2023-12-25, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Jag vill ha svar på varför ni tycker på det viset men det verkar uppenbarligen svårt att svara på det. Kan det vara så att ni är en aning trångsynta?

Förvänta dig inte mer från alkoholiserade patrask. Deras hjärnor är invalida av år av missbruk av statens godkända substanser samt en livsstil med noll kreativitet och inspiration. Vet att när dessa stugetroll är upprörda så gör du något korrekt.
Senast redigerad av dalavita 2023-12-25 kl. 10:15.
Citera
2023-12-25, 11:01
Medlem
vargirektums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredochFrid
För övrigt ser jag inte direkt problematiken med ett ökat bruk heller, som ovanstående inlägg framfört - det är en sinnesutvidgande och fredlig drog. Hade alla världsledare brukat cannabis vågar jag svära på att vi hade sett en värld med mindre krig.

Du tror alla makthavare hade släppt den rovgiriga profitjakten som driver fram konflikter och fattigdom för att dom puffade??? Tror du kapitalisterna som räknar med att de håller igång detta system hade accepterat ett "peace broder" när oberäkneliga miljarder och hela deras fortsatta existens står på spel??
Citera
2023-12-25, 16:23
Medlem
Mikaelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luzze40
Ja, tydligen var det för intelligent för dig då det inte tycks nå fram, om det beror på droger eller ej låter jag vara osagt.
Ingen vill att sina barn ska knarka och det finns garanterat inga barn som vill att sina föräldrar knarkar.
Knarket förstör så förbannat mycket för dom som fastnar i skiten samt även för närstående.
Sen all jävla kriminalitet som förekommer pga knarket är ett kapitel för sig.
Kolla gärna lite dokumentärer på youtube från områden runt om i världen där hela stadsdelar är förstöra av människor som är sönderknarkade så kanske du förstår.

Nu pratar vi ju faktiskt inte om all klassad narkotika utan om cannabis. Hcc-o exempelvis är inte knark utan en drog men från och med 12? Januari är det knark. Om du brukar cannabis på liknande vis som alkohol det vill säga hyfsat måttligt ser jag verkligen inga problem med att nyttja plantan. Just cannabis ska legaliseras och säljas på liknande vis som alkohol säljs på Systembolaget enligt mig, med 20 års gräns och kvalitativa produkter. Det kommer då bli så att vi tar en utav de kriminellas största inkomstkälla och ger till oss själva med andra ord staten genom skatt.
Man kommer förmodligen också att få ner missbruket av alkohol genom att byta ut det mot ett mycket bättre och hälsosammare alternativ. Jag förstår verkligen inte varför en drog som gör så att du blir öppensinnad, skrattar och blir hungrig skulle vara såpass farligt att det är kriminellt att bruka den.
Citera
2023-12-26, 13:13
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PreciousStones
Ditt inlägg bekräftar med all önskvärd tydlighet det som Doosing, luzze40 m.fl. har kommenterat, och även min egen åsikt om Er knarkares ofta underutvecklade hjärnor!

Du påstår dig själv vara 50 år, medans jag tror att du snarare befinner dig på ett förskolebarns mentala nivå.
Tråkigt att du inte insett att fb är en "sajt" där åsiktsfrihet råder, och att luzze40 har rätt att uttrycka sin åsikt, oavsett vad du vill dra fram prinskorven för att pissa på!

Vi som bryr oss har medverkat till att en lämplig lagstiftning i frågan har funnits under ett enormt långt tidsintervall.

Man skulle kunna säga att du kan känna dig helt "rökt" i både bildlig och bokstavlig bemärkelse! 🤣
"Gott Slut på dig och året!"

Men det är ju exakt det här jag menar. Man super till på julafton och Då blir man kallad Knarkare för att man inte kan bete sig. Jag har varit stenad vart enda inlägg förutom det du citerade.

Fattar du nu?

Men det jag så fint försökte förklara. Att när man kommer upp i åren, jag är inte 50, men jag har ändå rökt i nästan 30år. Varför skulle jag bry mig om vad någon tönt som fortfarande simma runt i sin pappas punga, när vi andra stod i en ring och blossa tycker?

Han kan skrika och gapa, tror du verkligen, verkligen, att jag aldrig hört det där tidigare?

Det är helt obegripligt, ni tillför ingenting till diskussionen om THCp utan allt är bara OT och person angrepp. Ja jag fattar att det känns tryggt och skönt att få sitta på ett forum och hata på knarkare men inbilla dig inte att vi bryr oss. Sedan kommer andra likasinnade som hakar på. Tjat och gnat, precis som morsan när man var en liten. Inte ens hon bryr sig idag!

