• 1
  • 2
2023-12-25, 06:59
Medlem
borgir82s avatar
Citat:
En man i 30-årsåldern är svårt skadad efter att ha blivit knivhuggen i magen flera gånger på en krog i Kista under natten till juldagen.

Citat:
– Det uppstod ett rejält slagsmål när ett gäng brakade ihop på en restaurang och under bråket blev mannen ordentligt knivskadad i magen och jag skulle säga att han är väldigt allvarligt skadad, säger Ola Österling, presstalesperson vid Stockholmspolisen.

Larmet inkom vid 03.50 på måndagsmorgonen och två män greps på platsen. De är misstänkta för mordförsök.

– En av männen är i 25-årsåldern och den andra är i 35-årsåldern. De är nu misstänkta för delaktighet i mordförsöket som kan bli ett mord om det vill sig illa, säger Ola Österling.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...-krog-i-kista/

Gänguppgörelse? Julfylla som spårat ur?
Citera
2023-12-25, 07:24
Medlem
Troligtvis Afrikan stället under tunnelbanan, nere där bussarna stannar. Men att dom skulle ha tillstånd att ha öppet kl 03.50 finner jag märkligt

Kommer inte ihåg vad stället heter men du hittar det (tror jag) på alla gatuvyer på Eniro, Hitta och alla andra sådana ställen. Sök på Danmarksgatan.
Citera
2023-12-25, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ned Flander
Troligtvis Afrikan stället under tunnelbanan, nere där bussarna stannar. Men att dom skulle ha tillstånd att ha öppet kl 03.50 finner jag märkligt

Kommer inte ihåg vad stället heter men du hittar det (tror jag) på alla gatuvyer på Eniro, Hitta och alla andra sådana ställen. Sök på Danmarksgatan.

Öppet så sent?
Tunt med info. Kan lika gärna vara i Husby eller Akalla. Eller i Ärvinge.
Citera
2023-12-25, 11:05
Bannlyst
Tänkte spontant på Mama Africa vid busstorget, men där brukar vara trevlig stämning. Kryllar inte precis av krogar i Husby, exempelvis, så man kan tänka att det är just i Kista det hänt.

Att det hänt 03.50 kan ju även vara för att de fortsatt kalasa efter stängning på nåt ställe.
Citera
2023-12-25, 11:37
Medlem
HubertOlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ned Flander

Mama Africa tror jag det heter om inte bytt namn. För mig det bytte till "new mama africa" men låter det vara osagt.
Senast redigerad av HubertOlsson 2023-12-25 kl. 11:44.
Citera
2023-12-25, 11:47
Medlem
HubertOlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Öppet så sent?
Tunt med info. Kan lika gärna vara i Husby eller Akalla. Eller i Ärvinge.
Lär inte finnas krog i Husby (hade polisen aldrig tillåtit) dock kan jag tänka mig att det finns säkert någon pizzeria i Akalla med alkoholtillstånd. Räknas Tensta till Kista eller Spånga?
Citera
2023-12-25, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Tänkte spontant på Mama Africa vid busstorget, men där brukar vara trevlig stämning. Kryllar inte precis av krogar i Husby, exempelvis, så man kan tänka att det är just i Kista det hänt.

Att det hänt 03.50 kan ju även vara för att de fortsatt kalasa efter stängning på nåt ställe.

Kan ju vara någon bröllopsfest. Gick förbi ett ställe i industriområdet en natt och det dånade ut musik trots att stället var stängt.
Citera
2023-12-25, 12:10
Medlem
Osguts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HubertOlsson
Lär inte finnas krog i Husby (hade polisen aldrig tillåtit) dock kan jag tänka mig att det finns säkert någon pizzeria i Akalla med alkoholtillstånd. Räknas Tensta till Kista eller Spånga?

Tensta tillhör Spånga.
Citera
2023-12-25, 13:11
Avstängd
ErlingBrautHaalands avatar
Vet ingen vilken krog det var?? Mama Africa är det gamla Pizzeria Veronica??
Citera
2023-12-25, 14:21
Avstängd
freddys finns den kvar??
Citera
2023-12-25, 16:43
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Kan ju vara någon bröllopsfest. Gick förbi ett ställe i industriområdet en natt och det dånade ut musik trots att stället var stängt.

Japp, tror inte att det finns någon krog här i området som har 3-tillstånd. Ollan och Lord i centrum bommar t.ex. senast 01 är jag rätt säker på. OM det är en "vanlig" krog tror jag mest på New Mama Africa vid busstorget i Kista. Men mest sannolikt hände detta på något av alla ställen som är lunchrestaurang på vardagarna och festvåning övrig tid. Spontant tänker jag på ett ställe i Akalla uppe mellan bilfirmorna som har mycket studentskivor, bröllop och "etniska fester". Samma stora vita kåk där Renault har kontor, syns från E4.

Där har det varit rejält stökigt från och till med fyllekörande babbar i området etc.

/#LOUDmouth#
Citera
2023-12-25, 17:08
Avstängd
Det fanns väl en eritreansk restaurant i industriområdeg mot helenelund där dft varit knivslagsmål mitg i natten förr?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in