2023-12-25, 21:33
Medlem
LostinDarknesss avatar
Med denna tråd önskar jag att vi kommer underfund med det riktiga svaret!

Det handlar inte om att cannabis skulle vara en farlig drog. "Alla" vet att cannabis inte alls är en så farlig drog. Med det sagt, så visst finns det risker och konsekvenser av dagligt bruk.

Men det är inte anledningen till Sveriges totalt förnekade mot Cannabis.

Vad är den faktiska orsaken, egentligen?

Är det korruption det faktiskt handlar om ?

Varför vill man heller inte skilja på drog till drog utan blandar ihop cannabis med på riktigt farliga droger?

Vi vet att det finns en hel del narcissistiska lagparagraf ryttare när det kommer till diskussion om cannabis. I själva verket så brukar de en än farligare typ av drog liksom whiskey eller är beroende utav öl.

Ni som endast tänker tjaffsa mot drogen cannabis har inte i denna tråden att göra utan tråden handlar om varför Sverige som land totalt förnekar Cannabis i samhället fritt för alla!
Senast redigerad av LostinDarkness 2023-12-25 kl. 22:09.
Citera
2023-12-25, 21:37
Bannlyst
Det börjar med hasch….
Citera
2023-12-25, 21:40
Medlem
DumSKALLEN123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2023-07-13
Det börjar med hasch….

Utveckla gärna. Gissar på att det finns 100-miljontals (minst) som testar eller röker cannabis/hasch. Vad är det som börjar?
Citera
2023-12-25, 21:43
Medlem
DumSKALLEN123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness

Det handlar inte om att cannabis skulle vara en farlig drog. "Alla" vet att cannabis inte alls är en så farlig drog. Med det sagt, så visst finns det risker och konsekvenser av dagligt bruk.

Varför vill man heller inte skilja på drog till drog utan blandar ihop cannabis med på riktigt farliga droger?

Vi vet att det finns en hel del narcissistiska lagparagraf ryttare när det kommer till diskussion om cannabis. I själva verket så brukar de en än farligare typ av drog liksom whiskey eller är beroende utav öl.

Ni som endast tänker tjaffsa mot drogen cannabis har inte i denna tråden att göra utan tråden handlar om varför Sverige som land totalt förnekar Cannabis i samhället fritt för alla!

Jag ser 2 huvudanledningar:

1
Politiker inte minst i Sverige är inte ens kapabla till att medge om att de har haft fel om något. De har haft fel om cannabis i flertalet decennier, de kommer att dra ut på det så långt det bara går enbart för att framstå att de inte skulle haft fel.

2
Alkohol, Läkemedels, och tobaksindustrin - gör allt i sin makt för att inte tappa marknadsandelar.
Citera
2023-12-25, 21:44
Medlem
knark-kungens avatar
Kort sagt handlar det om att politikerna vill mörda knarkarna.
Citera
2023-12-25, 21:52
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2023-07-13
Det börjar med hasch….

Det där är bullshit. Det börjar inte alls med hasch. Det börjar med glögg med lite sprit i eller cider i en olaglig ålder.

Myten om att det börjar med hasch är en jävlig förenkling utav vad verkligheten faktiskt handlar om och man spottar på de som faktiskt har gått bort p ga droger genom att endast slänga till med detta enkla ordspråk bara för att man själv inte vill inse vad, vilka hur konsekvenser samhället har bidragit med och därmed stött ut en person p ga sitt hash brukande.

Man erbjuder inte hjälp. Man ger dom straff. Man försakar alla deras chanser att kunna skaffa jobb, körkort. Att då behöva vända sig till soc som säkert många har gjort och blir svartlistade och baktalade för lite hasch skulle driva vem som helst till att känna sig så långt utanför samhället att den då i extremaste fallen väljer att ta en dödlig dos av någon farligare drog.

Därav kommer uttrycket "det börjar med hasch".

Personligen rökte jag hasch i 10 år. Det räddade mitt liv. Det räddade även andras liv omkring mig då jag innan var på bristningsgränsen att begå våldsbrott mot de som behandlat mig riktigt dåligt med misshandel o mordförsök som barn.

Med hasch så började jag äntligen leva.

Fick rutin på allt, tränade, jobbade (och ansågs vara en bland de bästa på arbetet.) Detta var något jag inte klarade innan p ga allt för många traumatiska händelser som förföljt mig i livet. Jag var helt inkapabel till att känna glädje överhuvudtaget eller energi innan jag fann hasch'et.

Detta förringas av illvilliga som bara ska spy ur sig elaka saker. Men det räddade mitt liv. Och jag började få intresse för saker istället för att var inkapabel till någonting innan.

Så myten om att det börjar med hasch... Är endast illvilliga människors ordspråk som inte vill se eller förstå sin egna del av bidraget i samhället mot de som har varit behov av en medicin som vägrat att ge dom.

Frågan återstår, varför kan inte landet låta folk få bruka om de känner för det?

Vad är man så rädd för ?

Man överdriver det hela till en riktigt sjuklig nivå, så mycket att folk runt omkring får psykos på riktigt gentemot brukaren mer än vad brukaren får rus av sitt cannabis!
Senast redigerad av LostinDarkness 2023-12-25 kl. 22:14.
Citera
2023-12-25, 22:20
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Det kan bero på olika saker:

1. Läkemedelsverket vill inte gå minus (många vet om att naturen har en läkande effekt) men man döljer detta för det moderna och efterblivna mongot

2. Man vill inte ha en massa människor som röker gräs och tar det lugnt, man vill ha aggresiva människor som har starka och hatiska åsikter om allting. Det finns ingen vinst i en lugn och fridfull värld

3. Man vågar inte ha många foliehattar som de kallar det, gräs kan göra så att du tänker djupt och utanför boxen
Citera
2023-12-25, 22:24
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DumSKALLEN123
Jag ser 2 huvudanledningar:

1
Politiker inte minst i Sverige är inte ens kapabla till att medge om att de har haft fel om något. De har haft fel om cannabis i flertalet decennier, de kommer att dra ut på det så långt det bara går enbart för att framstå att de inte skulle haft fel.

2
Alkohol, Läkemedels, och tobaksindustrin - gör allt i sin makt för att inte tappa marknadsandelar.
Antagligen.

1.

Men alla politiker är ju inte emot. Alla kan se att någonting inte stämmer om man kollar noga på vilka som lyfts fram och vilka som snabbt sållas bort och tystas.

Det måste vara något djupare än att politiker inte vill tappa sitt ansikte. O det har återigen inget med att cannabis skulle vara en döds drog.

Man har en tystnads kultur i svensk politik. Man har mobbnings samt utfrysning mentalitet.

Man har egentligen allt dåligt som aldrig skulle anses vara okej i en vanlig skola, misshandelsfall samt än mindre i en demokrati.

2. Staten äger väl alkohol monopolet?
Man har haft ett väldigt nära sammarbete med Läkemedelsverket. Och tobaks industrin har man skrivit kämpat emot inom samhället.

Så ligger däri att staten äger alkoholmonopolet? Och en korruption mellan stat och Läkemedelsverken?

Vad gällande Läkemedelsverken så har sammarbetet försvagats. Det har skett nu sista åren då svenska kronan försvagats. Vad är det då som driver staten till att fortsätta kämpa mot cannabis?

Skulle vi med anda ord kunna gunga lite på staten enbart genom att sluta köpa alkohol på bolaget?

De får ändå in skattepengar. Och deras andra hutlösa onödiga avgifter.

Något stämmer inte. Har Läkemedelsverket/en någon hållhake på staten? Eller vad handlar det hela om??
Citera
2023-12-25, 22:25
Medlem
Heisenburgs avatar
Kokain, cannabis och morfin/heroin blev klassade samtidigt av FNs medlemsländer i början på 1900-talet. Det finns teorier att det var Egypten som tyckte att hampan konkurrerade ut deras bomullsproduktion, drog sitt ärende i FN och blev katalysator till de första lagarna mot narkotika.

Så, nu vet du varför.
Citera
2023-12-25, 22:27
Medlem
Its baaad.+ Att jag alldrig träffat på en normal rökare.Anringeb hippi eller tjuv eller trög i huvudet.
Senast redigerad av skojabara 2023-12-25 kl. 22:29.
Citera
2023-12-25, 22:36
Medlem
anothes avatar
Citat:
Varför är cannabis olagligt i Sverige för egentligen?
Rent juridiskt, för att Sverige skrev på FN:s narkotikakonvention.

Från hemmaplan sett, innan förbudet var det ett fruktansvärt flum på typ 50-60 talet med folk som blev psykotiska, folk som hade alla möjliga rökrelaterade skador, fosterskador osv. Av dessa väcktes debatten för förbud.
Citera
2023-12-25, 22:41
Medlem
Citat:

Är det ok för dig om dina barn börjar med cannabis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in