Klart det brister på fyllan! 😂

PS Jag minns inte ens att jag skrev det där inlägget. Du får inga minnesluckor på hash.

Alkohol tycker inte jag borde vara det enda lagliga berusningsmedlet. Det är allt jag säger och tack för att du bevisade poängen.

PS 2.1 Hade han pratat med mig i den där tonen, på fyllan, hade han ångrat det. Hade jag rökt hade jag bara frågat fan det var för fel på honom. Man blir aggressiv av sprit. Nubben hos farsan vet du, julpilsner på det, lite minttu. Sedan känner jag nästan att jag vill slåss.
Senast redigerad av Kapuff 2023-12-26 kl. 14:03.
Citera
2023-12-26, 15:46
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ajdå, där trampade man visst på en öm tå, känner du dig inte patetisk/misslyckad som pundare i den åldern, skulle gissa att du pissat på din mamma, fru, barn och vänner också.
God jul på dig din hashtomte.

God Jul i efterskott förresten, det glömde jag ju nästan bort. 🤶 Nu är det bara att ladda inför nyårsafton. Kan du korka upp din champagne och dricka fint. Kanske till och med vaska en flaska dagen till ära?

Jag som normalt inte gillar att dricka, vad ska jag göra då? Jag får riktig ångest av en öl. Känner det direkt. Jag vill helst inte dricka överhuvudtaget. Sist jag drack var somras. Då drack jag en. Så sällan dricker jag.

Mig då, är det inte synd om mig? Vad ska jag göra då? Fuck you att jag bryr mig vad någon på hela planeten har att säga. Försök att stoppa mig. Jag kommer alltid röka. Varje dag. Jag röker på jobbet, arbetar med car wrapping och som grafiker när det behövs. Inga problem. ❤️

Jag blir pigg och alert när jag röker. Det får mig att slappna av och fokusera på det jag gör. Annars är jag rätt tillbakadragen och introvert.
Svarar inte telefonen om jag inte måste. Det blir flera rök pausar för att lugna ner mig lite.

Jag har lätt för att tankarna söker sig till något jobbigt som har hänt, någon gång i livet. Olika händelser. Det är som en mani. Det blir svårt att fokusera på det jag gör för att jag blir irriterad när jag minns vissa saker. Stör mig på folk generellt.

Helst vill jag inte ens se folk. En bra dag för mig är när jag slipper gå utanför dörren.

Hash botar det där direkt. Medans jag röker så känner jag hur det bara rinner av mig. Ångest.

Jag lyfter blicken och ser att palmerna behöver vattnas.

Plockar ut stora hanen från terrariet och flummar med den på sängen.

Lägger mig och sover utan problem. Annars ligger jag bara och tänker i flera timmar. Blir nästan piggare av att bara försöka sova sådär.
Grejen är att saker känns kul, saker i vardagen jag normalt inte minns i vanliga fall.
Man tänker i andra banor eller hur man ska förklara. Får energi att dra till stan och köpa något. Bara för att komma ut. Jag gillar att klä mig propert. Luffar stilen fick någon annan.

Cannabis påverkar alla olika.

Ska jag berätta för dig varför du tycker som du tycker? Häng med nu.

När en person som är färsk röker braj, blir han helt bäng. Han skrattar och beter sig som, och ursäkta uttrycket, CP skadad mongolid.

När en färsking är i "romansfasen" är hash och andra droger allt personen pratar om. Allt kretsar runt drogen. Det är nog i det stadiet du bildar dina personliga åsikter ifrån. Troligtvis är personerna du ser omkring dig riktiga färskingar. En färsking kan vara färsk länge och en idiot vet inte om att han är en idiot. Du kan aldrig lära en idiot någonting.

Tro mig, även utan "cannabis" skulle vissa bete sig som pundare. Dom skulle supa bara. De flesta röker ju och dricker samtidigt. Dom röker för att bli helt bängan. Så var det säkert för mig med, vem vet?

Men när du röker regelbundet i en längre period, i syfte att få lite färg i vardagen. Blir kroppen tolerant och man blir absolut inte lika påverkad. Men man får fortfarande det där lugnet, musklerna slappnar av. Men du blir inte lika hög.
Där kommer de olika drogpersonligheterna fram.
Där kan vissa, istället för att ta en break någon vecka, månad kanske, byta drog. Där har du pundare.

