Alla dessa trådstarter som bara består av en länk, en kort sammanfattning av nyheten och "
Vad tycker ni?". Det kan rimligen inte ligga i någons intresse att starta den sortens trådar. Jag förstår inte vad den egna motivationen skulle bestå i.
Här har vi en användare som regat sig den 11 december, och som sedan dess skapat 21 trådar av exakt den typen. Användare interagerar över huvud taget inte efter att ha startat tråden.
#sqwertyuionm
"
Ok, är det ett problem?" invänder någon julmats-stinn lirare där hemma, och då är mitt svar ja. På sikt kan det innebära att det inte är Flashbacks användare som styr innehållet, utan att de "äkta" trådstarterna kommer drunkna i vad som egentligen bara är spam. Det är ju faktiskt samma sorts inlägg som mediehusen korkar igen mitt sociala medier-flöde med; en irriterande nyhet i sammanfattning, en länk och "Vad tycker ni?".
Tänk om det ingår i PR-arbetet nu mer, att om du publicerar en artikel, så ser du också till att starta en tråd på Flashback?
Jag kanske är sist i världen att inse det här, och jag sitter inte på någon lösning, men det är en jävligt tråkig utveckling.