Citat:
Ursprungligen postat av
LuckyStrike502
Förstår inte alls allt negativt prat om Aladdinasken. Tycker den är lika god som alltid. En härlig klassiker, som är trevlig att ha hemma speciellt runt jul. Är ju riktigt härligt att öppna en sån ask och sätta tänderna i sin favoritpralin
Det säger allt om din smak mat- o godisnivå - du har väl nån billig skitbil också om du nu har någon bil
(bileri kostar ju o du verkar vara allergisk mot att betala)
Jag gör av med rätt mycket pengar men det måste vara prisvärt.
Samtidigt som jag haaataar att göra av med pengar men om jag inte gör av med pengar får jag inte det jag vill ha.
Tillbaka till marabou - det dyraste dom hade var nog körsbär i likör o den försvann som en lön när
marabou såldes - de vill ju ha in den dyra köpeskillingen.
FUNDERA PÅ DETTA - DET FINNS 2 PRALINER AV VARJE PÅ VARJE PLAN PÅ 500 GRAM (eller är det fler)
Om marabou byter ut en pralin o de sparar 10 öre per pralin hur mycket blir det på årsbasis-
men det kanske t o m är 50 öre på vissa
Marabou: Folks smakpreferenser har ändrats över tid därför byter vi ut vissa praliner-
Jaså - är körsbär i likör o ananaslikör o trillingnöt billigare eller dyrare att tillverka än sina ersättare???
Men hur är det med aladdin - har årsvolymerna ökat eller minskat över tid o i takt med försämring
o förbilligande - obs måste också tas hänsyn till folknivåförändringen - köper inte en enda marabou idag - godaste på senare tid var valnötstången men den var nog också för dyr att tillverka.
Marabous problem är väl lite att de vill vara lågpris o folkchoklad o då blir de bara skiit o ännu mer skiit över tid - Fortuna var lite premium men den finns väl inte kvar.
Cloetta hade bra o godare praliner med de outsourcades till polen o chokladaska görs bara inför stora helger o de har blivit mer eller mindre marabouskiit.
Jag har mer o mer kommit fram till att jag köper bara riktigt dyr choklad som niederegger o typ
italienska premiumläsk gjorda på riktig fruk*t o cane suger (finns dyrt fabrikat i schweiz med porslinskork - kostade därefter när jag köpte o rivahalle i geneve - där drack jag också dubbel espresso som kostade 7 Sfr men den var god - o när jag åt åt jag pizza a Sfr 25 kötträtter kostade Sfr 35 o upp
*Ni som vill prova gå till pizzeriorna Basta eller handla på ROT Renstiernas gata eller köp tamicho i större ICA