Om du rökt i 30år som mig, blir det helt normalt att vara lite stenad. Helt jävla normalt. Det är inte ett "läkemedel" direkt men jag skulle nog inte orka leva utan. Av tristessen. Allt blir så jävla trist. Hash får dagarna att gå. I min ålder bryr man sig inte så mycket över livet längre. Jag har inga större ambitioner.

Låt mig röka fan, jag är ingen pundare. Folk skulle nog bli väldigt förvånade om dom visste att jag satt hemma och puffade hela dagarna. Du kommer inte se mig stå och pissa i någon hiss. Jag stör ingen. Det är inte så skadligt som ni inbillar er, jag lovar. Dra inte alla över samma kant. Vissa kan hantera det andra inte.

Aja det var ett jävla dravel ser jag. Tillbaka till Elden Ring.
Citera
2023-12-26, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
God Jul i efterskott förresten, det glömde jag ju nästan bort. 🤶 Nu är det bara att ladda inför nyårsafton. Kan du korka upp din champagne och dricka fint. Kanske till och med vaska en flaska dagen till ära?

Jag som normalt inte gillar att dricka, vad ska jag göra då? Jag får riktig ångest av en öl. Känner det direkt. Jag vill helst inte dricka överhuvudtaget. Sist jag drack var somras. Då drack jag en. Så sällan dricker jag.

Mig då, är det inte synd om mig? Vad ska jag göra då? Fuck you att jag bryr mig vad någon på hela planeten har att säga. Försök att stoppa mig. Jag kommer alltid röka. Varje dag. Jag röker på jobbet, arbetar med car wrapping och som grafiker när det behövs. Inga problem. ❤️

Jag blir pigg och alert när jag röker. Det får mig att slappna av och fokusera på det jag gör. Annars är jag rätt tillbakadragen och introvert.
Svarar inte telefonen om jag inte måste. Det blir flera rök pausar för att lugna ner mig lite.

Jag har lätt för att tankarna söker sig till något jobbigt som har hänt, någon gång i livet. Olika händelser. Det är som en mani. Det blir svårt att fokusera på det jag gör för att jag blir irriterad när jag minns vissa saker. Stör mig på folk generellt.

Helst vill jag inte ens se folk. En bra dag för mig är när jag slipper gå utanför dörren.

Hash botar det där direkt. Medans jag röker så känner jag hur det bara rinner av mig. Ångest.

Jag lyfter blicken och ser att palmerna behöver vattnas.

Plockar ut stora hanen från terrariet och flummar med den på sängen.

Lägger mig och sover utan problem. Annars ligger jag bara och tänker i flera timmar. Blir nästan piggare av att bara försöka sova sådär.
Grejen är att saker känns kul, saker i vardagen jag normalt inte minns i vanliga fall.
Man tänker i andra banor eller hur man ska förklara. Får energi att dra till stan och köpa något. Bara för att komma ut. Jag gillar att klä mig propert. Luffar stilen fick någon annan.

Cannabis påverkar alla olika.

Ska jag berätta för dig varför du tycker som du tycker? Häng med nu.

När en person som är färsk röker braj, blir han helt bäng. Han skrattar och beter sig som, och ursäkta uttrycket, CP skadad mongolid.

När en färsking är i "romansfasen" är hash och andra droger allt personen pratar om. Allt kretsar runt drogen. Det är nog i det stadiet du bildar dina personliga åsikter ifrån. Troligtvis är personerna du ser omkring dig riktiga färskingar. En färsking kan vara färsk länge och en idiot vet inte om att han är en idiot. Du kan aldrig lära en idiot någonting.

Tro mig, även utan "cannabis" skulle vissa bete sig som pundare. Dom skulle supa bara. De flesta röker ju och dricker samtidigt. Dom röker för att bli helt bängan. Så var det säkert för mig med, vem vet?

Men när du röker regelbundet i en längre period, i syfte att få lite färg i vardagen. Blir kroppen tolerant och man blir absolut inte lika påverkad. Men man får fortfarande det där lugnet, musklerna slappnar av. Men du blir inte lika hög.
Där kommer de olika drogpersonligheterna fram.
Där kan vissa, istället för att ta en break någon vecka, månad kanske, byta drog. Där har du pundare.

Om du rökt i 30år som mig, blir det helt normalt att vara lite stenad. Helt jävla normalt. Det är inte ett "läkemedel" direkt men jag skulle nog inte orka leva utan. Av tristessen. Allt blir så jävla trist. Hash får dagarna att gå. I min ålder bryr man sig inte så mycket över livet längre. Jag har inga större ambitioner.

Låt mig röka fan, jag är ingen pundare. Folk skulle nog bli väldigt förvånade om dom visste att jag satt hemma och puffade hela dagarna. Du kommer inte se mig stå och pissa i någon hiss. Jag stör ingen. Det är inte så skadligt som ni inbillar er, jag lovar. Dra inte alla över samma kant. Vissa kan hantera det andra inte.

Aja det var ett jävla dravel ser jag. Tillbaka till Elden Ring.

Jösses, du sitter verkligen i skiten, och det finns garanterat ingen som kan övertyga dig att sluta punda då du inte ens verkar förstå problemet med det.
Du hade kunnat ha det precis lika bra utan knark (eller bättre), men du är beroende av skiten och vill/kan inte inse det.
Lycka till med livet och ta det lungt..
Citera
2023-12-26, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Nu pratar vi ju faktiskt inte om all klassad narkotika utan om cannabis. Hcc-o exempelvis är inte knark utan en drog men från och med 12? Januari är det knark. Om du brukar cannabis på liknande vis som alkohol det vill säga hyfsat måttligt ser jag verkligen inga problem med att nyttja plantan. Just cannabis ska legaliseras och säljas på liknande vis som alkohol säljs på Systembolaget enligt mig, med 20 års gräns och kvalitativa produkter. Det kommer då bli så att vi tar en utav de kriminellas största inkomstkälla och ger till oss själva med andra ord staten genom skatt.
Man kommer förmodligen också att få ner missbruket av alkohol genom att byta ut det mot ett mycket bättre och hälsosammare alternativ. Jag förstår verkligen inte varför en drog som gör så att du blir öppensinnad, skrattar och blir hungrig skulle vara såpass farligt att det är kriminellt att bruka den.

Så du menar att Cannabis inte är narkotikaklassat och därmed är lagligt i Sverige?
Vad skulle nästa steg bli, kokain, amfetamin?
Citera
2023-12-26, 18:31
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Jösses, du sitter verkligen i skiten, och det finns garanterat ingen som kan övertyga dig att sluta punda då du inte ens verkar förstå problemet med det.
Du hade kunnat ha det precis lika bra utan knark (eller bättre), men du är beroende av skiten och vill/kan inte inse det.
Lycka till med livet och ta det lungt..

Men grattis! Vilken jävla idiot. Vadå sitter i skiten? Tror du det är beroende framkallande eller? Fan är det för fel på dig?

Det är det här jag jag blir galen på. Någon jävla fjortis som tycker och tänker som alla andra fjortisar gjorde när vi var fjorton. Det är därför det är så irriterande som vuxen att höra det idag.

Du kan ingenting, du vet ingenting. Du är ett barn för mig.
Senast redigerad av Kapuff 2023-12-26 kl. 18:39.
Citera
2023-12-26, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Men grattis! Vilken jävla idiot. Vadå sitter i skiten? Tror du det är beroende framkallande eller? Fan är det för fel på dig?

Det är det här jag jag blir galen på. Någon jävla fjortis som tycker och tänker som alla andra fjortisar gjorde när vi var fjorton. Det är därför det är så irriterande som vuxen att höra det idag.

Du kan ingenting, du vet ingenting. Du är ett barn för mig.

Jaha, det är inte beroende framkallande med droger, testa och håll upp ett par månader så får du se hur fel du har.

NEJ, du har fel, jag är äldre än dig, skillnaden är att jag inte knarkar och har därmed en annan syn på tillvaron/livet.
Men visst, kör på om du tycker att det är så häftigt att punda i din ålder, de flesta brukar inse hur korkad man var i ungdomen, en del kommer aldrig att göra det.
Citera
2023-12-26, 21:14
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Så du menar att Cannabis inte är narkotikaklassat och därmed är lagligt i Sverige?
Vad skulle nästa steg bli, kokain, amfetamin?
Hur är det med läsförståelsen?
Citera
2023-12-27, 20:06
Moderator
Mr.Woodss avatar
Så, om vi då har gnällt klart över hur svensk narkotikapolitik hanterar alt-noider så tar vi och låser den här.

/Moderator
Citera
2023-12-31, 21:11
Moderator
Mr.Woodss avatar
Tråden flyttas för en ny chans i ett för frågeställningen lämpligare forum.

Tråd upplåst.

Cannabis --> Narkotikapolitik

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in