Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-16, 12:09
  #1
Medlem
Vi vet att den genetiska masochismen som kvinnor ännu inte har lyckats frigöra sig från innebär starka fantasier om att bli våldtagna, men man hör sällan någon tala om fantasier om att bli mördad.

Sträcker sig masochismen inte riktigt så långt eller är det tabu att tala om?

En sak som får mig att misstänka att kvinnor fantiserar om att bli mördade är hur de lockas till extremt farliga män.

Hur ligger det till?


Ja, den genetiska sadismen hos män är också ett problem, men det är en annan diskussion.
Citera
2023-12-16, 13:08
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ondtemplare
Vi vet att den genetiska masochismen som kvinnor ännu inte har lyckats frigöra sig från innebär starka fantasier om att bli våldtagna, men man hör sällan någon tala om fantasier om att bli mördad.



Kan det vara därför kvinnor röstar för partier som förespråkar invandring som vi vet leder till ökade våldtäkter?

Rent konkret röstar kvinnor för att öka antalet våldtäkter.

Kan det bero på det du nämner?
Citera
2023-12-16, 13:14
  #3
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekonserv
Kan det vara därför kvinnor röstar för partier som förespråkar invandring som vi vet leder till ökade våldtäkter?

Rent konkret röstar kvinnor för att öka antalet våldtäkter.

Kan det bero på det du nämner?

Kvinnor fantiserar inte om riktiga våldtäkter vad jag fått höra. Det är snarare ett våldtäktsliknande scenario med nån dom attraheras av. Dom vill gärna bli överraskade av den snubben men inte av nåt random snusk ute på gatan.
Citera
2023-12-16, 13:45
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekonserv
Kan det vara därför kvinnor röstar för partier som förespråkar invandring som vi vet leder till ökade våldtäkter?

Rent konkret röstar kvinnor för att öka antalet våldtäkter.

Kan det bero på det du nämner?

Det har jag inte tänkt på. Ingen aning.

Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Kvinnor fantiserar inte om riktiga våldtäkter vad jag fått höra. Det är snarare ett våldtäktsliknande scenario med nån dom attraheras av. Dom vill gärna bli överraskade av den snubben men inte av nåt random snusk ute på gatan.

Det har du nog rätt i. Men vad beror lockelsen till extremt farliga män på? Är det något liknande, dvs spänningen i att kanske bli mördad?
Citera
2023-12-16, 14:57
  #5
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ondtemplare
Det har jag inte tänkt på. Ingen aning.



Det har du nog rätt i. Men vad beror lockelsen till extremt farliga män på? Är det något liknande, dvs spänningen i att kanske bli mördad?

Det verkar va hjärnan som blandar ihop två saker. Människan har ju reptilhärnan kvar så är ju inte så konstigt!
Kvinnor vill ju pga den ha män som visar tendenser på att kunna skydda familjen, ha ihjäl fiender och jaga stora djur för att få mat osv.
Men sen att det förväxlas nånstans på vägen med att dom går igång på tanken att själva bli utsatta för den mannen är ett frågetecken 🤣
Citera
2023-12-16, 15:13
  #6
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
En fantasi är bara just vad det är. En fantasi.

Inte många kvinnor (även om ni själva vill tro det) som går i gång på att bli nedslagen på stan och bli våldtagna.
Citera
2023-12-16, 18:58
  #7
Moderator
NewDeers avatar
Parafila störningar --> BDSM, fetischism, parafili och kinky sex
/Moderator
Citera
2023-12-18, 15:44
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
En fantasi är bara just vad det är. En fantasi.

Inte många kvinnor (även om ni själva vill tro det) som går i gång på att bli nedslagen på stan och bli våldtagna.

Det är sant. Men blir det inte lite sjukt att fantisera om att bli mördad precis som man kan säga att det är lite sjukt att fantisera om att mörda? Dessutom, när fantasierna övergår till handling, t ex att dejta livsfarliga män, blir det just livsfarligt.

Nu gör jag skillnad på rättvise- och hämndfantasier, som är normala, och det som är sex- och lustfantasier.
Citera
2024-03-24, 14:06
  #9
Medlem
Svarar som kvinna här. Varför skulle man fantisera om att bli mördad?

Om man fantiserar om våldtäkt så är det inte, som tidigare nämnts i tråden, av någon random gubbe på stan, utan ett scenario med någon man attraheras av eller har en relation med, tex att ens sambo kommer hem och ”gör vad han vill” med en (med samtycke!). Alltså är det fortfarande sex och sexuellt - vad är sexuellt med att bli mördad? Var kommer tillfredställelse och njutningen in i det?
Citera
2024-03-24, 18:11
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattsvansarna
Svarar som kvinna här. Varför skulle man fantisera om att bli mördad?

Om man fantiserar om våldtäkt så är det inte, som tidigare nämnts i tråden, av någon random gubbe på stan, utan ett scenario med någon man attraheras av eller har en relation med, tex att ens sambo kommer hem och ”gör vad han vill” med en (med samtycke!). Alltså är det fortfarande sex och sexuellt - vad är sexuellt med att bli mördad? Var kommer tillfredställelse och njutningen in i det?

Tror inte heller det finns särskilt många kvinnor som tänder på fantasin att bli mördad.

Tror TS åsyftade dessa våldtäktsfantasier som du är inne på. Var och varannan kvinna verkar ju tända på att bli helt dominerad, nedtryckt och hårt påsatt. Iaf i min erfarenhet.
Citera
2024-03-24, 20:51
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrivarn91
Tror inte heller det finns särskilt många kvinnor som tänder på fantasin att bli mördad.

Tror TS åsyftade dessa våldtäktsfantasier som du är inne på. Var och varannan kvinna verkar ju tända på att bli helt dominerad, nedtryckt och hårt påsatt. Iaf i min erfarenhet.

Ja alltså visst kan man tända på tanken att mannen helt och hållet har en i ”sina klor” och tekniskt sett skulle kunna skada en hur mycket han vill, men inte fan vill man bli mördad för det, haha.
Citera
2024-03-25, 00:00
  #12
Medlem
toppkandidats avatar
Om kvinnor tänder på dominans så finns det ingen som skulle kunna göra dem mer besvikna är jag. Jag ska vara kvinnan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback