner livsförutsättningar för en annan. Jag tycker man borde fokusera på nuet istället för att försöka reparera dåtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in