Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-26, 09:45
  #1
Medlem
Misslyckadministers avatar
Då alla förarna för nästa säsong är signade och klara. Reglerna är satta för 2024. Vad tror alla kommer hända?

Kommer Max och Redbull dominera hela 2024 som 2023?

Kommer Mercerdes kunna hitta tillbaka och slåss?

Kan Ferarri ge Leclerc den bil han förtjänar?

Har Mclaren äntligen hittat tillbaka för att visa att dom är ett topp team ?

Kommer pappas pengar räcka för Stroll?

Vad är era spekulationer?

Föraruppställningen 2024

Redbull
Max Verstappen
Sergio Perez (checo)

Mercerdes
Lewis Hamilton
George Russell

Ferrari
Charles Leclerc
Carlos Sainz jr

Mclaren
Lando Norris
Oscar Piastri

Aston Martin
Fernando Alonso
Lance Stroll

Alpine
Esteban Ocon
Pierre Gasly

Williams
Alexander Albon
Logan Sargeant

Haas
Nico Hulkenberg
Kevin Magnussen

Alfa Romeo (Stake f1 Team kick Sauber)
Valtteri Bottas
Zhou Guanyu

Alphatauri (Racing Bulls)
Daniel Ricciardo
Yuki Tsunoda
Citera
2023-12-29, 01:35
  #2
Medlem
2024 blir ännu ett år där intresset för F1 sjunker pga Max dominans.
Vilket är tråkigt.

Ferrari
Charles kommer sluta ha otur, ha en hygglig bil och börja få rättvisa resultat.
Kommer tvåa i mästerskapet.

Mercedes kommer via Lewis få några podium men ingen vinst. Lewis kommer klara det med sin talang men får kämpa med en medioker bil.
George är mest arg och frustrerad.

Aston bärs upp av Alonso. Han kommer fortsätta att ha kul och rejsa avslappnat.
Flera podiums.
Lance blir ersatt under säsongen.

Mclaren har två av fältets hetaste förare. Men kommer bli en intern fight mellan dom.
Flera podium till dom båda och de blir trea i constructors.

Albon kommer överprestera i sin bil och visa att han är för bra.
Resten mest trist.
Citera
2023-12-29, 10:32
  #3
Medlem
Misslyckadministers avatar
Är beredd att hålla med om Max och Redbull. Tänker att det kommer vara lite som Vettel eran i redbull. Kommer ta några år sen tror jag att resten kommer komma ikapp, och även redbull kommer missa med en medioker bil.

Med Mercerdes är jag beredd att hålla med Lewis är ju precis som Max en talang utan dess like och kommer nog kämpa oavsett vad han får för skitbil.
Russell känns som musten gick ur han denna säsong och det kommer nog fortsätta så.

Vad gäller Ferrari är jag otroligt osäker. Dom har ju haft bra många chanser till att fixa till sitt team och det känns som det kommer ta ett tag innan det är tillbaka på samma nivå.

Håller helt klar med om Mclaren speciellt nu när Pisatri fått köra alla banor och inte är en rookie.

Japp Alonso gör det Alonso gör bäst har kul bakom ratten.

Ja Albon borde dom sätta i en bättre bil, tror Alpine eller Aston martin hade varit ett perfekt team för honom.

Det som ser otroligt intressant ut är hur alphatauri kommer resonera i slutet av säsongen. Lawson behöver ju in i en bil. Inte super kul att vara 3e förare i 2 år. Tålamodet kommer vara noll. Så tror Tsunoda och Ricciardo har en stor press på sig att prestera.
Citera
2023-12-30, 21:47
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misslyckadminister
Är beredd att hålla med om Max och Redbull. Tänker att det kommer vara lite som Vettel eran i redbull. Kommer ta några år sen tror jag att resten kommer komma ikapp, och även redbull kommer missa med en medioker bil.

Med Mercerdes är jag beredd att hålla med Lewis är ju precis som Max en talang utan dess like och kommer nog kämpa oavsett vad han får för skitbil.
Russell känns som musten gick ur han denna säsong och det kommer nog fortsätta så.

Vad gäller Ferrari är jag otroligt osäker. Dom har ju haft bra många chanser till att fixa till sitt team och det känns som det kommer ta ett tag innan det är tillbaka på samma nivå.

Håller helt klar med om Mclaren speciellt nu när Pisatri fått köra alla banor och inte är en rookie.

Japp Alonso gör det Alonso gör bäst har kul bakom ratten.

Ja Albon borde dom sätta i en bättre bil, tror Alpine eller Aston martin hade varit ett perfekt team för honom.

Det som ser otroligt intressant ut är hur alphatauri kommer resonera i slutet av säsongen. Lawson behöver ju in i en bil. Inte super kul att vara 3e förare i 2 år. Tålamodet kommer vara noll. Så tror Tsunoda och Ricciardo har en stor press på sig att prestera.
Jag tror att det kan bli en spännande kamp om plats två i konstruktörsmästerskapet.
Hamilton är Hamilton på ett bra sätt i detta sammanhang. Han kommer på ren vilja köra in poäng för Mercedes. Russel kan sprattla till och ta poäng.
Leclarc och Sainz och är båda rätt jämnbördiga och kan "vinna" ( = komma två) lopp. Om Ferrari taktikenhet kan leverera så blir de farliga.
Om Mclearen kan behålla sitt go från andra halvan av säsongen blir det farliga.
Tillsammans så är alla tre team rätt jämnbördiga tror jag så kampen om plats två kan bli intressant.
De tre nämnda teamet är nog glada att Albon sitter i Williams och inte i Aston Martin.

Om Perez misslyckas kan även kampen om plats två i förarmästerskapet bli spännande.

Alpha touri kan bli eventuell farliga. Red bull är ju med rätta missnöjda med vad AT levererade förra säsongen.
RB vill öka samverkan mellan teamet vilket troligen betyder fler RB delar i AT. Och klart om RIC och TSU sitter i en RB kopia så kommer Alphine få det svårt som mellan team.
Visst har Ricciardo och Tsudoda press på att bli utbyta av Lawson. Samtidigt de också vill ta över Perez plats.
Samtidigt så påverkar konstruktörsmästerskspet plats 2 av hur Perez levererar. Om han misslyckas kan det bli stora föraromflyttningar.
Frågan är RIC och TSU tillräckligt bra att vara andra förare i RB. Även om VER har vissat att han kan vinna konstruktörsmästerskapet på egen hand så vill ju RB vinna med så mycket som möjligt och ha en 2förare som kommer två i alla lopp som VER vinner och vinner alla andra lopp som VER inte vinner.
Så en intressant fråga är finns det någon förare som RB skulle kunna köpa över byta till sig under säsongen om Perez "misslyckas" enligt RB mått och RIC och TSU är för dåliga för RB.
__________________
Senast redigerad av dazzy 2023-12-30 kl. 21:51.
Citera
2024-01-02, 02:18
  #5
Medlem
Misslyckadministers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Jag tror att det kan bli en spännande kamp om plats två i konstruktörsmästerskapet.
Hamilton är Hamilton på ett bra sätt i detta sammanhang. Han kommer på ren vilja köra in poäng för Mercedes. Russel kan sprattla till och ta poäng.
Leclarc och Sainz och är båda rätt jämnbördiga och kan "vinna" ( = komma två) lopp. Om Ferrari taktikenhet kan leverera så blir de farliga.
Om Mclearen kan behålla sitt go från andra halvan av säsongen blir det farliga.
Tillsammans så är alla tre team rätt jämnbördiga tror jag så kampen om plats två kan bli intressant.
De tre nämnda teamet är nog glada att Albon sitter i Williams och inte i Aston Martin.

Om Perez misslyckas kan även kampen om plats två i förarmästerskapet bli spännande.

Alpha touri kan bli eventuell farliga. Red bull är ju med rätta missnöjda med vad AT levererade förra säsongen.
RB vill öka samverkan mellan teamet vilket troligen betyder fler RB delar i AT. Och klart om RIC och TSU sitter i en RB kopia så kommer Alphine få det svårt som mellan team.
Visst har Ricciardo och Tsudoda press på att bli utbyta av Lawson. Samtidigt de också vill ta över Perez plats.
Samtidigt så påverkar konstruktörsmästerskspet plats 2 av hur Perez levererar. Om han misslyckas kan det bli stora föraromflyttningar.
Frågan är RIC och TSU tillräckligt bra att vara andra förare i RB. Även om VER har vissat att han kan vinna konstruktörsmästerskapet på egen hand så vill ju RB vinna med så mycket som möjligt och ha en 2förare som kommer två i alla lopp som VER vinner och vinner alla andra lopp som VER inte vinner.
Så en intressant fråga är finns det någon förare som RB skulle kunna köpa över byta till sig under säsongen om Perez "misslyckas" enligt RB mått och RIC och TSU är för dåliga för RB.

