Citat:
Ursprungligen postat av
peterpanp
På motorväg så brukar ligga i 150 km/h med min M3.
Fördelen med Tesla är att de är mycket mer strömlinjeformade än Volvo/Polestar, samt att de har väldigt mycket effektivare drivlina.
Har alltid 23 grader i kupén på min Tesla. Inga problem. Har en enormt effektiv värmepump som gör att förbrukningen är mycket mindre på vintern än med andra bilar. Går inte att jämföra med en Zoe som inte alls har en lika effektiv värmning av kupén.
Men det sagt så handlar ju denna tråden om Dacia, så kanske skall hålla diskussionen kring den?
Ändå lite dåligt att Zoe inte ens kan ha en möjlighet till krok för att åtminstone kunna dra lite lättare släp.
Behöver du två bilar, så kommer det ju öka kostnaden för dig. Dvs. ökar inte kostnader om du måste ha både en Zoe och en Dacia?
Räkna på det. Du får kostnader för värdeminskning av två bilar, försäkringskostnader för två bilar, etc.
Pappa har en Dacia pickup, och kan väl säga att den är allt annat än "härlig att köra".
Klart att det vore bra om den kunde dra ett släp, den kan det i Tyskland så varför inte i Sverige? Men det är en annan typ av bil helt klart. Det är synd att teslan inte är så bra offroad men det är ok, det är mer en sportbil än en terrängbil.
Det har faktiskt slagit mig att det kostar mer att drifta två bilar istället för en
Men nu pratar vi om två bilar med låga ägandekostnader så de två kanske inte blir mycket dyrare än att ha en dyrare bil, det ska jag räkna på om jag bestämmer mig för att lyxa till det med två bilar.
Din pappas Dacia pickup baserar sig på en Logan och om den är lite äldre så är det en riktig bullerburk. Har du testat en Duster 2 från 2018>? De är mer sofistikerade än äldre Dustern samtidigt som den är kapabel i terrängen. Jag bor på landet och får skotta mig in sista biten ibland, där skiner Dustern.