Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-01-04, 21:04
  #1
Medlem
Tips på en bra gaminglaptop som håller några år ? Budget 15-20 K. Tänkte spela typ CS och FIFA.
Citera
2024-01-04, 21:13
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filosofen12
Tips på en bra gaminglaptop som håller några år ? Budget 15-20 K. Tänkte spela typ CS och FIFA.
Så jävla onödigt med en gaminglaptop. Varför inte köra en stationär. Kan hitta en för samma pris eller billigare som kommer utklassa en laptop
Citera
2024-01-04, 21:20
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalken03
Så jävla onödigt med en gaminglaptop. Varför inte köra en stationär. Kan hitta en för samma pris eller billigare som kommer utklassa en laptop

Jo jag vet . Har tyvärr lite dåligt med plats. Hade hellre köpt en stationär..
Citera
2024-01-04, 21:39
  #4
Medlem
Klart det måste finnas någon vettig gaminglaptop för 15-20 K?
Citera
2024-01-04, 23:07
  #5
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filosofen12
Tips på en bra gaminglaptop som håller några år ? Budget 15-20 K. Tänkte spela typ CS och FIFA.
Mitt tips är att vända dig till Youtube. Det finns otaliga där som testat en stor mängd olika modeller och valt ut sina favoriter. Ett annat förslag är https://www.notebookcheck.net/The-Be...s.98628.0.html
Citera
2024-01-05, 05:06
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Mitt tips är att vända dig till Youtube. Det finns otaliga där som testat en stor mängd olika modeller och valt ut sina favoriter. Ett annat förslag är https://www.notebookcheck.net/The-Be...s.98628.0.html

Tack!
Citera
2024-01-05, 12:26
  #7
Medlem
SmegmaFris avatar
Förstår ditt dilemma, men en gaminglaptop suger.
Dom blir oerhört varma och fläktarna låter som en vindturbin.
Oftast inte optimerade heller och du får sällan samma prestanda som en stationär, även med exakt samma delar.

Har flera vänner med gaminglaptops, båda ångrar att dom inte köpte en stationär.
Citera
2024-01-05, 15:00
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmegmaFri
Förstår ditt dilemma, men en gaminglaptop suger.
Dom blir oerhört varma och fläktarna låter som en vindturbin.
Oftast inte optimerade heller och du får sällan samma prestanda som en stationär, även med exakt samma delar.

Har flera vänner med gaminglaptops, båda ångrar att dom inte köpte en stationär.

Tack för svar ! Blir även dom finare det ? Om man går upp i pris?
Citera
2024-01-05, 15:03
  #9
Medlem
SmegmaFris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filosofen12
Tack för svar ! Blir även dom finare det ? Om man går upp i pris?

Min polare gav över 20k för sin och den pallade inte med Cyberpunk, trots ett 3080-kort.
Hans sambo blev även vansinnig över att fläktarna väsnades så enormt.
Förstår att en laptop lockar av praktiska skäl, men råder dig som sagt att tänka genom detta noga.
Citera
2024-01-05, 15:06
  #10
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filosofen12
Tack för svar ! Blir även dom finare det ? Om man går upp i pris?
ja på grund av formen så har de begränsat luftflöde och där för blir de varma. oavsätt pris. Det är något alla laptopar har problem med och det blir värre om de ska göra tunga saker som köra spel.
Citera
2024-01-05, 15:17
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmegmaFri
Min polare gav över 20k för sin och den pallade inte med Cyberpunk, trots ett 3080-kort.
Hans sambo blev även vansinnig över att fläktarna väsnades så enormt.
Förstår att en laptop lockar av praktiska skäl, men råder dig som sagt att tänka genom detta noga.

Ok tusen tack. Blir ingen laptop ! Kommer nog bara ångra mig som ni säger !
Citera
2024-01-05, 15:18
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
ja på grund av formen så har de begränsat luftflöde och där för blir de varma. oavsätt pris. Det är något alla laptopar har problem med och det blir värre om de ska göra tunga saker som köra spel.

Tack för infon! Får nog bli en stationär då , på nått vänster
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback