2024-01-04, 12:22
Medlem
Shut up donnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Exakt alla svenskor som blivit intervjuade i viaplay och/eller NRK har dmt ut valet av att staka med att bara ett spr gick bra utfr som strsta anledning. Hur kunde man inte lista ut att det skulle bli s innan? Det r bara att ta reda p om de kommer finnas (ordentligt med) sprpatruller eller inte. Svagt ledarskap.

Ta in Teodor som taktikansvarig. Det r sdana jvla tankevurpor gng p gng i detta landslag.
2024-01-04, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Alla svenskor s lngt antyder fel val av material. Men du tycker fortfarande att de hade marginell betydelse.
Att Frida och Linn r hgt upp trots allt beror p att de r i form och riktigt p gng.

Jag hller helt med Olsson.I efterhand r det knapp pongseger fr fste idag vad det verkar..men irrtankar som att Frida skulle klara av att parkera hela fltet idag r oavsett helt felaktiga.
2024-01-04, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Fridas form visade vl i senaste lngre lopp att hennes form r klart upptgende.
Hon hade tagit hur mycket som helst. Det gr tyvrr inte om man har en ledning som inte vill karnas bsta utan jobbar t rivalerna. Omjligt.

Du hr vl sjlv vad exempelvis Svahn sger om att ligga frst i spret en dag som denna.
Det gick inte att ka ifrn,vallat ELLER ovallat.
Medlem
Alkibiadess avatar
Jonna lg en bit ned i hela loppet och slet en del, nd avslutar hon bra och blir fyra.

Dremot Ribom var en besvikelse idag, borde ha kt fste som vriga i svenska laget.
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Man skulle startat utifrn tour de ski.. ej sprintresultaren

https://www.expressen.se/sport/langd...jattemarkligt/
Tramsartikel, det har varit knt lnge att man skulle ha jaktstart utifrn resultat i sprinten.
Absolut inget som ndrats under touren.
Som nn redan kommenterat, ven ifjol var motsvarande jaktstart baserat p resultatet dagen innan och inte p totalstllningen.
Sen kan man tycka att det borde vara annorlunda, men upplgget har varit knt.
Bannlyst
Citat:
Kan vara s d hon har vrdels teknik i bde klassiskt och fristil. Lite som dopade Johaug.

Fast det r mer att hon styrs till den position hon r i. Av andra.

Tycker inte du det r absurt att Johaug fick utst massa skit av oss svenskar. Men Diggins r liksom s nglalik och immun s henne-nej henne ska vi inte ifrgastta.

Det r galet hur vi gr skillnad p folk och folk. En amerikan som skulle ta genvgar och ta ngot frbjudet-det liksom finns inte p kartan fr oss svenskar. Som sagt, Diggins tar hem touren i r utan ngon match egentligen men jag kommer inte slla mig i ledet och gratta henne eller dylikt. Jag tycker hennes ssong shr lngt knns oerhrt misstnkt.
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RavenDraven
Linn har verkligen vxt vid intervjuer i mina gon.
Gillar henne s mycket mer efter skadan.

Innan skade - riktigt dryg person, arg p allt o alla.
Efter skadan - Vldigt fin som mnniska!

Gillar henne skarpt nu frtiden.
Hoppas hon inte ger upp. <3

Linn r faktiskt rtt skn p alla stt. Lite saknar jag temperamentet hon visade tidigare.
2024-01-04, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hedinaren
Diggins r immun mot att tappa i r. Receptet r hennes pannben som frst gr markant skillnad vid 33 rs lder. Fantastiskt!

De som tror att hon kommer att tappa mycket ver 15 klassiskt individuell start kommer att bli besvikna.
Bra nog uppfr slalombacken r hon ocks.
Det r sjukdom emot att Diggins vinner touren i r..igen.
2024-01-04, 12:25
Medlem
Cpt_Kirks avatar
Citat:
Det gller att ha rtt rdgivare bredvid. Om inga andra lag kte utan fste VEM kom p att Sverige just skulle ka utan fste? Bystrm har ansvaret. Tillsammans med vallachefen.

Ja du, och det vi vet r ju att man mer eller mindre rdde karna att ka med fste. Man tvingade Svahn att ta med ett par skidor till starten med fste fr att ha alternativet ppet. ven Frida hade bda alternativ och valde strax innan start att ta ovallat. Hennes beslut.
2024-01-04, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Alla svenskor s lngt antyder fel val av material. Men du tycker fortfarande att de hade marginell betydelse.
Att Frida och Linn r hgt upp trots allt beror p att de r i form och riktigt p gng.

Linn r en sprinter i superform, men ocks en humrhjare. Jag tror inte att fste hade gynnat hennes resultat ndvndigtvis. Frida dremot. Med facit i hand. Och det r Frida vi ska stta vra frhoppningar till nu nr Ebba r borta. Vi har fantastiska sprinters men de har aldrig haft ngon chans i totalen
2024-01-04, 12:27
Medlem
KamratBlomquists avatar
Aldrig har behovet av frkare varit tydligare. Vet inte om man ska skylla p FIS, arrangren eller bda. Eller bara acceptera att vissa orter inte fixar att arrangera helt jmna tvlingar.
2024-01-04, 12:28
Medlem
Har aldrig sett det lna sig att kra ovallat. Det r som att inte byt skidor i lngre lopp. Tnk den pigga Frida idag hade ju krossat i backen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in