Citat:
Ursprungligen postat av
Arbetsskygg
För sju-åtta år sedan var jag ute och ramlade runt på en sandstrand berusad. Det var mitt på dagen mitt i sommaren och jag hade hällt i mig rödvin så att det räckte och blev över. Hursomhelst så när jag lullar runt där i bar överkropp och badshorts så blir jag oerhört skitnödig. Det var väl rödvinet som körde runt och jag kände att det rörde sig rejält i rören. Jag funderade på att sätta mig och skita där jag var men beslöt att försöka dra mig inåt land några hundra meter där det fanns träd och vegetation. Jag var inte hemmahörande i området så det förvånade mig att det även låg några små hus där. Pittoreska små, vad jag tror var, moderniserade fiskarstugor med lummiga trädgårdar, små stenmurar och äppleträd. Det var väldigt vackert. Men så gjorde sig magen påmind igen och jag slets ur förvåningen över att ha hittat denna lilla oas som inte syntes från stranden men som ändå låg gömd där i buskagen.
Nu var det brådis och jag tittade mig runt. Jag kunde inte skita direkt på uppfarten till den lilla stugan och i fyllan och villan började paniken krypa på. Så såg jag den. Brevlådan. En hemsnickrad motivmålad trälåda som hängde på en vitkalkad mur bredvid ett litet träd vid det hus som låg längst till höger. Det innebar att sikten var skymd från de övriga husen och den enda faran var ett fönster som vette ut mot trädet och brevlådan, troligen ett litet köksfönster vid någon diskbänk eller nånting.
Det fick bära eller brista, jag halade ner badshortsen och eftersom jag inte hade några kalsonger under så lyfte jag på locket på brevlådan och placerade min nakna röv över mynningen. Jag hann se att det låg post i lådan. Vad det var vet jag inte, något kuvert och något färgglatt, kanske reklam. Sedan exploderade röven i en våt stråle som sprutade rakt ner i lådan. Magen krampade och tömde sitt innehåll i rekordfart, först i form av vätska och sedan som någon slags halvstelnad chokladpudding. Det tog kanske tio-tjugo sekunder att tömma mig totalt. Därefter stängde jag locket och halade upp badshortsen igen. Det var utan tvekan den skönaste skitning jag haft på länge, åtminstone efteråt när rödvinsmagsjukan lämnat kroppen. Det var även den vackraste toalett jag någonsin besökt.
Poetiskt skrivet, jag skrattar fortfarande!