2023-12-19, 07:53
Medlem
Svavelbryggas avatar
Det är inte vänsterfeminister som inte skaffar barn, det är liberaler som vill satsa på karriären och sig själva.
Citera
2023-12-19, 07:57
Lite komiskt när man kollar tinder och ser 35+ åriga kvinnor som har " vill ha barn " eller " vet inte om man vill ha barn". Så klart tragiskt i vissa fall , men andra är det ju mer eller mindre självvalt.När man är över 30 så bör man ju ha bestämt sig om man vill ha barn.
Citera
2023-12-19, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofehix
Börja med att läsa på.. du är så tappad och vänsterradikal så du kan inte försvara det du skriver.
https://www.dagensps.se/investerardy...for-lite-barn/

Kod:
Orsaken till de låga födslotalen är flera. Till de mindre kontroversiella förklaringarna hör de japanska kvinnornas egna karriärer.

Det anses inte lämpligt att kvinnor kombinerar jobb med barn. Det finns till och med ett nedsättande japanskt ord för detta – Oniyome.

Det betyder, fritt översatt, djävulens fru.

Mer du lågintelligente vill ha svar på? Läs på innan du börjar kasta saker hejvilt. Extremt dumt och lågintelligent. Ska jag gå samtliga länder eller kan du läsa för egen maskin?

Nej förklara du, eftersom jag är lågintelligent så har jag svårt att se hur feminism som brukar främja saker som delad barnledighet, att kvinnor kan jobba trots att de har barn m.m. skulle vara anledningen till situationen i de länder jag nämnde. Att det är olämpligt att kvinnor med barn jobbar brukar inte anses som feminism.
Att det finns någon form av anledning till de låga födseltalen det förstår t.o.m. jag, men kopplingen till feminism i de länder du nämner är för mig inte uppenbar.
Ekonomiska faktorer som dyrt boende där de välbetalda jobben finns och att man har drillats i 15 år att man ska ha de jobben och att det inte finns utrymme för relationer eftersom all tid går åt tilk plugg förstår jag också. Men feminism?
Men ett stort intellekt som du kan säkert förklara. att födseltalen är låga i östasien och delar av sydostasien har jag själv påstått, att det sker av någon form av anledning förstår jag också, men just kopplingen till feminism ser jag inte, förklara steg för steg, vänligt och pedagogiskt som du erbjudit göra eftersom du är så begåvad.
Citera
2023-12-19, 08:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
50% av alla kvinnor kommer vara barnlösa vid 30års åldern inom ett par år. Mycket av detta beror på feminism. Jag tycker otroligt synd om alla kvinnor som förmodligen kommer vara utan familj och man i framtiden pga av att de lyssnar på alla andra. Kanske ska dessa äldre kvinnor börja ge sanningen till unga kvinnor?

Vi är redan där. Redan nu finns det fler 30 åriga barnlösa kvinnor än dom som har barn. Ser likadant ut i hela väst.
Citera
2023-12-19, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Såklart det är en nedmontering av samhället. Barnafödandet i Sverige ligger på låga 1,52 när den borde ligga på minst 2,1 - med andra ord en katastrof. Hade vi sett samma fenomen inom en djurstam eller art hade vi tolkat det som att stammen håller på utrotas, men när det kommer till människan är det tydligen helt "naturligt".

Kvinnor ska föda barn, helst många, i 20-årsåldern. Samhällen som avviker från detta kommer förr eller senare att kollapsa. Det kan vi tacka feminismen för!

Varför gråta över spilld säd?
Niger, Tchad och Somalia. Bara öka på importen och lära upp dom till flitiga välfärdsarbetare.
Det gick ju uppenbarligen bra med skäggbarnen från Afghanistan.
Citera
2023-12-19, 08:25
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Den svenska skolan gör ju allt för att skrämma unga från att skaffa barn.
Jag minns mycket väl själv hur läraren berättade för oss att man absolut inte skulle skaffa barn, hur dom som skaffar barn i tidig ålder är slödder och att ett barn kostar lika mycket som "en ferrari".

Nu för tiden så använder säkert skolan feminismen som ett verktyg för att hjärntvätta barnen, att man är en slav för männen om man får barn, hur mycket friare man är om man knullar runt hela sin ungdom istället för att stadga sig.
Citera
2023-12-19, 08:34
Medlem
Hon behöver inte skylla på feminismen.

Vill man verkligen skaffa barn tidigt så gör man det. Motivationen avgör. Hon har inte mött kärleken. Finns många kassa killar och män där ute. Ni anar inte.

De bästa männen tar slut först, sen får man välja om man känner för att satsa ändå eller strunta i det.

Kvinnorna som blir över är kanske inte heller de vackraste eller intelligentaste. Blir inte uppvaktade utan får fortsätta leva ändå.

Dock finns det iofs ändå kvinnor som ansetts attraktiva men som ändå inte fick barn som t.ex Marilyn Monroe, Jennifer Aniston, Kylie Minogue. Men det är som sagt inga vanliga kvinnor utan är kändisar som spelar i en annan liga.

Men oavsett så avgör själva barnlängtan - och barnlängtan har inget med poltik att göra.

Det är kärleken, attraktionen och sen att ha jobb och någonstans att bo som avgör.
Senast redigerad av Tissetiss 2023-12-19 kl. 08:49.
Citera
2023-12-19, 08:58
Medlem
ReijoHervonens avatar
Ja, dessa förlorare ångrar sig varenda en när dom blir 40. Nu har dom kastat bort sitt liv åt den feministiska lögnen.
Citera
2023-12-19, 08:58
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
50% av alla kvinnor kommer vara barnlösa vid 30års åldern inom ett par år. Mycket av detta beror på feminism. Jag tycker otroligt synd om alla kvinnor som förmodligen kommer vara utan familj och man i framtiden pga av att de lyssnar på alla andra. Kanske ska dessa äldre kvinnor börja ge sanningen till unga kvinnor?
Redan nu är 50 procent av alla kvinnor barnlösa vid 30 eftersom medelåldern för en kvinna när de skaffar första barnet är just 30.
Citera
2023-12-19, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofehix
Givetvis är allt männens fel. Kvinnors dåliga beslut, all elände på jorden.. männens fel
Att en kvinna ridit kukkarusellen i 20 år och börjar inse att man kommer upp i åldern.. sen försöka skaffa sin "drömprins" och barn.. Kom tillbaka till verkligheten liksom.

Väldigt få män vill ha en 40 åring som haft sexuellt umgänge med hela kommunen och grannkommunen.
Dessa kvinnor kommer få nöja sig med katt, hund eller någon incel som kastar pengar på vad som helst.
Man kommer dock få leva resterande av sitt liv i misär och bitter för sina egna korkade beslut.

Satsa på att skaffa familj och barn vid 20-30 års åldern istället. Men nej, vänsterradikala feminister vill "göra karriär" och störta patriarkatet... sen sitter man där vid 40 års åldern och vips.. så är man desto mer deprimerad och får öka sin dos av antidepressiva. 95% av alla kvinnor går ju på antidepp idag, bra samhällsutveckling ^^

Inget av det du skriver svarar på mitt inlägg.
Citera
2023-12-19, 09:04
Medlem
Lyssna till Elon Musk: Världens befolkning håller på att föråldras vilket riskerar den ekonomiska tillväxten.

Visst är det gulligt att tjejer, kvinnor och tanter går runt och pular på arbetsplatserna - men inte blir det så mycket gjort. Nej, jag tror vi behöver få ner barnafödandet i åldrarna. Likt en ungkviga mår kvinnan bra av att gå dräktig och avla barn från ganska tidig ålder.

För män däremot tror jag tvärtom att det är bäst att göra barn i 40 årsåldern.
Citera
2023-12-19, 09:04
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatSith
Nej förklara du, eftersom jag är lågintelligent så har jag svårt att se hur feminism som brukar främja saker som delad barnledighet, att kvinnor kan jobba trots att de har barn m.m. skulle vara anledningen till situationen i de länder jag nämnde.
Varför ska en kvinna i barnafödande ålder ens jobba? Hon ska väl vara hemma för att ta hand om hem, barn och make?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in