Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-01-05, 21:36
  #1
Medlem
CancerConnys avatar
Det finns inga större avgörande vinster i att sluta snusa men eftersom det är relativt lätt så kan ändå bland annat en "boja" och kostnadsbesparing bli vinsterna. Jag har "vandrat" från stora extra starka vita prillor med mycket nikotin i sig till att numera bara "stå på" KLINT miniprillor med näst lägsta styrkan av nikotin i sig. Jag hittar dock inte någon miniprilla med den allra lägsta nivån av nikotin.
Vilka helvita miniprillor är svagast som ett sista steg ungefär en månad innan sista prillan av denna spottas ut för gott?
Citera
2024-01-05, 21:56
  #2
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Visst finns det nikotinfritt snus men varför?
Det handlar väl om en slags "fantomkänsla"?

Det är tuggummi för att få bort distraktionen.. lite då och då i början använder du det under läppen...

Det är enklaste/smartaste sättet.
Citera
2024-01-05, 22:00
  #3
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Är väl bara att vika ihop en bit servett och köra in under läppen . Ska du inte ha någon nikotin är ju det ypperligt .
Citera
2024-01-05, 22:09
  #4
Medlem
Vik ihop en tepåse.
Citera
2024-01-05, 22:24
  #5
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Är väl bara att vika ihop en bit servett och köra in under läppen . Ska du inte ha någon nikotin är ju det ypperligt .
Ha ha, jag det har du sannerligen rätt i!
Citera
2024-01-05, 22:38
  #6
Moderator
tobess avatar
Klint Mint och Klint White Mulberry verkar båda ha 1 i styrka.

Sen finns väl också märken som är mer inriktade på t.ex. rökavvänjning som Zonnic som finns i 2 mg version, men dom "påsarna" (om man nu ens kan kalla dom torra papperslapparna för det) kan du nog lika gärna hoppa över och gå direkt till att sluta.
Citera
2024-01-05, 22:53
  #7
Medlem
CancerConnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av their
Vik ihop en tepåse.
Jag vill gå vidare i livet och utvecklas och vill därför inte ha något alls under läppen. Någon förändring till det bättre måste man göra varje år för att kompensera att tiden går och att man blir äldre.
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Klint Mint och Klint White Mulberry verkar båda ha 1 i styrka.
Verkar bara finnas i styrka 1, dvs lägsta styrkan, men då som vanliga KLINT och inte som MINIKLINT.
Citera
2024-01-05, 23:00
  #8
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CancerConny
Verkar bara finnas i styrka 1, dvs lägsta styrkan, men då som vanliga KLINT och inte som MINIKLINT.

Om det är minipåsar du vill åt verkar Velo Mini ha lite olika smaker med styrka 1 också.
Citera
2024-01-05, 23:09
  #9
Medlem
CancerConnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Om det är minipåsar du vill åt verkar Velo Mini ha lite olika smaker med styrka 1 också.
Okay Vielen Dank https://www.nettotobak.com/velo/velo...spearmint-mini hade Mini i lägsta styrka och de verkar vara just små/mini men de är relativt dyra. Nåväl när det bara gäller en sista stock innan det får vara slutsnusat.
Citera
2024-01-06, 13:30
  #10
Medlem
Cyprezs avatar
Göteborgs Rapè mini har lägst nikotinhalt av alla snussorter. När det gäller vita nikotinpåsar har jag tyvärr noll koll.
Citera
2024-04-05, 17:28
  #11
Medlem
Volt red swirl mini. Tror de är typ 3mg😛
Citera
2024-04-05, 22:50
  #12
Medlem
Tror Volt/Zyn har miniprillor med låg styrka.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback