Citat:
Ursprungligen postat av
Muppety
Nä, jag har hållit NoFap p.g.a. att jag är asexuell. Har varit det i snart 4 år, saknar absolut inte sex, ser det mer som lite obehagligt med all kroppskontakt (har autism), men tidigare tyckte man ju det var spännande o så, o det var nått man skulle ha. Jag har njutit av sex tidigare, men av nån anledning gör jag inte det längre.
Okej ja då blir det ju lite enklare ur den aspekten. Det brukar ju visserligen vara normalt att tillfälligt känna sig asexuell när man slutar runka till porr, men det är ju något som bara håller i sig i ett par veckor eller månader normalt så det har kanske inte något med saker att göra i ditt fall när det varit så länge.
Själv så blev det att jag runkade till porr idag efter att ha hållit uppe från porren i 4 månader. Har dock runkat kanske 5 gånger under denna period. Har visserligen inte haft så mycket sug efter specifikt porr under denna period, men blev triggad av några lättare bilder nyss vilket satte igång hjärnan till att söka sig efter grövre porr. Jag vet att man inte ska titta ens på lättare bilder då det sätter igång samma processer i hjärnan och slutligen leder in till porr, men man har nog ruckat lite för mycket de sista veckorna på vad som är okej och inte att se vilket successivt ledde in till detta.
Nåja, det går inte att ändra i efterhand men en relapse sätter inte tillbaka en till ruta ett igen förutsatt att man kan hålla sig ifrån att inte fortsätta titta på mer porr i flera dagar nu.