2024-01-24, 17:54
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Och varför detta ständiga inbillande att du vet vad individer ska vilja i sina liv, enkom baserat på deras kön?

Det är ju det som är poängen, ingen vet vad andra individer vill ha i sina liv, därför låter man individen välja själv. Vad är fel med det?
Citera
2024-01-24, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det är ju det som är poängen, ingen vet vad andra individer vill ha i sina liv, därför låter man individen välja själv. Vad är fel med det?

Inget är fel med det, men inte så det ser ut i stora delar av världen, eller hur, och speciellt inte i länder som kör med traditionella könsroller.
Citera
2024-01-24, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Jag förstår inte hur folk kan håna henne. Detta är ju bara djupt tragiskt.

"Lol så går det när man är en hjärntvättad idiot".

Meningen med kulturmarxism är att folk ska bli just hjärntvättade idioter. Det är ett judiskt gift som är mycket effektivt och svårt att bli av med utan hjälp.

De flesta av oss har själva varit hjärntvättade en gång i tiden. Glöm inte det.

Sluta sitta och sura över att många kvinnor är hjärntvättade och gör dem och västvärlden en tjänst och hjälp dem istället!

Vettigaste inlägget i tråden. Man undrar, var detta också tanken, att efter skadan är gjord, se till så att bitterheten eroderar de två könen ytterligare från varandra så att de aldrig når försoning.

Isåfall är det ju enbart tragikomiskt, att de heller aldrig inser att de själva skjuter dem ifrån sig.
Citera
2024-01-24, 18:34
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Inget är fel med det, men inte så det ser ut i stora delar av världen, eller hur, och speciellt inte i länder som kör med traditionella könsroller.

På grund av de (icke falsifierbara) "patriarkala strukturerna" som din argumentation brukar bottna i?
Citera
2024-01-24, 22:29
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Män som är fäder är alltså i betydligt mindre grad 100% ansvariga för sina barn, eller ens 50% ansvariga, eftersom betydligt fler män, än mödrar alltså dumpar sina barn på partnern.
Resultatet är att kvinnor som grupp har LÄGRE möjligheter än män som grupp att starta och driva företag.
När ska myntet trilla ner? Om 10 år till?

Det är litet svårt att veta exakt vad Du menar här. Båda föräldrarna är givetvis till 100% ansvariga för sina barn, ett ansvar som omfattar mera än materiell försörjning.

Citat:
Du "förklarar" ingenting för mig, du bara försöker, tämligen desperat numera, undvika att svara på sakfrågan.

Vi är rätt många som försöker förklara allehanda saker, och jag är inte längre så säker på att det är mina brister som pedagog som är förklaringen till mina begränsade framgångar.

Citat:
Vilken "belöning" får kvinnor för att de tar mer än hälften av ansvaret och de reella kostnaderna, både fysiskt, ekonomiskt och praktiskt m.m. för GEMENSAMMA barn?

Varför ska kvinnor "anstränga sig" så som du KRÄVER att kvinnor ska göra men absolut inte män?

Vägarna är litet mer invecklade numera, men i hög grad försörjs fortfarande kvinnor av män, men det går nu oftare genom att pengarna passerar statens skattkista, men män försörjer fortfarande i hög grad kvinnor.

Citat:
Motprestation? Är du helt från vettet?
KVINNOR TAR MER av ansvaret för gemensamma barn och hem än vad män gör, så även i Sverige. Jag har redan gett dig statistik på området, vilket du i vanlig ordning nogsamt undvikit att kommentera. Det är alltså en UNDERPRESTATION från män och ÖVERPRESTATION från kvinnor idag.

Mer jämställdhet GER högre nativitet, kan du se om du jämför länder med liknande förhållanden men med lägre jämställdhet, de har alla betydligt lägre nativitet än Sverige. Men återigen, en typ av fakta, presenterad för dig säkert 30 ggr vid det här laget som du nogsamt låtsas inte existerar.

