Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-22, 01:29
Medlem
jontebojs avatar
Finns det några alternativ till systembolaget eller är det systemet som gäller?

Finns det någon sida eller någonting där man kan köpa sprit och högt alkoholhaltiga drycker istället för att gå till det vidriga statliga monopolet och skänka bort pengar till regeringen via deras vidriga alkoholskatt osv?

Ja jag är en alkoholist. Men det är fortfarande ändå bara på tok för dyrt med alkohol i Sverige och det har jag alltid tyckt ända sedan tiden innan jag blev alkis. Det är otroligt dyrt med alkohol i Sverige jämfört med övriga europa.
2023-12-22, 01:43
Medlem
Liberationfronts avatar
Du måste antingen ha kontakter men de är dyrare än Glasbanken om du är en färsking, men det är hemleverans sen finns ngra sajter, minns inte vad de heter, tror det är Tyska sajter.

Jag köper från Ryssar men jag är invigd. Så jag får det under marknadsvärdet
2023-12-22, 03:02
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Kolla med juggar i din ort, dom säljer stulen sprit och brukar köra ut det till ens adress. Det är billigt och bra.
2023-12-22, 05:20
Medlem
KentWasHeres avatar
Ta med två polare och hyr en minibuss på till exempel hertz eller sixt. Åk ner till Calles i Tyskland via Helsingör/Puttgarden

Gör tre såna här resor per år och du kan supa billigt och effektivt
2023-12-22, 07:44
Medlem
53280s avatar
Bero vart i landet man bor, så är väl en resa över pölen till Estland eller Tyskland / Polen ett bra alternativ. Annars finns de väl lokaproducerat sprit på 2 liters dunk
2023-12-22, 08:29
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonteboj
Finns det några alternativ till systembolaget eller är det systemet som gäller?

Finns det någon sida eller någonting där man kan köpa sprit och högt alkoholhaltiga drycker istället för att gå till det vidriga statliga monopolet och skänka bort pengar till regeringen via deras vidriga alkoholskatt osv?

Ja jag är en alkoholist. Men det är fortfarande ändå bara på tok för dyrt med alkohol i Sverige och det har jag alltid tyckt ända sedan tiden innan jag blev alkis. Det är otroligt dyrt med alkohol i Sverige jämfört med övriga europa.

Går att köpa sprit på tetra. Ca 150kr/litern från Tyskland. Intressant nog är spriten gjord i Sverige.

Gin, Vodka och ”Rom-ish”. Tyvärr ökar det ens konsumtion så förtjänsten blir sämre hälsa.
2023-12-22, 10:09
Moderator
Allaballawallas avatar
Ta det i (FB) Länkar till butiker som säljer alkohol till Sverige (samt diskussion).

Denna tråden får låset på.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in