Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-30, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natasss
Mer viktigt för dopamindetox är att hålla sig undan socker, alkohol och tobak.

Absolut är sex/runk något som bidrar. Men det är inte riktigt samma sak enligt mig.
Porr är skadligt på många sätt men att få en kram av en tjej man gillar ger mycket mer påslag än porr. Så porr är snarare knäckebröd än tårta enligt min mening.

Problemet med porr är att det konstant finns nytt material att tillgå så när man tittat på ett videoklipp en stund så kan man trycka upp ett gäng nya flikar med nya tjejer i webbläsaren vilket genererar nya dopaminkickar. Dessutom finns risken att man hela tiden eskalerar till grövre material och nya fetischer när man tröttnat på vanlig porr. Nog för att en verklig tjej kan ge en massa dopamin, men de är inte tillgängliga dygnet runt i ett överflöd.
Citera
2024-10-30, 19:47
Medlem
117 dagar utan porr och 3 dagar utan runk. Var dock nära att kolla på porr häromdagen, då en trigger ledde till att jag öppnade porrsidan och började skrolla men lyckades slita mig innan jag tryckte på någonting eller hann se så noga. Kände hur lätt det är att tappa kontrollen om man ger efter ens lite för mycket. Mobilen har jag blockat porr från med datorn har hela tiden varit oblockad fram tills igår då jag lade in även på den. Visst det går att ta sig förbi men det kräver lite jobb så impulsen förmodligen hinner stoppas om det skulle ske.
Citera
2024-11-02, 06:08
Medlem
Muppetys avatar
Det är med stor sorg jag måste meddela, att jag efter ca 3-4 år, har jag fallit. Jag vet inte vad som hände, det bara började klia eller nått!? Jag är ju i princip asexuell.

Men jag siktar in mig på att vara med nästa år igen.
Citera
2024-11-03, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Det är med stor sorg jag måste meddela, att jag efter ca 3-4 år, har jag fallit. Jag vet inte vad som hände, det bara började klia eller nått!? Jag är ju i princip asexuell.

Men jag siktar in mig på att vara med nästa år igen.

Imponerande ändå hur länge du klarade. Att du är asexuell, är det ett tillstånd du hamnat i av nofap menar du eller har du alltid varit asexuell?
Citera
2024-11-03, 07:36
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubidub
Imponerande ändå hur länge du klarade. Att du är asexuell, är det ett tillstånd du hamnat i av nofap menar du eller har du alltid varit asexuell?
Nä, jag har hållit NoFap p.g.a. att jag är asexuell. Har varit det i snart 4 år, saknar absolut inte sex, ser det mer som lite obehagligt med all kroppskontakt (har autism), men tidigare tyckte man ju det var spännande o så, o det var nått man skulle ha. Jag har njutit av sex tidigare, men av nån anledning gör jag inte det längre.
Citera
2024-11-03, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Nä, jag har hållit NoFap p.g.a. att jag är asexuell. Har varit det i snart 4 år, saknar absolut inte sex, ser det mer som lite obehagligt med all kroppskontakt (har autism), men tidigare tyckte man ju det var spännande o så, o det var nått man skulle ha. Jag har njutit av sex tidigare, men av nån anledning gör jag inte det längre.

Okej ja då blir det ju lite enklare ur den aspekten. Det brukar ju visserligen vara normalt att tillfälligt känna sig asexuell när man slutar runka till porr, men det är ju något som bara håller i sig i ett par veckor eller månader normalt så det har kanske inte något med saker att göra i ditt fall när det varit så länge.

Själv så blev det att jag runkade till porr idag efter att ha hållit uppe från porren i 4 månader. Har dock runkat kanske 5 gånger under denna period. Har visserligen inte haft så mycket sug efter specifikt porr under denna period, men blev triggad av några lättare bilder nyss vilket satte igång hjärnan till att söka sig efter grövre porr. Jag vet att man inte ska titta ens på lättare bilder då det sätter igång samma processer i hjärnan och slutligen leder in till porr, men man har nog ruckat lite för mycket de sista veckorna på vad som är okej och inte att se vilket successivt ledde in till detta.

Nåja, det går inte att ändra i efterhand men en relapse sätter inte tillbaka en till ruta ett igen förutsatt att man kan hålla sig ifrån att inte fortsätta titta på mer porr i flera dagar nu.
Citera
2024-11-05, 21:50
Medlem
Dag 2 sen relapsen. Visst känner man av en del chaser effekt och lust att kolla på mer porr, men lyckas tygla mig. Testar en ny sak att skriva som en dagbok varje dag hur det har gått och vad jag gjort eller inte gjort av sånt som i längden kan trigga en att runka till porr. Blir nog svårare att mentalt rättfärdiga sig själv till att pusha gränsen lite för långt om jag hela tiden skriver ner det i slutet av dagen.
Citera
2024-11-11, 10:01
Medlem
8 dagar sen relapse. Kände av ökat sug efter att kolla på mer porr de första dagarna men lyckades motstå frestelsen. Troligtvis har min impulskontroll och förmåga att kontrollera begäret blivit mycket bättre tack vare de nästan 4 månaderna jag hållit mig ifrån porren. Tycker redan jag känner mig i princip lika som innan relapsen. Lyckas man hålla den från att bli alltför mycket samt klarar av att komma tillbaka i rätt rutiner snabbt igen utan att bingea så verkar en relapse inte förstöra alltför mycket om man fått ett längre streak. Det är dock jävligt svårt att inte falla tillbaka djupare i träsket när man väl trillat dit igen. Det har hänt massvis med gånger åt mig förut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in