Citat:
Ursprungligen postat av
luzze40
Ajdå, där trampade man visst på en öm tå, känner du dig inte patetisk/misslyckad som pundare i den åldern, skulle gissa att du pissat på din mamma, fru, barn och vänner också.
God jul på dig din hashtomte.
God Jul i efterskott förresten, det glömde jag ju nästan bort. 🤶 Nu är det bara att ladda inför nyårsafton. Kan du korka upp din champagne och dricka fint. Kanske till och med vaska en flaska dagen till ära?
Jag som normalt inte gillar att dricka, vad ska jag göra då? Jag får riktig ångest av en öl. Känner det direkt. Jag vill helst inte dricka överhuvudtaget. Sist jag drack var somras. Då drack jag en. Så sällan dricker jag.
Mig då, är det inte synd om mig? Vad ska jag göra då? Fuck you att jag bryr mig vad någon på hela planeten har att säga. Försök att stoppa mig. Jag kommer alltid röka. Varje dag. Jag röker på jobbet, arbetar med car wrapping och som grafiker när det behövs. Inga problem. ❤️
Jag blir pigg och alert när jag röker. Det får mig att slappna av och fokusera på det jag gör. Annars är jag rätt tillbakadragen och introvert.
Svarar inte telefonen om jag inte måste. Det blir flera rök pausar för att lugna ner mig lite.
Jag har lätt för att tankarna söker sig till något jobbigt som har hänt, någon gång i livet. Olika händelser. Det är som en mani. Det blir svårt att fokusera på det jag gör för att jag blir irriterad när jag minns vissa saker. Stör mig på folk generellt.
Helst vill jag inte ens se folk. En bra dag för mig är när jag slipper gå utanför dörren.
Hash botar det där direkt. Medans jag röker så känner jag hur det bara rinner av mig. Ångest.
Jag lyfter blicken och ser att palmerna behöver vattnas.
Plockar ut stora hanen från terrariet och flummar med den på sängen.
Lägger mig och sover utan problem. Annars ligger jag bara och tänker i flera timmar. Blir nästan piggare av att bara försöka sova sådär.
Grejen är att saker känns kul, saker i vardagen jag normalt inte minns i vanliga fall.
Man tänker i andra banor eller hur man ska förklara. Får energi att dra till stan och köpa något. Bara för att komma ut. Jag gillar att klä mig propert. Luffar stilen fick någon annan.
Cannabis påverkar alla olika.
Ska jag berätta för dig varför du tycker som du tycker? Häng med nu.
När en person som är färsk röker braj, blir han helt bäng. Han skrattar och beter sig som, och ursäkta uttrycket, CP skadad mongolid.
När en färsking är i "romansfasen" är hash och andra droger allt personen pratar om. Allt kretsar runt drogen. Det är nog i det stadiet du bildar dina personliga åsikter ifrån. Troligtvis är personerna du ser omkring dig riktiga färskingar. En färsking kan vara färsk länge och en idiot vet inte om att han är en idiot. Du kan aldrig lära en idiot någonting.
Tro mig, även utan "cannabis" skulle vissa bete sig som pundare. Dom skulle supa bara. De flesta röker ju och dricker samtidigt. Dom röker för att bli helt bängan. Så var det säkert för mig med, vem vet?
Men när du röker regelbundet i en längre period, i syfte att få lite färg i vardagen. Blir kroppen tolerant och man blir absolut inte lika påverkad. Men man får fortfarande det där lugnet, musklerna slappnar av. Men du blir inte lika hög.
Där kommer de olika drogpersonligheterna fram.
Där kan vissa, istället för att ta en break någon vecka, månad kanske, byta drog. Där har du pundare.
Om du rökt i 30år som mig, blir det helt normalt att vara lite stenad. Helt jävla normalt. Det är inte ett "läkemedel" direkt men jag skulle nog inte orka leva utan. Av tristessen. Allt blir så jävla trist. Hash får dagarna att gå. I min ålder bryr man sig inte så mycket över livet längre. Jag har inga större ambitioner.
Låt mig röka fan, jag är ingen pundare. Folk skulle nog bli väldigt förvånade om dom visste att jag satt hemma och puffade hela dagarna. Du kommer inte se mig stå och pissa i någon hiss. Jag stör ingen. Det är inte så skadligt som ni inbillar er, jag lovar. Dra inte alla över samma kant. Vissa kan hantera det andra inte.
Aja det var ett jävla dravel ser jag. Tillbaka till Elden Ring.