Citat:
Ursprungligen postat av
Dofehix
Börja med att läsa på.. du är så tappad och vänsterradikal så du kan inte försvara det du skriver.
https://www.dagensps.se/investerardy...for-lite-barn/
Kod:
Orsaken till de låga födslotalen är flera. Till de mindre kontroversiella förklaringarna hör de japanska kvinnornas egna karriärer.
Det anses inte lämpligt att kvinnor kombinerar jobb med barn. Det finns till och med ett nedsättande japanskt ord för detta – Oniyome.
Det betyder, fritt översatt, djävulens fru.
Mer du lågintelligente vill ha svar på? Läs på innan du börjar kasta saker hejvilt. Extremt dumt och lågintelligent. Ska jag gå samtliga länder eller kan du läsa för egen maskin?
Nej förklara du, eftersom jag är lågintelligent så har jag svårt att se hur feminism som brukar främja saker som delad barnledighet, att kvinnor kan jobba trots att de har barn m.m. skulle vara anledningen till situationen i de länder jag nämnde. Att det är olämpligt att kvinnor med barn jobbar brukar inte anses som feminism.
Att det finns någon form av anledning till de låga födseltalen det förstår t.o.m. jag, men kopplingen till feminism i de länder du nämner är för mig inte uppenbar.
Ekonomiska faktorer som dyrt boende där de välbetalda jobben finns och att man har drillats i 15 år att man ska ha de jobben och att det inte finns utrymme för relationer eftersom all tid går åt tilk plugg förstår jag också. Men feminism?
Men ett stort intellekt som du kan säkert förklara. att födseltalen är låga i östasien och delar av sydostasien har jag själv påstått, att det sker av någon form av anledning förstår jag också, men just kopplingen till feminism ser jag inte, förklara steg för steg, vänligt och pedagogiskt som du erbjudit göra eftersom du är så begåvad.