Citat:
Ursprungligen postat av
15minutesofshame
36% tror på någon gud och 7% går på gudstjänst minst en gång i månaden. Jag kan också tycka att kyrkans budskap är vackert men hur man gör för att tro på gud vet jag inte.
Om nu inte särskilt många tror på Jahve så blir Jesus till vilken tjomme som helst och vad är julen då att fira. Jag skulle vilja vara religiös men kan inte. Det går inte ihop med vad som är rimligt.
Julen är mycket bättre än sommaren eftersom man får vila upp sig i lugn och ro utan stim. Julen är liksom valfri att fira men under sommaren har du inget val, känns det som.
Har du inte märkt hur många glada miner som kommer fram till sommaren... då sjunker mitt humör direkt så jag är omvänd i den här frågan.
Julen känns som min tid men julkänsla var länge sedan jag kände.
Går man på gudtjänst en gång i månaden kan man lägga ner att vara kristen,varje söndag är viktigt för en kristen,sen är det inget tvång som det var förr i tiden men man skall veta att söndagar är en viktigt dag i det kristna livet.
Tron på handlar helt enkelt bara om att tro,det skall inte vara någon fakta eller bevis bara ren tro,vissa har gåvan att tro vissa inte men alla kan tro,bara att börja när som helst,men när man väl har börjat skall man hålla det även vid motgångar för sådant kommer man inte undan.