Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-01-04, 12:36
Medlem
Alla hatar idag Ryssland pga. invaderingen av Ukraina. Det vet vi alla.
Men varför skapas då ingen tanke om att det egentligen är slutstationen vid ett kommunistiskt samhälle?

Motsvar blir automatiskt att det är Putins fel alltihop, men det är en så gränslöst kort granskning av hela situationen i mina ögon.

Putin är ledaren inom det kommunistiska styret Ryssland. Det finns många ryssar som säkert inte vill kriga osv osv.

Men det har fortfarande genomförts, oavsett vad olika ståndpunkter är.

Då är frågan varför vi i Sverige inte är mer rädda för ett styre där vi inte har möjlighet att bestämma själva?
Citera
2024-01-04, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xile
Men varför skapas då ingen tanke om att det egentligen är slutstationen vid ett kommunistiskt samhälle?

Motsvar blir automatiskt att det är Putins fel alltihop, men det är en så gränslöst kort granskning av hela situationen i mina ögon.

Putin är ledaren inom det kommunistiska styret Ryssland. Det finns många ryssar som säkert inte vill kriga osv osv.

Då är frågan varför vi i Sverige inte är mer rädda för ett styre där vi inte har möjlighet att bestämma själva?

Har du några exempel på när kommunism inte kritiseras i Sverige?
Citera
2024-01-04, 12:41
Medlem
Det är 100 procent Putins fel?

Putin har jobbat väldigt hårt med att expandera Rysslands territorium, Ukraina är ju ett av flera land pedofil Putin vill åt.

Människor trodde att Ryssland äntligen hade vuxit upp och slutat vara en finne i röven, men gick direkt tillbaka till vara en narcissistisk kuk, precis som soviet.

Dags att utrota Ryssland för alla framtid, Ryssland har inte gjort annat än spridit misär så länge landet funnits.
Citera
2024-01-04, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Har du några exempel på när kommunism inte kritiseras i Sverige?
Har inget direkt exempel mer än att vänstervåld är generellt sett mer accepterat än annat våld. Samt att ideologin inte kritiseras i media i rätt utsträckning. Kan vara hur jag intar det dock.
Citera
2024-01-04, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urban.j
Det är 100 procent Putins fel?

Putin har jobbat väldigt hårt med att expandera Rysslands territorium, Ukraina är ju ett av flera land pedofil Putin vill åt.

Människor trodde att Ryssland äntligen hade vuxit upp och slutat vara en finne i röven, men gick direkt tillbaka till vara en narcissistisk kuk, precis som soviet.

Dags att utrota Ryssland för alla framtid, Ryssland har inte gjort annat än spridit misär så länge landet funnits.
Det är just det jag tänker kring också, all historia pekar åt kommunismens misär och katastrofala ageranden. Men ingen verkar bry sig om det.
Citera
2024-01-04, 12:44
Medlem
Ryssland har inte varit kommunistiskt på många år. Du behöver nog läsa på lite

"I slutet av 1980-talet var landet en del av ett kommunistiskt, planekonomiskt och ateistiskt Sovjetunionen. Efter Sovjetunionens upplösning och under president Boris Jeltsin utvecklades Ryssland i demokratisk riktning och mot marknadsekonomi. "
Citera
2024-01-04, 12:46
Medlem
Är väl många som avskyr kommunismen.Alla vettiga människor.
Citera
Avstängd
Citat:

Min huvudsakliga kritik mot Putin är att han är kommunist.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kldkgloks
Ryssland har inte varit kommunistiskt på många år. Du behöver nog läsa på lite

"I slutet av 1980-talet var landet en del av ett kommunistiskt, planekonomiskt och ateistiskt Sovjetunionen. Efter Sovjetunionens upplösning och under president Boris Jeltsin utvecklades Ryssland i demokratisk riktning och mot marknadsekonomi. "
Okej det visste jag faktiskt inte. Men då kan vi i "väst" inte kritisera en person bakom attacken utan måste ansvara alla invånare eftersom det är en demokrati. Eller hur tänker du kring det?
Citera
2024-01-04, 12:50
Medlem
Citat:
Har inget direkt exempel mer än att vänstervåld är generellt sett mer accepterat än annat våld. Samt att ideologin inte kritiseras i media i rätt utsträckning. Kan vara hur jag intar det dock.

Ge ett exempel på när kommunism inte kritiseras i media? Att du blandar korten hej vilt och inte tycks begripa skillnader är en annan sak. Men eftersom du nämnde "vänstervåld", berätta i vilka sammanhang du anser att det accepteras. Din tråd känns väldigt märklig och det känns lite som att du är en sån där som anser att allt till vänster om SD är kommunism. Skulle inte förvåna mig om du anser att moderaterna är ett vänsterparti.
Citera
2024-01-04, 12:50
Medlem
Citat:
Okej det visste jag faktiskt inte. Men då kan vi i "väst" inte kritisera en person bakom attacken utan måste ansvara alla invånare eftersom det är en demokrati. Eller hur tänker du kring det?

Jag förstår faktiskt inte vad du menar nu.
Bara för att ett land är kapitalistiskt så innebär det inte att det är en demokrati.

Jag tror ju inte bara det är en person som ligger bakom attacken heller.
Citera
2024-01-04, 12:52
Medlem
Citat:

Är väl bara idioter som tror att Putin ensam styr och ställer i Ryssland.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in