Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Detta gäller för det första även män, och för det andra behöver en mor inte arbeta 100% för sin försörjning från dag ett och det finns som bekant barndaghem varför det så klart för en förälder med små barn ändock skulle kunna arbeta i sitt företag - givetvis helt beroende på vilken sort företag det gäller, men det gäller också för män.
Män som är fäder är alltså i betydligt mindre grad 100% ansvariga för sina barn, eller ens 50% ansvariga, eftersom betydligt fler män, än mödrar alltså dumpar sina barn på partnern.
Resultatet är att kvinnor som grupp har LÄGRE möjligheter än män som grupp att starta och driva företag.
När ska myntet trilla ner? Om 10 år till?
Citat:
Jag brukar förklara just det för Dig, och därtill förtydliga att vi diskuterar förhållandena i Sverige, möjigen i Västvärlden.
Du "förklarar" ingenting för mig, du bara försöker, tämligen desperat numera, undvika att svara på sakfrågan.
Citat:
Nej, tacksamhet förefaller inte vara en egenskap hos alla kvinnor. Finns det ingen belöning, har män ingen anledning att anstränga sig.
Vilken "belöning" får kvinnor för att de tar mer än hälften av ansvaret och de reella kostnaderna, både fysiskt, ekonomiskt och praktiskt m.m. för GEMENSAMMA barn?
Varför ska kvinnor "anstränga sig" så som du KRÄVER att kvinnor ska göra men absolut inte män?
Citat:
Svenska kvinnor lever i ett påfallande jämställt land, men det finns ingen motsvarande kvinnlig motprestation. Hade mer jämställdhet givit bättre förhållanden för kvinnor att skaffa barn, så hade vi sett det i svensk statistik. Feminismen har således fel.
Motprestation? Är du helt från vettet?
KVINNOR TAR
MER av ansvaret för gemensamma barn och hem än vad män gör, så även i Sverige. Jag har redan gett dig statistik på området, vilket du i vanlig ordning nogsamt undvikit att kommentera. Det är alltså en UNDERPRESTATION från män och ÖVERPRESTATION från kvinnor idag.
Mer jämställdhet GER högre nativitet, kan du se om du jämför länder med liknande förhållanden men med lägre jämställdhet, de har alla betydligt lägre nativitet än Sverige. Men återigen, en typ av fakta, presenterad för dig säkert 30 ggr vid det här laget som du nogsamt låtsas inte existerar.