Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-12-29, 01:54
  #1
Medlem
Tänkt emigrera till nya zeland
Som svensk få jag stanna i max 3 mån
men tänkt ansöka om recidency prossesing time stå 3-19 månader..
SÅ om jag ansöker om working holyday ca 3 men efter jag sökt recidency kan jag stanna tills jag fått igenom på working holyday?
Själet varför jag vill stanna är flickvän som är invånare där.

just nu har jag lägenhet samt bra betalt fast jobb här i sverige men måste säga upp allt de för att resa får inte hyra ut andra hand samt jobbet kan jag inte behålla om jag sticker.

Så finns det något bra svar på detta? får inge svar som hjälper av ambasaden. mer än vart jag kan ansöka om visa etc vilket jag redan vet...
Citera
2023-12-29, 05:28
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AHTHOb
Tänkt emigrera till nya zeland
Som svensk få jag stanna i max 3 mån
men tänkt ansöka om recidency prossesing time stå 3-19 månader..
SÅ om jag ansöker om working holyday ca 3 men efter jag sökt recidency kan jag stanna tills jag fått igenom på working holyday?
Själet varför jag vill stanna är flickvän som är invånare där.

just nu har jag lägenhet samt bra betalt fast jobb här i sverige men måste säga upp allt de för att resa får inte hyra ut andra hand samt jobbet kan jag inte behålla om jag sticker.

Så finns det något bra svar på detta? får inge svar som hjälper av ambasaden. mer än vart jag kan ansöka om visa etc vilket jag redan vet...
gift dig med din flickvan ?
Citera
2023-12-29, 05:35
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AHTHOb
Tänkt emigrera till nya zeland
Som svensk få jag stanna i max 3 mån
men tänkt ansöka om recidency prossesing time stå 3-19 månader..
SÅ om jag ansöker om working holyday ca 3 men efter jag sökt recidency kan jag stanna tills jag fått igenom på working holyday?
Själet varför jag vill stanna är flickvän som är invånare där.

just nu har jag lägenhet samt bra betalt fast jobb här i sverige men måste säga upp allt de för att resa får inte hyra ut andra hand samt jobbet kan jag inte behålla om jag sticker.

Så finns det något bra svar på detta? får inge svar som hjälper av ambasaden. mer än vart jag kan ansöka om visa etc vilket jag redan vet...


Beror på hur gammal du är.
Är du student?
Har du yrke som är attraktivt där?
Vill du stanna - gift dig.
Du får då redovisa om du har pengar att deponera hos NZ utan ränta i visst antal månader. Du får genomgå test i om du kan engelska.
Dom ser gärna at du har med dig en yrkesutbildning samt gärna ett företag du kan dra igång och anställa folk.
Skaffa dig försäkring för om du blir sjuk för det finns ingen sjukkassa.



https://www.newzealand.com/uk/working-holiday/


"The Working Holiday Scheme
New Zealand has agreements with many countries around the world that allow young people to visit here and work while they travel. A Working Holiday Visa(opens in new window) is valid for much longer than a Visitor Visa and also allows for study.

Applying for a Working Holiday Visa
Eligibility for a Working Holiday Visa varies depending on where you are from. Generally, it is open to people aged 18-30 years old (but up to 35 years old from some countries) and is valid for up to 12 months (or up to 3 years if you are from the UK and 23 months if you are from Canada).

Check the eligibility criteria for your country to find out if you can apply. "
Citera
2023-12-29, 09:16
  #4
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AHTHOb
Tänkt emigrera till nya zeland
Som svensk få jag stanna i max 3 mån
men tänkt ansöka om recidency prossesing time stå 3-19 månader..
SÅ om jag ansöker om working holyday ca 3 men efter jag sökt recidency kan jag stanna tills jag fått igenom på working holyday?
Själet varför jag vill stanna är flickvän som är invånare där.

just nu har jag lägenhet samt bra betalt fast jobb här i sverige men måste säga upp allt de för att resa får inte hyra ut andra hand samt jobbet kan jag inte behålla om jag sticker.

Så finns det något bra svar på detta? får inge svar som hjälper av ambasaden. mer än vart jag kan ansöka om visa etc vilket jag redan vet...
Google på "immigration agent" och liknande proffs som hjälper till. Många av dem erbjuder gratis konsultation.

https://migrationlawyers.co.nz/
Citera
2023-12-29, 23:24
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
gift dig med din flickvan ?

Ja eller jag kommer
__________________
Senast redigerad av AHTHOb 2023-12-29 kl. 23:31.
Citera
2023-12-29, 23:26
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Beror på hur gammal du är.
Är du student?
Har du yrke som är attraktivt där?
Vill du stanna - gift dig.
Du får då redovisa om du har pengar att deponera hos NZ utan ränta i visst antal månader. Du får genomgå test i om du kan engelska.
Dom ser gärna at du har med dig en yrkesutbildning samt gärna ett företag du kan dra igång och anställa folk.
Skaffa dig försäkring för om du blir sjuk för det finns ingen sjukkassa.



https://www.newzealand.com/uk/working-holiday/


"The Working Holiday Scheme
New Zealand has agreements with many countries around the world that allow young people to visit here and work while they travel. A Working Holiday Visa(opens in new window) is valid for much longer than a Visitor Visa and also allows for study.

Applying for a Working Holiday Visa
Eligibility for a Working Holiday Visa varies depending on where you are from. Generally, it is open to people aged 18-30 years old (but up to 35 years old from some countries) and is valid for up to 12 months (or up to 3 years if you are from the UK and 23 months if you are from Canada).

Check the eligibility criteria for your country to find out if you can apply. "
Allt detta står redan överallt är mer ute efter någon som faktiskt gjort det som kan ha svar.
Citera
2023-12-30, 02:58
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AHTHOb
Ja eller jag kommer
kanske lattare att fa langtidsvisum da ? - familjeanknytning
Citera
2023-12-30, 08:42
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AHTHOb
Allt detta står redan överallt är mer ute efter någon som faktiskt gjort det som kan ha svar.

Gjort det. Turistvisa. Arbetsvisa. Gifte oss = residency visa, stanna hur länge som helst.
Citera
2023-12-30, 16:02
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AHTHOb
Ja eller jag kommer

Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Gjort det. Turistvisa. Arbetsvisa. Gifte oss = residency visa, stanna hur länge som helst.
Jo men stå som disclaimer att det inte spelar roll du måste söka endå Min tanke är att söka recidency först och sedan working holiday månaden innan jag sticker-
Citera
2023-12-30, 16:02
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
kanske lattare att fa langtidsvisum da ? - familjeanknytning
Vi är inte gift än
Citera
2023-12-30, 17:12
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AHTHOb
Jo men stå som disclaimer att det inte spelar roll du måste söka endå Min tanke är att söka recidency först och sedan working holiday månaden innan jag sticker-

Residency innan working holiday?? THE OTHER WAY AROUND!
Citera
2023-12-31, 01:48
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AHTHOb
Vi är inte gift än
det forstar jag.
gift er nar du kommer till NZ, och du kan kanske ansoka om ”familje visum” eller vad det kan kallas for, pa plats de ar val pal 1-ar, ?
du maste nog ha nagot dokument fran sverige om du gifter dig i utlandet - personbevis t.e.x som ska vara pa engelska ?
__________________
Senast redigerad av Kirev 2023-12-31 kl. 01:51.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3578182

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback