Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-03, 21:19
  #1
Medlem
miloudots avatar
Vår hyresvärd har i dagarna bytt internet- och TV-leverantör till Tele2 och vi blir lite förbryllade då vi zappar runt bland kanalerna i Tele2-appen på vår Google TV-TV - börjar reklamen om när man byter kanal eller håller vi på att bli tokiga..? Fler som noterat detta eller vet hur det ligger till?
Citera
2024-01-03, 21:23
  #2
Medlem
Poteters avatar
Tele2 Tv Hub

https://www.tele2.se/kundservice/tv-...ang-med-tv-hub
Citera
2024-01-03, 21:43
  #3
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poteter
Tele2 Tv Hub

https://www.tele2.se/kundservice/tv-...ang-med-tv-hub

Vi har mottagit en Arris digital-TV box som vi tänkte hoppas slippa koppla in. Är denna hub du länkar till vägen att gå, menar du?

EDIT: Vi verkar ändå inte kunna beställa den så vi släpper det.
__________________
Senast redigerad av miloudot 2024-01-03 kl. 22:01.
Citera
2024-01-03, 22:06
  #4
Medlem
Poteters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
Vi har mottagit en Arris digital-TV box som vi tänkte hoppas slippa koppla in. Är denna hub du länkar till vägen att gå, menar du?

EDIT: Vi verkar ändå inte kunna beställa den så vi släpper det.

Ja
"Vill du få ut så mycket som möjligt av ditt tv-tittande är Tv Hub den digitalbox du ska ha"

Tv Hub ger dig alla dina tv-kanaler, playtjänster och appar. Den har röststyrd sökfunktion och inbyggd Chromecast. Och med inspelningstjänsten Rec spelar du enkelt in dina favoritprogram och tittar när det passar dig.
https://www.tele2.se/tv/utrustning/digitalbox

Varför skulle du inte kunna beställa en TV hub?
Citera
2024-01-03, 22:15
  #5
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poteter
Ja
"Vill du få ut så mycket som möjligt av ditt tv-tittande är Tv Hub den digitalbox du ska ha"

Tv Hub ger dig alla dina tv-kanaler, playtjänster och appar. Den har röststyrd sökfunktion och inbyggd Chromecast. Och med inspelningstjänsten Rec spelar du enkelt in dina favoritprogram och tittar när det passar dig.
https://www.tele2.se/tv/utrustning/digitalbox

Varför skulle du inte kunna beställa en TV hub?

Den finns inte bland beställningsbara produkter för mig samt att det står någonting om att "vårat FiberKoax-nätverk måste finnas"
__________________
Senast redigerad av miloudot 2024-01-03 kl. 22:41.
Citera
2024-01-03, 23:04
  #6
Medlem
Poteters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
Den finns inte bland beställningsbara produkter för mig samt att det står någonting om att "vårat FiberKoax-nätverk måste finnas"

Ring och fråga Tele2 om du vill ha en TV hub jag tror det borde fungera för dig!
Jag tror inte man måste ha fiberkoax.
Men du behöver ett bredband
( måste inte vara Tele2)
__________________
Senast redigerad av Poteter 2024-01-03 kl. 23:11.
Citera
2024-01-04, 12:51
  #7
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poteter
Ring och fråga Tele2 om du vill ha en TV hub jag tror det borde fungera för dig!
Jag tror inte man måste ha fiberkoax.
Men du behöver ett bredband
( måste inte vara Tele2)

Nä, vi vill inte ha en TV hub, vi vill bara att Tele2-appen som just nu suger hästballe ska fungera lika bra som Telias dito gjorde innan hyresvärden tvingade på oss detta. Vi hoppas på att framtida uppdateringar löser våra problem.

Inga fler som har problem med Tele2-appen?
Citera
2024-01-06, 19:32
  #8
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
Nä, vi vill inte ha en TV hub, vi vill bara att Tele2-appen som just nu suger hästballe ska fungera lika bra som Telias dito gjorde innan hyresvärden tvingade på oss detta. Vi hoppas på att framtida uppdateringar löser våra problem.

Inga fler som har problem med Tele2-appen?
Jag kör Tele2 Play i mobilen och kastar till TVn, det fungerar kalasbra.
Citera
2024-01-06, 19:43
  #9
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Jag kör Tele2 Play i mobilen och kastar till TVn, det fungerar kalasbra.

Ska testa och se om det funkar bättre.

EDIT: Genialiskt - genast mycket bättre upplevelse!
__________________
Senast redigerad av miloudot 2024-01-06 kl. 19:49.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback