Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-12-31, 04:13
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Residency innan working holiday?? THE OTHER WAY AROUND!
Jo för recedency har tar 3-19 månader inan ärendet är hanterat och working holyday tilåter mig vara där up till 12 månader
Citera
2023-12-31, 08:16
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AHTHOb
Jo för recedency har tar 3-19 månader inan ärendet är hanterat och working holyday tilåter mig vara där up till 12 månader


När du söker residency så måste du ange/dom frågar varför.
Jag sökte det på plats med intervju om varför.
Varför typ relation till en NZare och vad du har för yrke och om du tar med dig ett företag och om du kan låna ut pengar räntefritt till NZ under 1-2 års tid- OCH du får göra ett engelska test.
Jag behövde inte göra engelska testet men det berodde på att jag är flytande i engelska.
Citera
2024-01-06, 20:51
  #15
Medlem
Jag har en annan fråga!

Jag ska snart åka till Nya Zeeland i ett drygt halvår med ett studentvisum, och undrar därför om någon har koll på hur man borde göra med sitt mobilamobemang? Kan man ha kvar sitt gamla (svenska), eftersom att jag kommer spendera mest tid på campus och där ska de finnas wifi, eller ska man fixa ett riktigt abonnemang, eftersom att de annars kommer kosta satan att ringa och surfa.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3578182

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback