Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-02, 21:52
  #1
Medlem
Hej alla! Jag ska till costa rica och har allt färdigt utöver flygbiljetten. Hur rekommenderar ni en att flyga? Alla webbsidor visar olika sätt. Är det möjligt att åka via usa? Frågar eftersom några på Flashback troligen varit u costa rica och kan ge tips!

Allt gott
Citera
2024-01-02, 22:58
  #2
Medlem
mohnomishes avatar
Kanske inte relevant hur jag flög för typ 15 år sen, men det var från Arlanda via NYC och Houston. Finns säkert bättre rutter. Minns att jag fick springa som ett djur i Houston för att hinna med anslutningen där.
Citera
2024-01-02, 23:40
  #3
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Går bra att åka från USA. Tror bl a South west flyger dit. Eller rättare sagt jag vet att de trafikerar den sträckan.
Ska du till Jaco?
Citera
2024-01-03, 10:48
  #4
Medlem
Stockholm- paris - san jose.
Boka inte via USA, det är ett av världen sämsta länder för transfer
Citera
2024-01-03, 16:35
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mohnomishe
Kanske inte relevant hur jag flög för typ 15 år sen, men det var från Arlanda via NYC och Houston. Finns säkert bättre rutter. Minns att jag fick springa som ett djur i Houston för att hinna med anslutningen där.

Jodå det verkar fortfarande vara en av de populäraste sätten att komma dit! Enda jobbiga är ju byrokratin, man behöver ju ansöka om lov att åka via usa osv.
Citera
2024-01-03, 16:36
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fletchman
Stockholm- paris - san jose.
Boka inte via USA, det är ett av världen sämsta länder för transfer

Tack, varför är det lämpligt dock?
Citera
2024-01-04, 10:48
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvdanns
Tack, varför är det lämpligt dock?
En kort ress till Paris och en längre istället för massa byten och olika flyg. Air France har också rätt bra mat. American airlines är helt värdelösa när det blir förseningar och missade anslutningar och transfer i USA är som sagt onödigt jobbigt.
Citera
2024-01-04, 11:06
  #8
Medlem
Lagopussys avatar
Lättast är nog att flyga till texas, Dallas eller Huston och därifrån till CR. Ta en stopover och sov på något billigt hotell en natt så blir det inte så stressigt.
Citera
2024-01-04, 12:33
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fletchman
Stockholm- paris - san jose.
Boka inte via USA, det är ett av världen sämsta länder för transfer

Håller med till 100 %
Hade byte i Miami sist och immigration tog 4 timmar och missad anslutning
Helt värdelöst
Citera
2024-01-04, 12:46
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fletchman
En kort ress till Paris och en längre istället för massa byten och olika flyg. Air France har också rätt bra mat. American airlines är helt värdelösa när det blir förseningar och missade anslutningar och transfer i USA är som sagt onödigt jobbigt.

Det är många som flyger in från Europa direkt till San Jose.
Airfrance, KLM, Swiss, Lufthansa, Iberia.

Noll anledning att flyga via USA
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3579228

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback