2024-01-03, 17:03
Medlem
Run3s avatar
Har ni något umgänge med andra alfamän? Alltså män som arbetar hårt, driver egna företag, håller igång sin fysik, etc.

Tycker ni att det är enkelt att träffa alfamän med vinnarattityd? Eller omges ni mest av betamän som är förlorare i livet (nördar, fattiga, klena, dataspelare, anställda, etc).

Jag tror att det finns ett stort behov hos vinnare att träffa andra vinnare. Men istället omges man mest av förlorare som jobbar 8-17, har en chef, spelar dataspel på fritiden, har klena sparrisarmar, runkar till porr, tror inte på Gud, etc.
Citera
2024-01-03, 17:14
Medlem
grungewhores avatar
På herrklubbar för konservativa. Ingen sojamjölk, inga piffade skägg eller bögiga sportbilar.
Citera
2024-01-03, 17:36
Medlem
Jag tycker iofs att hela filosofin med alfa/beta är urlöjlig men sen när är det det en alfaegenskap att driva företag? Nästan alla jag känner till som driver eget är vad gemene man skulle kalla för typiska töntar. Dom i sin tur anställer "riktiga män" som kan se till att verksamheten fungerar. Dvs män med valkar i händerna och skit under naglarna.
Citera
2024-01-03, 18:13
Medlem
Eatlers avatar
Finns väl för fan inget cuckigare än att falla på knä och tillbe Jesus eller någon annan figur. Otroligt beta att ens kalla sig själv alfa.
Citera
2024-01-03, 18:15
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Har ni något umgänge med andra alfamän? Alltså män som arbetar hårt, driver egna företag, håller igång sin fysik, etc.

Tycker ni att det är enkelt att träffa alfamän med vinnarattityd? Eller omges ni mest av betamän som är förlorare i livet (nördar, fattiga, klena, dataspelare, anställda, etc).

Jag tror att det finns ett stort behov hos vinnare att träffa andra vinnare. Men istället omges man mest av förlorare som jobbar 8-17, har en chef, spelar dataspel på fritiden, har klena sparrisarmar, runkar till porr, tror inte på Gud, etc.

Tror inte på Gud? Vem fan gör det?
Citera
2024-01-03, 18:33
Medlem
SvenHelsings avatar
Sen när fan blev det alfa att tro på gud?

Klassiskt exempel på en osäker liten tomte som tycker att det är extremt viktigt att vara alfa och därför betraktar alla sina egenskaper som alfa och alla egenskaper han saknar som beta.
Senast redigerad av SvenHelsing 2024-01-03 kl. 18:53.
Citera
2024-01-03, 19:27
Medlem
Jango-fetts avatar
Ateister är helt klart de största betas man kan träffa. Man kan aldrig prata om något djupt som livets mening eller universum etc. De rabblar bara upp det inprogrammerade det finns ingen Gud men har ändå mage att prata om moral utan att förstå vilken oxymoron det är
Citera
2024-01-03, 19:33
Medlem
Full-Retards avatar
Verkar vara en riktig bögtråd.

Det kan handla om fysiska lustar eller mentala.

Runka av mitt ego! Plz
Citera
2024-01-03, 19:52
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
På herrklubbar för konservativa. Ingen sojamjölk, inga piffade skägg eller bögiga sportbilar.
Har du något exempel på en sådan? Jag känner inte till några.
Citera
2024-01-03, 19:54
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPHuvudsak
Jag tycker iofs att hela filosofin med alfa/beta är urlöjlig men sen när är det det en alfaegenskap att driva företag? Nästan alla jag känner till som driver eget är vad gemene man skulle kalla för typiska töntar. Dom i sin tur anställer "riktiga män" som kan se till att verksamheten fungerar. Dvs män med valkar i händerna och skit under naglarna.
En beta vågar inte ta några risker, har en chef, och nöjer sig med att knega 8-17 så länge hen kan gå hem och runka och spela dataspel efteråt.

En alfa är sin egna chef, har ambitioner, vågar ta risker, och jobbar gärna mer för att tjäna och bygga upp mer.
Citera
2024-01-03, 19:59
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eatler
Finns väl för fan inget cuckigare än att falla på knä och tillbe Jesus eller någon annan figur. Otroligt beta att ens kalla sig själv alfa.
Det är alfa att känna att man har ett högre syfte här på jorden. Att Gud har gett en vissa förmågor och att det är ens ansvar att förvalta dem. Att uppnå sin fulla potential som Gud gett en.

Beta är att inte tro på något. Att tro att vi bara är ett djur. En organism. Som lever en kort tid och sen återgår till jord. Finns ingen mening med något. Då kan man lika gärna runka bort sitt liv tänker en sådan människa. Finns ingen mening, inget högre syfte, ingen högre makt som dömer en.

En beta som inte tror på något är också rädd. Rädd om sitt liv. För livet här på jorden är det enda hen har.
Citera
2024-01-03, 20:17
Medlem
Inhale82s avatar
De flesta här på forumet har inte ens koll på vad en Alfa är.

Det finns inte så många Alfor i Sverige, under 100st skulle jag tro.
Det är ju inte direkt så att de går att hitta runt varje gatuhörn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in