Flashback bygger pepparkakshus!
2023-12-15, 22:03
Medlem
David_Ss avatar
Jag minns för några år sedan hur dåligt jag mådde över att sitta själv på julafton.
Båda föräldrarna hade gått bort och jag var hatisk och bitter på livet, minns tydligt att jag gick in på Flashback och såg att jag inte var ensam vilket gav en liten tröst.

Det året var det väldigt många som var aktiva på flashback även på julafton vilket förvånade mig då majoriteten av människor inte går in på ett internet forum den dagen.

Julen känns betydligt jobbigare än nyårsafton på något sätt.
Antingen brukar jag köpa lite god mat och dricka och kanske lite weed, men detta året ska jag nog bara sova bort skiten. För mycket minnen och ångest under julen.

Ni andra som är ensamma på jul, hur ser era planer ut?
Citera
2023-12-15, 22:20
Medlem
Haajibs avatar
Har ingen aning, har massor med vänner och släkt.
Citera
2023-12-15, 22:22
Medlem
_killahs avatar
Ut o mingla.
Många ställen är öppna på julen, även "nattklubbar".

Det är fler människor ute på julafton än man kan tro.

Har du ett jobb som tillåter, plocka ett extra skift.
Citera
2023-12-15, 22:29
Medlem
Tycker nyår känns värre. Jul kommer jag princip kolla bra saker på tvn (inte dagens tvtablå), kanske städa, sedan dra hem till föräldrarna och bara äta lite och sen umgås lite med hundarna.

Nyår inga planer. Kan alltid dra hem till föräldrarna. Kommer inte hända nåt som ger en andra alternativ. Blir hemma framför tvn eller föräldrarna.

Dessa två högtider man verkligen saknar att man hade fru och barn ist.
Citera
2023-12-15, 22:29
Medlem
Va är det för skillnad att att vara ensam på julafton eller att vara ensam typ idag? jag fattar inte..

kolla på tv och ta dig en sup samt laga till lite julmat om det är ett måste...
Citera
2023-12-15, 22:32
Medlem
Blackrose23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haajib
Har ingen aning, har massor med vänner och släkt.

Men begränsad med hjärnceller uppenbarligen , när man läser ditt svar.
Citera
2023-12-15, 22:34
Medlem
PS. kommer nog inte göra nåt speciellt mer än vad jag gör idag... glor på TV och dricker några bärs...

kram kompis
Citera
2023-12-15, 22:41
Medlem
Livssynslurks avatar
Det blir att laga och smäcka i sig lite julmat, ta en tupplur, lite julöl, se någon film. Kommer i övrigt att vara som en helt vanlig, om än lite mer händelsefattig, söndag.
Citera
2023-12-15, 22:51
Medlem
hockexs avatar
Är bjuden men är ganska less på släkten iår så kommer vara nykter och spela datorspel samt glo filmer
Citera
2023-12-15, 23:02
Medlem
anon42s avatar
Istället för att sitta och ponera mina sista timmar på jorden så blir det festmåltid med grannens jycke. Märgben åt oss båda skulle jag gissa. Gå till hundrastgården och träffa andra ensamma hundägare/vakter. Får hoppas att jag inte är den enda i år. Nyår bjuds han på oxfilé. Kanske unnar jag mig en bit jag med.

Länge sedan jag hade såhär mycket på agendan inför en julhelg. Hoppas att det ska gå bra.
Citera
2023-12-15, 23:04
Medlem
Dra och fira jul på din lokala pizzeria. Ta med en luva och drick i mängder!
Citera
2023-12-15, 23:04
Medlem
TUKs avatar
Ska supa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in