Det varierar i olika västländer, men på en mycket låg nivå. När kvinnor precis hade fått rösträtt födde de kanske 4-6 barn var, men i vår tid närmar det sig ett barn per kvinna. Således, ju mera jämställd ju färre barn.
Citera
2024-01-24, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Det är litet svårt att veta exakt vad Du menar här. Båda föräldrarna är givetvis till 100% ansvariga för sina barn, ett ansvar som omfattar mera än materiell försörjning.

Du är bara inte sann....

Kvinnor får idag automatiskt vårdnaden över barn födda utom äktenskap. Vill inte mannen i fråga bli far så slipper han allt ansvar utom underhållsbidrag. Och detta är ju ok (så rättvist som det går) så länge kvinnor har fri aborträtt, dvs motsvarande valmöjlighet.

Många män väljer också aktivt att lämna så fort kvinnan blivit gravid, eller när ungen börjar gå dem på nerverna.
och många väljer att låta kvinnan ta hela vårdnaden vid skilsmässa.
Med resultatet att 90% av alla barn till ensamstående vårdnadshavare har just en kvinnlig sådan och inte en man.
Andelen män som kämpar att få ensam eller delad vårdnad är tyvärr inte lika många.

Vidare. Även OM föräldrarna är gifta så väljer många män att inte ta ut någon föräldraledighet, inte ta ut någon vab, deltid, eller vara speciellt närvarande eller aktiv pappa till sina barn, utan han ser dem som totalt kvinnans ansvarsområde medan han själv lägger allt sitt krut på ett företag, karriär eller dylikt. Kallas "traditionellt könsrollsmönster" sånt där som din ideologi uppskattar.

Citat:
Vi är rätt många som försöker förklara allehanda saker, och jag är inte längre så säker på att det är mina brister som pedagog som är förklaringen till mina begränsade framgångar.
Börja svara/ ge respons på motståndarens argument istället.

Citat:
Vägarna är litet mer invecklade numera, men i hög grad försörjs fortfarande kvinnor av män, men det går nu oftare genom att pengarna passerar statens skattkista, men män försörjer fortfarande i hög grad kvinnor.

Nej, män "försörjer inte kvinnor", lika lite som kvinnor försörjer män som jobbar i det offentliga via skatter. Statens pengar går inte till "kvinnor" de går till barn och offentlig omsorg m.m. där många kvinnor arbetar.

När du eller din arbetsgivare sätter in dina sura skattepengar till skatteverket, för att staten bestämt att ex. bekosta allmän infrastruktur som vägar, energiförsörjning, snöröjning, kollektivtrafik etc etc, saker som av tradition många män jobbar inom, så skulle du aldrig säga att du "försörjer män".

Att du väljer att kalla kvinnors löner som "mäns försörjning av kvinnor" handlar om samma gamla patriarkala idé om att det kvinnor arbetar med inte ska vara avlönat utan nått gratisarbete, som samhället eller familjen ska ha rätt kräva av kvinnor.

Citat:
Det varierar i olika västländer, men på en mycket låg nivå. När kvinnor precis hade fått rösträtt födde de kanske 4-6 barn var, men i vår tid närmar det sig ett barn per kvinna. Således, ju mera jämställd ju färre barn.

Nej, skillanden mellan ex 1,7 barn och 1,1 är enorm.
Senast redigerad av Merapi 2024-01-25 kl. 00:04.
Citera
2024-01-25, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94

Problemet är ju att alldeles för många kvinnor väljer att bajsa ut ungar istället för att jobba.
Citera
2024-01-25, 09:29
Medlem
Var länge sedan jag första gången skrev att Darwin kommer att ta hand om feminismen.
Synd bara med allt lidande innan det hela har fått gå sin gång.
Citera
2024-01-25, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Var länge sedan jag första gången skrev att Darwin kommer att ta hand om feminismen.
Synd bara med allt lidande innan det hela har fått gå sin gång.

Du tycker män lider när de slipper att betala för horungar?
Citera
2024-01-25, 13:22
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Problemet är ju att alldeles för många kvinnor väljer att bajsa ut ungar istället för att jobba.

När det gäller etniska svenskor är detta ett jämförelsevis ganska litet problem. I huvudsak är det ett importerat bekymmer, med långsiktigt allvarliga konsekvenser.
Citera
2024-01-25, 13:47
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Du är bara inte sann....

