2023-12-19, 09:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NMjaaaR
Killar som kallar sig incels sitter på internet för mycket. Och kollar porr.

Även en såkallad incel går att ordna upp. Sluta runka åt porr, jobba på dina sociala färdigheter och stäng av skärmen.
Ja jag håller med. Men kvinnor får sällan om ens någonsin någon riktig kritik. Denna hagga har säkert dissat flera tusen män och skyller ifrån sig. Tänk om en man gjorde samma sak. Jag ser större potential i att ordna upp en incel än denna kärring. Kärringar har en tendens att alltid skylla på andra och att det alltid är synd om henne. Lägg till att kvinnor ses som felfria så kommer hon inte göra nåt för att ändra situationen.
Citera
2023-12-19, 09:40
Medlem
991ESSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss

Men killarna måste ju växa upp de också.

Män "växer upp" när de tvingas till det, dvs när en kvinna blir gravid. Om inte det sker, växer han aldrig upp, på det sättet jag antar du menar...
Citera
2023-12-19, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
Män "växer upp" när de tvingas till det, dvs när en kvinna blir gravid. Om inte det sker, växer han aldrig upp, på det sättet jag antar du menar...

Det är tyvärr inte alls säkert.
Citera
2023-12-19, 09:46
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datalog
Varför ska en man komma och rädda en 40-årig kvinna när han istället kan fixa en 25-årig tjej utan trauma, som inte åkt kuk-karusellen och som inte kommer behöva medicinska ingrepp för att få barn? Låt feministhoran ruttna i sin ensamhet tills hon dör bara, vem bryr sig.

Nu tycker jag att man sjäkvklart ska hjälpa denna kvinna att uppfylla sin dröm om att få barn men det var inte riktigt det jag menade med mitt inlägg.

Det jag menade var att vi måste hjälpa kvinnor att bli av med det kulturmarxistiska giftet istället för att bara stå och skrika att de är förgiftade.
Citera
2023-12-19, 09:49
Medlem
Antoinettes avatar
Hela det här är ju en sådan lustig diskussion. Allt handlar om val - vill vi ta bort möjligheten till valfrihet i livet trots möjligheten att man då gör val man senare ångrar? En större, filosofisk fråga. Hade ni här i tråden velat att någon annan valde ert liv åt er, så att ni slapp riskera att välja fel på vissa punkter?
Citera
2023-12-19, 09:52
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NMjaaaR
Jaha? Är man feminazi får man väl ändå stå sitt kasst. Personligen tycker jag det är bra att hon aldrig skaffade barn. Det arma knytet hade varit lika jäva hjärntvättad som denna människa vid det här laget.

Fast skylla på feminismen är nog inte helt korrekt, sanningen är att ingen av de män hon varit ihop med har velat ha barn med henne..
Citera
2023-12-19, 09:52
Medlem
datalogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Nu tycker jag att man sjäkvklart ska hjälpa denna kvinna att uppfylla sin dröm om att få barn men det var inte riktigt det jag menade med mitt inlägg.

Det jag menade var att vi måste hjälpa kvinnor att bli av med det kulturmarxistiska giftet istället för att bara stå och skrika att de är förgiftade.
Varför då? Vi män har blivit kallade mansgrisar sedan barnsben, låt kvinnorna stå sitt kast nu och låt evolutionen se till att de inte för sina gener vidare.
Citera
2023-12-19, 10:00
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofehix
Kommer det bli allt vanligare med artiklar som denna?

39-åringen skaffade aldrig barn – skyller på ”feminismen”
https://www.expressen.se/nyheter/var...pa-feminismen/

Kod:
I november skrev skribenten Melissa Persling en krönika i Business insider om att hon nu, som snart 39-åring och singel, ångrar att hon inte skaffade barn i yngre ålder.

Något som hon nu delvis skyller på den feministiska rörelsen.

Man krigar för feminism, självständighet och karriären.. men står där sedan ensam, barnlös och ångerfull.

Var är eran insikt gällande detta?
Hur tänker ni?
Vad har gått fel med dagens samhälle och tror ni själva det blir bättre framöver?
Är detta början på nedmontering av samhället?

