Citat:
Ursprungligen postat av
flat7
Sneglar på denna suv. Ser ut som en suv ska se ut, lite råare look som jag gillar. Diesel med fyrhjulsdrift vore trevligt då jag bor på landet och behöver dra släp emellanåt. En relativt billig bil, defenitivt den billigaste 4wd man kan köpa. Ni som har kört en Duster 2, inte första generationen, hur är eran upplevelse? Diskutera men om du inte suttit i en utan bara vill spy på en billig bil så är det inte din åsikt jag efterfrågar. Tack!
Dacia är iprincip byggd av delar som Renualt använde för 7-8år sedan till sina bilar.
En ny Dacia låg runt 100K när den lanserades och just där och då var den väl ”okej” som billig bruksbil om man inte hade några krav mer att t sig från A till O. Vet att bla värmen var rätt dålig i kupén m,m.
Därefter så drevs priserna upp utan att kvalitén eller något ändras och där försvann anledningen varför man kunde tänka sig lägga 100K för en bil som frugan kunde ha korta sträckor till jobbet.
Att köpa en beg Dacia skulle jag passa mig för. Då finns det betydligt bättre beg alternativ.