Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2024-01-03, 16:57
  #61
Medlem
Stoolers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Ving har väl lagt ner charter flyget till Gambia ?
Barnfamiljerna ( dom få som åkte ) har nog valt andra resmål på vintern.

Gissar på att dom svenskar som åker till Gambia idag är dom vanliga svenska tanterna som
vill få stock och dom med svensk/gambiska rötter som vill hem och hälsa på släkt och vänner.

Varken Ving eller TUI kör egen charter till Gambia, men de säljer fortfarande resor dit. Ving kör via Turkiet och TUI via Cypern med reguljärt flyg. Bästa rutten är annars Vuelling och TAP, båda har/hade avgångar som gör/gjorde att man kommer fram samma dag.

Jag bor på Gran Canaria och fram till 2020 fanns direktflyg härifrån. Nu kan jag antingen flyga via Casablanca eller Dakar.

Jodå, det är massor av tanter därnere fortfarande, mest Engelskor och Holländskor! Det är precis som i Thailand fast tvärtom! Men det är rätt många britter och nordbor som kommer ned och röjer på Senegambia. De lokala damerna tolkar inte islam på samma sätt som muslimerna i Rinkeby! Europeer står högt i kurs och är man dessutom blond och under 60 bast blir man högintressant!
Citera
2024-01-03, 17:40
  #62
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Ving har väl lagt ner charter flyget till Gambia ?
Barnfamiljerna ( dom få som åkte ) har nog valt andra resmål på vintern.

Gissar på att dom svenskar som åker till Gambia idag är dom vanliga svenska tanterna som
vill få stock och dom med svensk/gambiska rötter som vill hem och hälsa på släkt och vänner.

Nej Ving har kvar Gambia som resmål. Men tidigare var det nog flera charterbolag som flög dit.

https://www.ving.se/

Ja inte så mycket barnfamiljer som åkte när jag var där, mest medelålders par och kompisar. Också en del äldre kvinnor och personer som såg ut att ha sina rötter i landet.
Citera
2024-01-10, 11:23
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stooler
Varken Ving eller TUI kör egen charter till Gambia, men de säljer fortfarande resor dit. Ving kör via Turkiet och TUI via Cypern med reguljärt flyg. Bästa rutten är annars Vuelling och TAP, båda har/hade avgångar som gör/gjorde att man kommer fram samma dag.

Jag bor på Gran Canaria och fram till 2020 fanns direktflyg härifrån. Nu kan jag antingen flyga via Casablanca eller Dakar.

Jodå, det är massor av tanter därnere fortfarande, mest Engelskor och Holländskor! Det är precis som i Thailand fast tvärtom! Men det är rätt många britter och nordbor som kommer ned och röjer på Senegambia. De lokala damerna tolkar inte islam på samma sätt som muslimerna i Rinkeby! Europeer står högt i kurs och är man dessutom blond och under 60 bast blir man högintressant!

Att TAP flög på Gambia var en nyhet för mej. Har inte varit där på många år.

För 10 år sedan när ving körde charter ( via kanarieöarna )
Holländarna hade sin Arkefly, Engländarna sin Gambiabird och Tyska Condor.
Alla tre packade med tjocka kärringar + 65 år som skulle ner och förverkliga sej själv.
Citera
  • 5
  • 6
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3576012

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback