2023-12-26, 21:26
Medlem
Heisenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Menar du att du ser dina barn hellre nyttjar cannabis än öl.??
Absolut. De hade de flesta med lite innanför pannbenet, din jävla sosse.
Citera
2023-12-26, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Med denna tråd önskar jag att vi kommer underfund med det riktiga svaret!

Det handlar inte om att cannabis skulle vara en farlig drog. "Alla" vet att cannabis inte alls är en så farlig drog. Med det sagt, så visst finns det risker och konsekvenser av dagligt bruk.

Men det är inte anledningen till Sveriges totalt förnekade mot Cannabis.

Vad är den faktiska orsaken, egentligen?

Är det korruption det faktiskt handlar om ?

Varför vill man heller inte skilja på drog till drog utan blandar ihop cannabis med på riktigt farliga droger?

Vi vet att det finns en hel del narcissistiska lagparagraf ryttare när det kommer till diskussion om cannabis. I själva verket så brukar de en än farligare typ av drog liksom whiskey eller är beroende utav öl.

Ni som endast tänker tjaffsa mot drogen cannabis har inte i denna tråden att göra utan tråden handlar om varför Sverige som land totalt förnekar Cannabis i samhället fritt för alla!

För det är en pundar drog. Och man ser på KILOMETER på någon som rökt mycket i dina dagar, fast dom slutat.

- hej vad är klockan?
-(pundare) ööööö eehhhh mmmmmm 2 ööööö

Dom har ca 100-150 ord i sitt ordförråd.
Citera
2023-12-26, 21:54
Medlem
Jag dricker ibland alkohol på helgerna och har rökt maja kanske 40 gånger. Jag tycker Systembolaget fungerar bra och ser inga fördelar med att liberalisera knark.

Jag har varit i Amsterdam och Zurich och där fungerade det dåligt med liberalisering, har aldrig sett så många tunga trashankar till narkomaner som där.

Är sedan några år med i ett projekt där även portugisiska socialarbetare är med, projektet handlar inte om drogpolitik men i pauser har det varit en snackis, Portugal har tydligen infört liberalare regler. De portugisiska socialarbetarna spår ett haveri för den drogpolitik som Portugal nu har, knarkandet ökar mycket och det som inte syns i polisingripanden och domar landar i stället i socialarbetarnas knä.

Jag är varken för- eller emot legalisering av cannabis men jag vill veta mer om det så jag kan ta ställning på bra grunder. Jag vill därför gärna ha bra exempel där lagligt knark varit positivt för ett land, stad eller samhälle.
Citera
2023-12-27, 00:22
Medlem
Citat:
Menar du att du ser dina barn hellre nyttjar cannabis än öl.??

Beroende på ålder så har jag inga problem med bägge. Förutsatt att man är minst 16 år.
Citera
2023-12-27, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
J

Jag har varit i Amsterdam och Zurich och där fungerade det dåligt med liberalisering, har aldrig sett så många tunga trashankar till narkomaner som där.

Har du aldrig varit i Sverige? Sverige har fler tunga missbrukare och fler dödliga överdoser än bägge.
Citera
2023-12-27, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Vilka droger som är tillåtna och inte, har aldrig handlat om hur "farliga" drogerna är. Det har handlar om sociala konsekvenser. Det svenska samhället har kunnat hantera alkohol som drog. Börjar du supa på vardagar, så finns det en rehabiliteringsapparat som tar hand om det. Super du på helger, så är det ditt problem.

Hur ställer du dig till faktumet att förbudet skapar långt värre och allvarligare konsekvenser än vad cannabis någonsin gör?
Citera
2023-12-27, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raptenen
Hur ställer du dig till faktumet att förbudet skapar långt värre och allvarligare konsekvenser än vad cannabis någonsin gör?
Va tänker du på då?
Citera
2023-12-27, 00:44
Medlem
Citat:
Va tänker du på då?

Cannabis är på sin höjd mindre skadligt för individen som väljer att konsumera. Ingen har någonsin dött av cannabis och det är inte möjligt heller då LD50 dosen ligger på över 600 kilo för en genomsnittlig man.

Förbudet å andra sidan orsakar utöver misär för de som blir tagna i form av att riskera jobb, barn och rätten till vård. Men det absolut allvarligaste är givetvis att internationell maffia har kontroll över denna miljardindustri och resultatet ser vi idag. Dödsskjutningar varje dag, sprängningar som sticker ut även på en internationell nivå utanför Europa och att maffian använder pengarna för att nässla sig ännu längre in i samhället och systemet.

Samma sak som skedde i USA under förbudstiden, men indoktrinerade människor är för korkade för att läsa en historiebok och lära sig av tidigare misstag. Så sedan en lång tid tillbaka har samma gränsöverskridande och systemhotande maffia kunnat växa sig oerhört stark och rotat sig djupt in i samhällskroppen. Hade man valt fakta, personlig frihet, vetenskap och lärt sig av historien istället för moralpanik och sossepropaganda så hade vi sluppit all den skiten.
Citera
2023-12-27, 04:05
Citat:
Ursprungligen postat av KallemedMos
För det är en pundar drog. Och man ser på KILOMETER på någon som rökt mycket i dina dagar, fast dom slutat.

- hej vad är klockan?
-(pundare) ööööö eehhhh mmmmmm 2 ööööö

Dom har ca 100-150 ord i sitt ordförråd.
Vet du vem Carl Sagan var och hur mycket han har bidragit med till vetenskapen som du aldrig kommer att kunna göra? Visste du också om att använde cannabis på ett ansvarsfullt sätt sporadiskt.
Citera
2023-12-27, 09:07
Avstängd
KentWasHeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Ännu mer rasistisk skitsnack!

Ps araberna som sitter och röker vattenpipa tillsammans röker inte cannabis utan nån slags tobak till vattenpipor.
Detta är flashback, klart det blir rasistiskt haha
Citera
2023-12-27, 10:39
Avstängd
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raptenen

Utifrån det argument jag just lade fram, så är det knappast görligt att styra om samhället till att börja röka hasch i stället för att kröka.
Citera
2023-12-27, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Utifrån det argument jag just lade fram, så är det knappast görligt att styra om samhället till att börja röka hasch i stället för att kröka.

Folk röker ju redan. Väldigt många faktiskt. Enda skillnaden vid en legalisering blir ju att staten tar kontroll över marknaden, får in skattepengar och skapar jobb istället för att gränsöverskridande maffia tar hela vinsten.
Men du ser hellre att maffian tar pengarna och använder pengarna för att nässla sig djupare in i samhället och systemet? Märklig inställning.

Enligt denna undersökningen så är bruket långt större än många tror:
Citat:
I sin nya studie jämförde Filip Andersson resultaten från en indirekt enkät med de från en traditionell enkät. Skillnaden är stor.

På frågan ”Har du använt cannabis någon gång i livet” svarade 27 procent ja i en traditionell enkät, medan 43 procent svarade ja i den indirekta enkäten.

När frågan gällde bruk det senaste året svarade 10 procent ja i en traditionell enkät och 19 procent i den indirekta.

Gällande bruk den senaste månaden svarade 4 procent ja i en traditionell enkät och 13 i den indirekta.

https://www.dn.se/sverige/ny-studie-...-an-man-trott/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in