Massa radikala vänsterfeminister som krigar för feminismen som får nöja sig med en katt eller hund för att stilla sin ensamhet.

De skall alltid skylla på någon. Är det inte pappas eller makens eller "patriarkatets" fel, så är det feminismens. Ett av de mest bestående intrycken av kvinnliga skrikhalsar är att de aldrig kan stå på egna ben. De är också i hög grad relationsodugliga. De är i det närmaste omöjliga på att upprätthålla relationer med fullt normala män, än mindre klara av en fungerande familjebildning.

Deras öde blir bitterhet, ensamhet och meningslöshet - i valfri ordning. Livet ut kommer de att förpesta livet för andra genom sitt klagande över hur mycket fel det är att de själva är hopplösa människor.
Citera
2023-12-19, 10:00
Medlem
Wayaheads avatar
Enligt feminister är hela livet en kvinnofälla! I själva verket har feminismen tippat hela västvärlden i latrintunnan!
Citera
2023-12-19, 10:01
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datalog
Varför då? Vi män har blivit kallade mansgrisar sedan barnsben, låt kvinnorna stå sitt kast nu och låt evolutionen se till att de inte för sina gener vidare.

De har ju blivit hjärntvättade. Kvinnan som tråden handlar om är väl ett tydligt bevis på att detta inte är något som många kvinnor faktiskt vill. De föds inte till att tänka på det här sättet.

Kulturmarxism är det ultimata hjärngiftet. Alla har varit hjärntvättade någon gång, både män och kvinnor.

Hälften av den manliga populationen i Sverige röstar på kulturmarxistiska partier. Män är med andra ord inte särskilt mycket bättre än kvinnor.
Citera
2023-12-19, 10:03
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofehix
Sverige är ju dock inte unikt i sitt slag heller, många länder som står inför samma kriser. Men jag ser ingen vändning på detta tyvärr, vilket kommer göra att hela samhällen kollapsar.
Föds det för lite barn så påverkas större delar av ekonomin. Det finns exempelvis för få arbetsföra som kan ta hand om äldre (tänker exempelvis sjukvård och äldreomsorg). Kommer även in för lite skatter för att upprätthålla samhället.

Vet inte hur man ska kunna vända skeppet från förlisning?

Ska man vända trenden måste föräldraskapet få status. Att bli förälder idag konkurrerar med att tjäna massa pengar, göra något av sig själva och få status och respekt. Jämför pengar och status med blöjbyte och 6 månader förlorad sömn över de två första åren. Man måste verkligen vilja ha barn. Folk idag ser nästan ned på föräldraskapet.

Mer ledig tid? Mer ersättning? Tak på ersättning vid 3(4?) ungar? Bättre möjlighet till att både jobba och ha barn? Föräldraskapet måste kanske ses delvis som en tjänst till samhället. Svår nöt helt klart...
Senast redigerad av Newkie 2023-12-19 kl. 10:06.
Citera
2023-12-19, 10:05
Medlem
369Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
De skall alltid skylla på någon. Är det inte pappas eller makens eller "patriarkatets" fel, så är det feminismens. Ett av de mest bestående intrycken av kvinnliga skrikhalsar är att de aldrig kan stå på egna ben. De är också i hög grad relationsodugliga. De är i det närmaste omöjliga på att upprätthålla relationer med fullt normala män, än mindre klara av en fungerande familjebildning.

Deras öde blir bitterhet, ensamhet och meningslöshet - i valfri ordning. Livet ut kommer de att förpesta livet för andra genom sitt klagande över hur mycket fel det är att de själva är hopplösa människor.

Ja.

Ensamma män bör dra en lättnadens suck. Dom har gjort rätt val undermedvetet.

Framtiden är deras. Universum ger och tar. Nu svänger pendeln. Att man inte rotat sig i det här mentalasjuka samhället där folk knappt förstår att det finns två kön, är en vinstlott på sikt.
Senast redigerad av 369Q 2023-12-19 kl. 10:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in