Kvinnor får idag automatiskt vårdnaden över barn födda utom äktenskap. Vill inte mannen i fråga bli far så slipper han allt ansvar utom underhållsbidrag. Och detta är ju ok (så rättvist som det går) så länge kvinnor har fri aborträtt, dvs motsvarande valmöjlighet.

Många män väljer också aktivt att lämna så fort kvinnan blivit gravid, eller när ungen börjar gå dem på nerverna.
och många väljer att låta kvinnan ta hela vårdnaden vid skilsmässa.
Med resultatet att 90% av alla barn till ensamstående vårdnadshavare har just en kvinnlig sådan och inte en man.
Andelen män som kämpar att få ensam eller delad vårdnad är tyvärr inte lika många.

Vidare. Även OM föräldrarna är gifta så väljer många män att inte ta ut någon föräldraledighet, inte ta ut någon vab, deltid, eller vara speciellt närvarande eller aktiv pappa till sina barn, utan han ser dem som totalt kvinnans ansvarsområde medan han själv lägger allt sitt krut på ett företag, karriär eller dylikt. Kallas "traditionellt könsrollsmönster" sånt där som din ideologi uppskattar.

Dessa förhållanden har sin grund i att det är något svårare att smita från moderskap än från faderskap. Under huvuddelen av människans historia saknades säkra metoder för att bestämma faderskap. Jag har för mig att man i domstol använde likhetsbedömning för att bestämma faderskap ändra fram till slutet av 70-talet. Rättssäkerheten var inte alltid den bästa för män, och en och annan skandal har väl uppdagats därav.

Det Du egentligen gör är att Du klagar över valfriheten. Man får numera välja att ha sex utanför äktenskapet, leva i samboförhållande och skaffa barn med flera olika människor. Valfriheten har dessväre kostnader, och dessa gynnar män orimligt mycket. Det är därför jag vill uppvärdera äktenskapet, för det är ändå bättre för alla inblandade, särskilt emedan man får välja själv vem man inte vill gifta sig med.

Citat:
Börja svara/ ge respons på motståndarens argument istället.

Det gör jag varje gång Du kommer med ett.

Citat:
Nej, män "försörjer inte kvinnor", lika lite som kvinnor försörjer män som jobbar i det offentliga via skatter. Statens pengar går inte till "kvinnor" de går till barn och offentlig omsorg m.m. där många kvinnor arbetar.

När du eller din arbetsgivare sätter in dina sura skattepengar till skatteverket, för att staten bestämt att ex. bekosta allmän infrastruktur som vägar, energiförsörjning, snöröjning, kollektivtrafik etc etc, saker som av tradition många män jobbar inom, så skulle du aldrig säga att du "försörjer män".

Att du väljer att kalla kvinnors löner som "mäns försörjning av kvinnor" handlar om samma gamla patriarkala idé om att det kvinnor arbetar med inte ska vara avlönat utan nått gratisarbete, som samhället eller familjen ska ha rätt kräva av kvinnor.

Jag förstår Din ilska, men det förhåller sig som jag beskriver. Längre tillbaka i tiden skötte kvinnorna i hemmet matlagning, barnuppfostran, grundläggande undervisning i läskunnighet med mera. Numera gör många kvinnor samma sak, men utanför hemmet och mest med andras barn istället. Det har för- och nackdelar, men istället för att försörjas av en man hemma, så försörjs man av många mäns skattepengar. (Jag brukar framhålla att min fru inte jobbar i det offentliga och har högre lön än vad jag har, men på samhällsnivå är det likväl sant.)

Citat:
Nej, skillanden mellan ex 1,7 barn och 1,1 är enorm.

Jag skulle inte säga enorm. "Betydande" kanske, men likafullt är den stora skillnaden mellan att föda över 2,0 och färre än 2,0 barn. Det är skillnaden mellan att reproducera befolkningen och att långsiktigt avveckla befolkningen.
Citera
2024-01-25, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Du tycker män lider när de slipper att betala för horungar?

Det liknar mens-problem. Kvinnan får mens och skapar problem åt mannen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in