2023-12-23, 22:30
Medlem
Mikaelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luzze40
Det tycker garanterat de flesta som inte knarkar, dom som knarkar förstår givetvis inte detta.

Intelligent svar. Du påstår alltså något du inte kan utveckla.
Citera
2023-12-23, 22:40
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Bra. Knarkare är det största smutset i samhället precis bakom pedofiler. De ska lagföras hårt. Dessutom är det bra att vanligt bra folk blir avskräckta från att testa skiten. Det kommer alltid finnas skräp som knarkar oavsett vilka lagar man har men det är inte dem vi stiftar lagar för
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Varför är knarkare det största smutset i samhället? Hur kommer det sig att du tycker så?
Citat:
Det tycker garanterat de flesta som inte knarkar, dom som knarkar förstår givetvis inte detta.
Ett mycket bra och kortfattat svar om hur folkets syn tycks vara i den här frågan!
Jag sällar mig 100% till de som är helt emot varje form utav legalisering i frågan!
Citera
2023-12-23, 22:44
Medlem
Mikaelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PreciousStones
Ett mycket bra och kortfattat svar om hur folkets syn tycks vara i den här frågan!
Jag sällar mig 100% till de som är helt emot varje form utav legalisering i frågan!

Jag vill ha svar på varför ni tycker på det viset men det verkar uppenbarligen svårt att svara på det. Kan det vara så att ni är en aning trångsynta?
Citera
2023-12-23, 23:31
Medlem
Kedoxs avatar
Kan HHC-O klassas som cannabis?
Ser framför mig hur icke-hälsovådliga produkter förbjuds på löpande band tills bara något rent dödligt återstår.

Kom ihåg att de första spicesorterna inte gjorde stor skada alls. Det för först när de var tvungna att ändras om till absurdum.
Citera
2023-12-24, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomben79
Bara för att man förbjuder något så betyder det inte att det försvinner vilket du verkar tro. Jag vet inte om du har barn? Skulle man ha tex coffe shops med 20 årsgräns så skulle du kunna vara säker på att ungdomen köper från en säker källa (eventuellt staten) och att pengarna går in i statskassan.

Risken att ha det som nu är att personen (låt säga ditt barn) köper från en kriminell kontakt är att man blir erbjuden starkare droger av sin "kran", tex starka opiater mm, naturligtvis kan man även åka fast av polis vilket leder till svårare möjligheter att få jobb mm.

Polisen skulle frigöras enorma resurser och dessa besparingar skulle polisen kunna lägga på tex att stoppa inflödet av tyngre droger till Sverige. Förstår liksom inte varför man inte vara kan testa detta under några år för att se hur det skulle fungera.

Verkar tro? Tyckte jag var ganska tydligt med att det alltid kommer finnas skräpmänniskor som knarkar oavsett vilka lagar man har. Det är inte för dem vi stiftar lagar. Vi stiftar lagar för dem som väljer att inte knarka. Smutset som knarkar ska lagföras hårt. Nederländerna är ju tydligaste exemplet på att man ska lagföra dem hårt. Där vittnar folket nu om att knarkandet bara går längre och längre ner i åldrarna. Nej lås in skiten och kasta bort nyckeln. Sådan avskräckning skrämmer också många unga från att någonsin testa skiten. De få som kommer knarka oavsett lagar är dem som kommer lida och det är helt rätt
Citera
2023-12-24, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Intelligent svar. Du påstår alltså något du inte kan utveckla.

Ja, tydligen var det för intelligent för dig då det inte tycks nå fram, om det beror på droger eller ej låter jag vara osagt.
Ingen vill att sina barn ska knarka och det finns garanterat inga barn som vill att sina föräldrar knarkar.
Knarket förstör så förbannat mycket för dom som fastnar i skiten samt även för närstående.
Sen all jävla kriminalitet som förekommer pga knarket är ett kapitel för sig.
Kolla gärna lite dokumentärer på youtube från områden runt om i världen där hela stadsdelar är förstöra av människor som är sönderknarkade så kanske du förstår.
Citera
2023-12-24, 18:54
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ja, tydligen var det för intelligent för dig då det inte tycks nå fram, om det beror på droger eller ej låter jag vara osagt.
Ingen vill att sina barn ska knarka och det finns garanterat inga barn som vill att sina föräldrar knarkar.
Knarket förstör så förbannat mycket för dom som fastnar i skiten samt även för närstående.
Kolla gärna lite dokumentärer på youtube från områden runt om i världen där hela stadsdelar är förstöra av människor som är sönderknarkade så kanske du förstår.

Men håll käften din jävla idiot. Vem fan bryr sig om dina fittbarn! Jag är 50 år och tycker jag är gammal nog att bestämma om jag vill röka.

Pissar på dig, din mamma, dina vänner, dina barn, alla du känner. Ingen bryr sig
Citera
2023-12-24, 20:06
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Men håll käften din jävla idiot. Vem fan bryr sig om dina fittbarn! Jag är 50 år och tycker jag är gammal nog att bestämma om jag vill röka.

Pissar på dig, din mamma, dina vänner, dina barn, alla du känner. Ingen bryr sig
Ditt inlägg bekräftar med all önskvärd tydlighet det som Doosing, luzze40 m.fl. har kommenterat, och även min egen åsikt om Er knarkares ofta underutvecklade hjärnor!

Du påstår dig själv vara 50 år, medans jag tror att du snarare befinner dig på ett förskolebarns mentala nivå.
Tråkigt att du inte insett att fb är en "sajt" där åsiktsfrihet råder, och att luzze40 har rätt att uttrycka sin åsikt, oavsett vad du vill dra fram prinskorven för att pissa på!

Vi som bryr oss har medverkat till att en lämplig lagstiftning i frågan har funnits under ett enormt långt tidsintervall.

Man skulle kunna säga att du kan känna dig helt "rökt" i både bildlig och bokstavlig bemärkelse! 🤣
"Gott Slut på dig och året!"
Citera
2023-12-24, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff

Ajdå, där trampade man visst på en öm tå, känner du dig inte patetisk/misslyckad som pundare i den åldern, skulle gissa att du pissat på din mamma, fru, barn och vänner också.
God jul på dig din hashtomte.
Citera
2023-12-24, 22:13
Bannlyst
Citat:

Nästan alla svennar blir höga på etanol så vad snackar du om? Inget är värre än ett pundarsvin som super.
Citera
2023-12-25, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunryger
Nästan alla svennar blir höga på etanol så vad snackar du om? Inget är värre än ett pundarsvin som super.

Nice try, jag snackar om det tråden handlar om, knarkare/pundare och dess negativa effekter på samhället.
Citera
2023-12-25, 09:05
Medlem
Inget alternativ är väl egentligen ”bra". Men om man hade varit lite mer pragmatisk i sin syn på världen så hade man insett att en kontroll av substansen ger fler fördelar än att låta kriminella sköta kontrollen. Man hade haft en källa för data på vilka köparna är och hade kunnat studera mönster etc på ett bättre sätt. Inte för att inskränka någon utan för att kunna hjälpa på ett bättre sätt.

Man hade också minskat polariseringen mellan rökare och icke rökare. Att bli sedd som en brottsling för att man röker eller brukar droger är så jävla stenåldern. Det är inte någon sjuk störning som att vilja exempel våldta och mörda kvinnor. Missbrukare för den delen är oftast inga slödder. De är väl främst människor som inte mår så bra. Man har svårt att hantera livet och tar till flykt vilket ju är helt logiskt.

Nä hela debatten är baserad i för mycket åsikter, skambeläggande och bullshit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in