Ja Ferrari kan ju bli farliga om bilen sitter och taktiken sitter. Dom har ju förarna för det.

Mclaren kommer vara mest intressant utveckling på.

Men Alphatauri och RB kan bli intressant Perez tror jag kommer prestera trots misstag förra säsong, då hans kontrakt börjar närma sig ett slut. Tror nog att Helmut vill sätta Ricciardo i bilen om han presterar. Tsunoda är nog tyvärr inte deras förstahands val pga Verstappen. Han och Ricciardo har jobbat tillsammans tidigare och jag tror rädslan att göra en Pierre Gasly hänger nog kvar.

Vad gäller Williams så är det tack vare Albon som dom fortfarande tar poäng. Tror Sargeant får denna säsongen sen är han borta om han inte levererar.
Citera
2024-01-02, 22:53
  #6
Medlem
Generalanderssons avatar
Jag tror att Max och RBR kommer att dominera i lika stor grad i 2024 som det de gjorde under 2023. Jag att McLaren ligger närmast till för att utmana RBR, men de är fortfarande en bra bit bakom.

Ferrari tror jag kommer att ha ännu en B-säsong, tycker även att Leclerc är överskattad. Annars så blir det intressant att se om Aston Martin kan ta ett kliv till.
Citera
2024-01-06, 02:18
  #7
Medlem
Misslyckadministers avatar
Ja Ferrari kommer nog göra det dom gör bäst misslyckas med taktiken och överlåta det åt förarna.
Mclaren får vi ju se verkligheten av när Piastri får sin nya säsong bakom ratten.
Tror dock inte redbull kommer ha en lika bra monster säsong som 2023. Men dom lär ju ändå ligga i topp.
Citera
2024-01-06, 15:40
  #8
Medlem
guderis avatar
Första säsongen på många år jag inte kommer följa på TV (pga Viasat).
Jag har inte längre några större förväntningar på F1 dock, verkar vara omöjligt att få till ett reglemente som inte domineras av ett och samma stall år efter år.
Mitt tips är Red Bull vinner alla race detta år. Mercedes, Ferrari och McLaren gör upp om övriga platser.
Williams är årets bubblare.
Citera
2024-01-10, 19:55
  #9
Medlem
Skidlifts avatar
Tydligen lämnar Günther Steiner Haas med omedelbar verkan

https://www.formula1.com/en/latest/a...JMSKJ8h3I.html
Citera
2024-01-10, 23:38
  #10
Medlem
Misslyckadministers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Första säsongen på många år jag inte kommer följa på TV (pga Viasat).
Jag har inte längre några större förväntningar på F1 dock, verkar vara omöjligt att få till ett reglemente som inte domineras av ett och samma stall år efter år.
Mitt tips är Red Bull vinner alla race detta år. Mercedes, Ferrari och McLaren gör upp om övriga platser.
Williams är årets bubblare.
Så kan det nog va, vill nog ändå drömma att kampen om första plasten blir lite mer jämn.
Kör f1tv mycket mer prisvärt man får tyvärr inte med indycar men det går att lösa utan viaplay.
Citera
2024-01-10, 23:42
  #11
Medlem
Misslyckadministers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift
Tydligen lämnar Günther Steiner Haas med omedelbar verkan

https://www.formula1.com/en/latest/a...JMSKJ8h3I.html
Ja det ska bli intressant Gunther har ju varit verkligen ansiktet utåt för Haas och för all del ändå kämpat för att dom ska hålla sig vid liv. Han kanske inte är stallchefen dom behöver, Men jag tror inte att Ayao Komatsu skulle kriga lika mycket för det. Haas f1 team var ju faktiskt Gunthers dröm som han övertalade Gene till.
Jag tror att misstaget dom gör är att sparka han och inte ha kvar han som marknadsföringsansvarig typ.
Men vi får se.
Citera
2024-01-25, 07:35
  #12
Medlem
Misslyckadministers avatar
Såg att Alphatauri meddelat deras nya namn. Visa Cashapp RB får nog säga att det var det sämsta på länge.
Lite som Saubers nya namn.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback