Citat:
Ursprungligen postat av
2023-07-13
Det börjar med hasch….
Det där är bullshit. Det börjar inte alls med hasch. Det börjar med glögg med lite sprit i eller cider i en olaglig ålder.
Myten om att det börjar med hasch är en jävlig förenkling utav vad verkligheten faktiskt handlar om och man spottar på de som faktiskt har gått bort p ga droger genom att endast slänga till med detta enkla ordspråk bara för att man själv inte vill inse vad, vilka hur konsekvenser samhället har bidragit med och därmed stött ut en person p ga sitt hash brukande.
Man erbjuder inte hjälp. Man ger dom straff. Man försakar alla deras chanser att kunna skaffa jobb, körkort. Att då behöva vända sig till soc som säkert många har gjort och blir svartlistade och baktalade för lite hasch skulle driva vem som helst till att känna sig så långt utanför samhället att den då i extremaste fallen väljer att ta en dödlig dos av någon farligare drog.
Därav kommer uttrycket "det börjar med hasch".
Personligen rökte jag hasch i 10 år. Det räddade mitt liv. Det räddade även andras liv omkring mig då jag innan var på bristningsgränsen att begå våldsbrott mot de som behandlat mig riktigt dåligt med misshandel o mordförsök som barn.
Med hasch så började jag äntligen leva.
Fick rutin på allt, tränade, jobbade (och ansågs vara en bland de bästa på arbetet.) Detta var något jag inte klarade innan p ga allt för många traumatiska händelser som förföljt mig i livet. Jag var helt inkapabel till att känna glädje överhuvudtaget eller energi innan jag fann hasch'et.
Detta förringas av illvilliga som bara ska spy ur sig elaka saker. Men det räddade mitt liv. Och jag började få intresse för saker istället för att var inkapabel till någonting innan.
Så myten om att det börjar med hasch... Är endast illvilliga människors ordspråk som inte vill se eller förstå sin egna del av bidraget i samhället mot de som har varit behov av en medicin som vägrat att ge dom.
Frågan återstår, varför kan inte landet låta folk få bruka om de känner för det?
Vad är man så rädd för ?
Man överdriver det hela till en riktigt sjuklig nivå, så mycket att folk runt omkring får psykos på riktigt gentemot brukaren mer än vad brukaren får rus av sitt cannabis!